Nel cursu 2008-2009 el lleonés entró en 16 escueles de la capital lleonesa como materia extraescolar pa neños de quintu y sextu cursu de primaria. La matriculacion algamó los cien escolinos. El Conceyu de Lleón y otros de la provincia tamién ufren cursos p’adultos en collaboración con asociaciones de defensa del idioma como El Fueyu y El Toralín. Estos cursos, estructuraos en seis niveles, son impartios por profesores capacitaos gracies al títulu de “Monitor de Llingua Llïonesa” qu’otorga la Universidá de Lleón, anque nun ye un títulu con carácter oficial.
Sicasí, nestos cursos, tanto los que s’ufren en escueles como los d’adultos, utilízase una normativa estremada de la de l’ALLA. Inclús la propia Presidenta de la institución, Ana Cano, ufiertó la normativa académica pa llevar el lleonés a les escueles, pero la llamada “Asociación de Monitores en Llingua Llïonesa” cargo contra l’ALLA y acusó a la institución d’intromisión, afitando amás que lleonés y asturianu nun son la mesma llingua.
A pesiar de too, tamién se tienen entamáu en dalgún conceyu de Lleón (como ye’l casu de Ponferrada) cursos d’asturianu, o asturllionés, p’adultos siguiendo la normativa académica y cuntando cola collaboración de la propia institución.