Pedro Sánchez convirtióse esti vienres nel sétimu presidente de la Democracia. La moción de censura al Gobiernu de Mariano Rajoy salió alantre gracies al apoyu de Xuníos Podemos y los nacionalistes, cola oposición del PP, Foro, UPN y Ciudadanos.
Tal como confirmara ayeri’l voceru d’EAJ-PNV, Aitor Esteban, los vascos, que veníen de sofitar los Presupuestos Xenerales del Estáu tres llegar a un alcurdu col PP, decidieron sofitar a Sánchez na moción de censura, la cuarta en Democracia y la primera que sal alantre. Los votos de los cinco diputaos de los nacionalistes yeren básicos pa superar la barrera de 176 parllamentarios necesaries pa la so aprobación y la promesa de respetar les cuentes fixo qu’apoyaren al socialista.
D’esta forma, el PSOE, Xuníos Podemos-En Comú-En Marea, Compromís, ERC, CDC (PDeCAT), EAJ-PNV, EH Bildu y Nueva Canarias votaron a favor de la mesma, sumando un total de 180 diputaos. La parllamentaria de Coalición Canaria-Partido Nacionalista Canario astúvose y los 169 del PP, Foro, UPN y Ciudadanos posicionáronse en contra.
Agora Sánchez, que va tomar posesión mañana como presidente, va tener que formar gobiernu, un executivu que va respetar los presupuestos aprobaos recién nel Congresu y pendientes entovía de pasar pel Senáu, onde’l PP tien mayoría absoluta. El madrilanu conviértese, tres Felipe González y José Luis Rodríguez Zapatero, nel tercer miembru del PSOE n’algamar el cargu y el primeru en Democracia en llegar a él ensin ser diputáu.
La dulda agora queda en si’l socialista va convocar eleiciones y cuándo. Mientres l’alderique afirmó que la so intención yera nun agotar la llexislatura.