Alredor d’un centenar de persones participaron na manifestación qu’entamó Conceyu Abiertu n’Uviéu nel Día d’Asturies. La formación busca convertise nuna alternativa trabayando “dende los conceyos y los movimientos sociales”.
La manifestación, que tuvo encabezada por una pancarta col lema ‘Soberanía y xusticia social. Más Asturies, menos España’, salió puntual de la Estación del Norte en direición al Palaciu de Presidencia. Ehí tuvieron llugar les intervenciones polítiques, que corrieron a cargu de Paula Martín, de Darréu; Xesús Nel García Muñiz, de N’Ast; y Mariu Arbesú, d’Andecha Astur, tres coleutivos que sofitaben la convocatoriu de Conceyu Abiertu.
Mentes, Javier Cubero foi l’encargáu de lleer el discursu de la formación nacionalista. El voceru de Conceyu Abiertu señaló que n’Asturies “corren malos tiempos dende hai años” y auguró que los que van tán viniendo “van ser tovía peores, con una crisis económica global que se yustapón a la crisis estructural que vive la nuesa patria”. Darréu criticó les “respuestes que da la oligarquía española” pa salvar la crisis, como la reforma llaboral y la de la Constitución “postfranquista”, pa depués añadir que “siempre van alcontrar otru día más pa siguir llendando entá más esos derechos y llibertaes civiles que tantu sangre, cárcel y sufrimientu costaron algamar”. “Asina que yá sabemos cuala ye l'alternativa oligárquica: más neolliberalismu, más precariedá llaboral, más desigualdá social, más represión policial y más españolismu”, continuó.
Por esti motivu, Cubero señaló que los asturiano han d’enfotase “na articulación d'espacios d’alcuentru dende los cualos dir desendolcando ferramientes d’aición coleutiva cola finalidá d'intervenir de manera eficaz na sociedá”, direición que tomó dende’l so nacimientu Conceyu Abiertu “pa la reconfiguración y revitalización d’esi Movimientu de Lliberación Nacional qu’Asturies precisa más que nunca p’avanzar hacia una democratización plena y real,; hacia la materialización efeutiva de la soberanía popular dende'l municipalismu; y l’autodetermín como alternativa imprescindible pa poner fin a la subordinación estructural del país a proyeutos contrarios a los nuesos intereses como pueblu”. A continuación, refugó’l “posibilismu institucional” y defendió la iniciativa de Conceyu Abiertu, “que nun ye un proyeutu de máximos, sinón de mínimos, pero d'unos mínimos nacionales y democráticos nel marcu d'una llinia política empobinada a la creación d'una alternativa soberanista dende la izquierda”.
“Nestos momentos Conceyu Abiertu nun ye l’alternativa que precisa esti país, pero, precisamente, esa alternativa ye lo que nos años vinientes vamos ellaborar de forma progresiva al traviés del trabayu dende la base, dende los conceyos y dende los movimientos sociales. Asina ye como vamos dir definiendo a Conceyu Abiertu como proyeutu d'unidá d'aición al llargu plazu dende la izquierda soberanista. Porque en política nun esisten nin los milagros nin les casualidaes. O se ta dientro de les estructures del poder o se ta fuera intentando articular el contrapoder popular nel marcu d'una dinámica constante de rearticulación societaria y de movilización caltenible nel tiempu, finalizó Cubero. Tres les intervenciones polítiques, los presentes celebraron una espicha.