Esti xueves la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) va entamar una concentración alredor de la Xunta Xeneral porque “ye ehí onde se tien que producir el debate de la reforma que necesita l’Estatutu”. La bandera de la oficialidá col corazón multicolor va protagonizar la convocatoria prevista pa les 19.30 hores.
“Agora empieza otru periodu de sesiones na Xunta Xeneral y igual ye’l definitivu. Nun aceptemos nengún plazu pa da-y carpetazu a esti tema que nun sea’l final de la llexislatura”, espresaron Xosé Candel y María Xosé Martínez. “Y nun aceptamos otru foru de debate que nun seya la Xunta Xeneral”, siguieron los representantes de la XDLA, qu’esplicaron que “la concentración del xueves ye pa llamar l’atención na cai, precisamente y simbólicamente enfrente y alredor de la Xunta Xeneral”.
El coleutivu cívicu señala que la Federación Socialista Asturiana (FSA-PSOE), como formación que sostién el Gobiernu, ha ser la responsable de llevar un proyeutu al Parllamentu pal so alderique, posicionamientu de les fuercies favoratibles y contraries, y votación. “Da la impresión que quieren tenelo too fecho enantes, amarrao”, señala Candel.
Sobre la situación actual de les negociaciones espresa que “somos optimistes” porque “tenemos la razón y yá valió que l’asturianu sía una llingua oprimida”, al tiempu qu’asegura nun tar d’alcuerdu “nel usu d’otros asuntos que son ayenos al debate estatutariu y que nada tienen que ver cola llingua como contrapartida o contraprestación pal reconocimientu d’un derechu que se comparte cola mayoría”. Sicasí, la XDLA ve bien los movimientos últimos si sirven “pa desantracar” les conversaciones.
Artículu 4
“Queremos una oficialidá que reconoza el derechu a usar l’asturianu o’l gallego-asturianu igual qu’el que yá esiste pal castellanu, ensin condicionantes sobre la llei que la va tener que desenrrollar, ye dicir rechazamos la esixencia d’una mayoría cualificada pa poder regular la oficialidá en tolos ámbitos”, apuntaron sobre la demanda de los trés quintos afitada por Foro como llinia collorada y aceptada poles trés fuercies d’izquierda. En concreto la redaición del artículu 4 propuestu pola XDLA ye la siguiente:
Por último la organización critica a los partíos que se ponen “de perfil”, los que tienen “postures diferentes respecto a la oficialidá d’otres llingües notres comunidaes autónomes de la que defenden equí, que sepan que nun cuela l’eslogan ‘asturianu sí, oficialidá non’” porque “ye un mensaxe mentirosu y cínicu; porque cualquiera pue comprobar que los que lo sostienen nunca aprovechen les posibilidaes que da la Llei d’Usu, sinón que más bien la utilicen en negativo, pa reprimir o negar derechos, pa roba-y espacios al asturianu…”. Nesi sen recuerda que “impedir la oficialidá ye tar del bandu de los intolerantes, los que promueven el despreciu pola cultura propia, la discriminación de los falantes y l’autoodiu”.
"Tenemos ilusión de sobra"
La concentración del xueves ta programada a les 19.30 y va consistir en dar una vuelta a la Xunta Xeneral amosando les banderes del corazón multicolor de la campaña entamada pola XDLA faciendo una ‘O’ xigante que representa la oficialidá. “Un actu que se va desendolcar pacíficamente y cívicamente, cumpliendo les normes sanitaries que tean vixentes, como venimos avezando facer”, apunten.
Darréu va facese una llectura del manifiestu enfrente de Presidencia, tres el Parllamentu, pol papel qu’ha xugar Adrián Barbón y el so partíu nesti procesu de reforma del Estatutu qu’incluya la oficialidá. “Que sepan que nun nos vamos dar, tenemos ilusión de sobra y la fuerza que nos da la razón”, aseguren los responsables del coleutivu.
Na semeya, Candel y Martínez.