El mes de marzu tan negativu que vivió Asturies no que respeuta a los incendios forestales lleva a la Coordinadora Ecoloxista a esixir al Gobiernu’l cumplimientu de la normativa. Ésta obliga a acotar pal pastoréu los montes quemaos.
Hasta 331 incendios sufrió’l país namái na selmana última del mes, siendo la mayor parte d’ellos provocaos por ganaderos pa xenerar pastos. Según datos recoyíos poles Brigaes d’Investigación d’Incendios Forestales del Principaáu d’Asturias (BRIPAS), dependiente de Bomberos d’Asturies, y los informes anuales de la memoria de la Fiscalía de Mediu Ambiente, el 83 por cientu de los focos tienen el so orixe nesta práutica, lo que lleva a la Coordinadora Ecoloxista d’Asturies a esixir al Gobiernu que faiga cumplir la normativa, en concreto l’artículu 66.2 de la Llei de Montes y Ordenación Forestal d’Asturies, que diz que “la conseyería competente en materia forestal acotará al pastoréu los montes incendiaos”.
“Lo único que pidimos ye que se desendolque’l marcu normativu contempláu en dicha llei y se veden tolos montes incendiaos por un periodo mínimu de 5 años, porque la política actual de vedaos que se ta faciendo nun tiene sentíu nengún; namái ye de cara a la galería”, apunten los ecoloxistes, qu’afirmen qu’apenes s’acota un 10 por cientu de lo quemao y que, al añu siguiente, llevántase la veda. “Ye absurdo dafechu, yá que durante’l primer añu naide va aprovechar los pastos”, yá que tovía nun salieren dende l’incendiu.
Por último, la Coordinadora recuerda qu’Asturies, tres Galicia, ye’l territoriu del Estáu que sufre más incendios en rellación a la so superficie, con unos 2.000 focos añales qu’acaben con una media de 10.000 hectárees. L’asociación ecoloxista lleva dellos años defendiendo una serie de midíes p’acabar con esta situación, con trés llinies d’actuación nidies: persuasión y información, midíes alternatives pa la xeneración de pastos y, una vegada asentada estes dos, midíes coercitives. D’esta forma, pretende involucrar a vecinos, ganaderos y Alministración na llucha contra’l fueu.