Alredor de venti persones averáronse’l sábadu al monolitu d’homenaxe a la declaración de soberanía del Conseyu d’Asturies y Lleón asitiáu por Andecha Astur nel puertu Tarna. El día 25 cumplíense 75 años d’esti fechu.
Los militantes y simpatizantes de la formación nacionalista axuntáronse alredor del monolitu d’homenaxe, onde depositaron un ramu de flores. Darréu tuvo llugar la intervención política, na que’l secretariu xeneral de la organización emponderó’l comportamientu de les persones que conformaron el Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón pola so defensa d’Asturies y del pueblu asturianu. Por último, comentó que l’Estáu español pon en peligru la sobrevivencia del país y fixo un crítica a les formaciones con representación na Xunta Xeneral. Pa finar l’actu, sonó la ‘La flor del agua’.
El Conseyu d’Asturies y Lleón firmó la declaración de soberanía’l 24 d’agostu del 1937, qu’entraría en vigor el día siguiente pese a la oposición de los gobernantes de la República española. Dende esi momentu y hasta’l 20 d’ochobre, el presidente Belarmino Tomás y el so executivu tomaron les riendes del país, acuñando inclusive moneda propia. La entrada de les tropes ‘nacionales’ en Xixón el 21 d’ochobre supunxo la fin del Conseyu.