Pedro y Diego Pangua espublicen el llibru-CD ‘En Ca’l Gaiteiru’

|

Testos, partitures y sones formen esti trabayu que busca ampliar el repertoriu tradicional y promocionar la diversidá interpretativa y organolóxica de la gaita asturiana.

Editáu por Tierra Llibros, ‘En Ca’l Gaiteiru’ repasa la trayeutoria de Pedro y Diego Pangua, padre y fíu, y, al empar, la variedá de repertorios gaiteros a lo llargo de la nuesa xeografía. En total son 180 páxines y 82 partitures, a los qu’hai sumar 21 pistes nun CD que faen d’esti trabayu una auténtica ayalga.

Pedro, con 41 años al llombu tocando’l tambor, lleva toda una vida “dedicada a la música tradicional asturiana, faciendo de ponte ente los músicos vieyos, los depositarios d’una tradición musical de tresmisión oral, y los músicos nuevos, les más de les veces salíos d’un mediu urbanu. Una ponte construida día a día nes aules de les escueles de música y nos escenarios pisaos dientro y fuera d’Asturies”.

Al so saber súmase’l de Diego, gaiteru de Felpeyu y tamién maestru de gaita. “‘En Ca’l Gaiteiru’ ye’l frutu natural d’esa vida como intérpretes y profesores: un discu nel que repasen el repertoriu que vienen tocando nos últimos años, acompañáu de 82 partitures, muestra del so trabayu de décades como maestros de gaita y percusión”, apunten dende la editorial.

Les fontes d’esti repertoriu

Pa la ellaboración de’esti trabayu, los Pangua utilizaron l’archivu propiu de Pedro y la esperiencia acumulada de dambos col pasu de los años, amás d’otros esternos, sobre manera’l de Xosé Antón Fernández ‘Ambás’. El llibru inclúi un CD que ye una bona amuesa del repertoriu actual de padre y fíu como pareya de gaita y tambor, con un espíritu purista que quier recordar a les cintes de cassette. “El formatu nun ye’l mesmu, pero l’espíritu sí: l’emplegu d’instrumentos antiguos y el respetu a la manera de tocar de cada gaiteru y de cada zona son los principios que guíen tol trabayu”, espliquen.

Los dos autores pretenden con ‘En Ca’l Gaiteiru’ qu’ésti “fuere aprovecháu por tolos gaiteros asturianos en dos sentíos distintos. Lo primero, p’ampliar el so repertoriu. Ye innegable que n’Asturies actúa una fuerza centrípeta que lleva a casi tolos intérpretes a centrase nun garrapiellu de pieces consideraes como centrales, básiques y, en dellos casos, normatives. Pero hai muncho más, muncha música por descubrir. L’otru oxetivu ye promocionar la diversidá interpretativa y organolóxica de la gaita asturiana”. Esto ye, nun quedar namái en sumar más pieces al repertoriu, sinón “rescatar y valorar la diversidá qu’había hai décades nos patrones de construcción de gaites y na manera de tocales”.

“Nes gaites con tercera neutra y subtónica que facíen dellos constructores del centru’l país y nes gaites de dixitación abierta o semiabierta que s’estilen hoi nes cuenques del Eo y del Navia, por poner dos exemplos, tenemos pistes abondes del trabayu que nos queda por facer a los gaiteros. Si tocamos una pieza tradicional d’una zona d’Asturies determinada, l’oxetivu ideal tien de ser facelo con una gaita que respete el tipu constructivu d’esa zona y emplegar los recursos técnicos típicos del informante que la tocaba”, demanden los autores.

La xente interesao en mercar ‘En Ca’l Gaiteiru’ pue facelo en Musical Vila (Uviéu), Paradiso (Xixón) y Librería San Andrés (La Puela Ayande), asina como nel taller de Chus Solís. Nel casu de nun poder desplazase hasta estos puntos de venta, esiste la posiblidá de contautar con Diego Pangua al traviés del corréu electrónicu dpangua@gmail.com.

Contador Estadistiques