A la gueta los sueños
A la gueta los sueños
A la gueta los sueños

Noticies

Él nun va poder tar presente, pola so estancia necesaria nel mar de los Sargazos al curiáu de les angules y anguiles, pero sí los sos collacios n’Asturies. Les histories de L’Anguleru van ayudar a deprender inglés al traviés del asturianu.

Un total de 182 actuaciones y talleres van desendolcase nos centros escolares del país pa complementar el llabor de los maestros d’asturianu y eonaviego. L’Axenda Didáctica Escolar d’esti añu ye la más rica de toles entamaes hasta la fecha.

Una iniciativa de l’Asociación pa la Recuperación de la Pita Pinta Asturiana, maestros y el SNL d’El Cabu Peñes permite a los escolinos averase a esta especie autóctona. El vienres celébrase la entrega de premios del concursu de cuentos.

El Conceyu de Xixón y Reciella presentaron de forma oficial el cartafueyu sobre ‘Les ventayes del billingüismu n’Asturies’. Vítor Xuan Melero, representante del coleutivu, esplicó los beneficios que trai a críos y críes falar asturianu y castellanu.

Esti domingu’l Museo Taller de Títeres va vivir una xornada especial por mor del Antroxu. Los visitantes van poder ver les mázcares de coleición del recintu, amás de recibir a un sidru procedente de Valdesoto.

Con motivu del Día Internacional de la Llingua Materna, la Oficina de Normalización Llingüística de Xixón y Reciella asoleyen un cartafueyu informativu sobre’l billingüismu. Ésti ta destináu a padres de neños y neñes de 0 a 3 años.

La quinta edición de l’Axenda Didáctica Asturiana yá ye una realidá. Esta iniciativa de Política Llingüística ufre 63 actividaes p’apoyar, como complementu, el llabor diariu de los maestros de Llingua Asturiana y de Gallego-asturiano.

Emílio Martins, un maestru de mirandés, ta acabante d'entamar un proyeutu p’averar esti idioma del tueru asturlleonés a neños y neñes. Ésti lleva’l nome de ‘Mirandês for kids’ y consiste en videos con cantares colgaos en Youtube.
 

Esti vienres va celebrase la primer de les cuatro sesiones del ciclu ‘Escenines pa la Reciella’ qu’entama ‘Reciella.Families pol Asturianu’. Esti coleutivu va averar l’asturianu a los más pequeños esta Navidá al traviés de la música y el teatru.

Los neños y neñes d’Infantil del Colexu Públicu El Pascón, en Tinéu, pudieron entregar el martes les sos cartes pa L’Anguleru. Un llendador de ríu, persona que curia los calces asturianos mientres tol añu, vieno a recoyeles.

La charra mensual sobre cultura del país qu’entama l’asociación Ástura en collaboración col Atenéu Obreru de Xixón va centrase nes tradiciones asturianes de Navidá. Nella van participar Alberto Álvarez Peña y el coleutivu Reciella.

La XDLA presentó’l sábadu’l ‘Informe sobre la necesidá d’una programación infantil n’asturianu en TPA’. “Ye la única canal d’Europa que nun tien programación infantil na llingua propia”, llamentó Carlos Pulgar, voceru de la organización.