El Muséu de la Minería y de la Industria, en L’Entregu, foi’l llugar escoyíu pol presidente Adrián Barbón pa dar el so discursu de fin d’añu. “Nesta llexislatura demos conseguido –volvo alló, con diálogo y consenso- dous obxetivos de primeiro orde: a recuperación del autoestima d’Asturias, ese arguyo de pertenencia tan necesario pra esfoutarse nas nosas posibilidades, y desterrar el medo al cambio”, señaló'l socialista.
Na defensa de los intereses d’Asturies centró Barbón el so mensaxe, mayoritariamente en castellanu, anque dedicó delles llinies n’asturianu y gallego-asturiano. “En ese objetivo vamos a invertir nuestras fuerzas y nuestro talento, sin dejar que nos distraigan las ansias por adelantar la campaña”, en referencia a les eleiciones del 28 de mayu.
Llueu de repasar los presupuestos aprobaos recién y poner el focu nel retu demográficu y “la vía fiscal asturiana”, señaló que les cuentes “no incluirá ventajas para ricos, rebajas generalizadas de impuestos ni tampoco una deflactación que acabaría favoreciendo a las rentas más altas. Beneficiarán a la gran mayoría social y, sobre todo, a quienes menos tienen. Sin justicia fiscal tampoco es posible la justicia social”.
Citó “la aprobación de leyes para continuar avanzando en la mejora de la Administración y la poda de los excesos administrativos, dos objetivos en los que nos hemos empeñado” y que “no admiten demora. Tampoco podemos permitirnos aflojar la presión sobre el Gobierno de España para conseguir que las autoridades europeas autoricen cuanto antes los recursos necesarios para poner en marcha el plan de descarbonización de Arcelor, el auténtico seguro de supervivencia de la gran empresa siderúrgica y, con ella, de la industria asturiana”.
“Con tanto por facer nun plazu tan curtiu, el Gobiernu del Principáu nun tien vagar pa entretenese con artificios electorales. Agora mesmo hai que siguir axuntando tolos brazos pa emburriar les fuercies del cambiu, ente les que sobresal el caudal de recursos europeos. Asturies ta destacando ente les comunidaes con más grau d’execución de los fondos Next Generation, y esa dilixencia, esa bona xestión reconocida por otres alministraciones, tien que siguir ensin baxar el ritmu a lo llargo del 2023, haya o non ente medies una convocatoria a les urnes. Gracies a esos fondos vamos poder garantizar l’éxitu de la transición ecolóxica y dixital y fortalecer la medría d’esi texíu empresarial nuevo que yá s’esparde per tol Principáu basao na ciencia, na investigación y nel avance tecnolóxicu”, apuntó en llingua asturiana’l presidente.
Asina, “colos recursos europeos vamos poder catalizar el desenvolvimientu del mediu rural y de la industria agroalimentaria, llamada a ser –y en realidá yá lo ye– ún de los pegollos de la nuestra economía”.
Sanidá y mocedá
Tuvo pallabres tamién pa la futura apertura de la variante de Payares y l’aumentu de les conexones aérees, y faló de la situación de la sanidá y la mocedá, reconociendo que “debemos darnos prisa para rebajar las listas de espera sanitarias o reforzar la atención a la juventud para retener y recuperar su inmenso talento, para que la emigración no sea en caso alguno un destino obligado para encontrar un puesto de trabajo digno. Tenemos una gran deuda con nuestros jóvenes que merecen más y mejores oportunidades vitales y laborales”.
Nesti puntu, el socialista arrancóse en gallego-asturiano pa dicir que “anque soi sabedor de todas as llagúas, deixádeme qu’amostre tamén dalgúa satisfacción. Nesta llexislatura demos conseguido –volvo alló, con diálogo y consenso– dous obxetivos de primeiro orde: a recuperación del autoestima d’Asturias, ese arguyo de pertenencia tan necesario pra esfoutarse nas nosas posibilidades y desterrar el medo al cambio. El respeto á nosa historia y á nosa cultura, incluído ese patrimonio insustituíble que son as nosas propias llinguas, forma parte d’ese exercicio d’afirmación colectiva. Hoi os asturianos y asturianas saben qu’a modernización da súa terra nun é un imposible, senón que ta al alcance das súas maos, qu’el Principao ta en condicióis de poñerse á vanguardia da revolución industrial imparable que vive Europa”.
Pa finar, esplicó que la so escoyeta del Muséu de la Minería y de la Industria d'Asturies como sede del so discursu débese a que “si algún territorio necesita tener razones para volver a confiar en el futuro son las cuencas mineras del Nalón, del Caudal y del Suroccidente”. Porque “la minería ha terminado, pero no su cultura ni las posibilidades de crecimiento económico de la mano de nuevos proyectos”, citando los d’HUNOSA, les restauraciones entamaes n’Ibias, Tinéu y Degaña, o les iniciatives previstes colos fondos de transición xusta.
Na imaxe, Barbón nel Muséu de la Minería y de la Industria d'Asturies preparándose pa dar el discursu. Semeya obra d'Armando Álvarez.