Los sindicatos alvierten del escesu de presos en Villabona y señalen qu'hai un funcionariu por módulu

"El sindicatu Acaip alvirtió güei del escesu de presos na cárcel asturiana de Villabona al algamar niveles ""insostenibles"" d'ocupación y destacó amás la ""falta de personal"", yá que ""cada módulu ye vixiláu sólo por un funcionariu"".

El centru de Villabona acoyía a finales d'agostu a 1.578 internos, lo que supón una tasa d'ocupación del 187,85 por cientu, puesto que la cárcel dispón de 840 places residenciales repartíes en diez módulos, según informaron fontes d'Acaip a Europa Press.

El departamentu de Réxime Peslláu --onde viven los internos más conflictivos en condiciones d'aislamientu-- ta, según los sindicatos, ""na llende"" de la so capacidá y la Enfermería del centru ta ""ocupada n'escesu"", con un altu númberu de presos que presenten patoloxíes psiquiátriques.

Según les mesmes fontes, la tendencia de nuevos ingresos, ""lloñe de cambiar"", caltiénse al alza, como demuestra'l fechu de que dende primeros d'añu la población presa aumentó nun 8,52 por cientu, pasando de 1.454 internos el 4 de xineru a los 1.578 nesti momentu.

A esti altu grau d'ocupación únese-y la escasez de personal espeyada nuna Rellación de Puestos de Trabayu (RPT) ""que nun ye bastante"" p'atender les necesidaes de la población presa. Según Acaip, cada módulu ye antendíu por dos funcionarios; mientres ún d'ellos realiza los llabores burocráticos y de control d'accesu, los 160 internos son vixilaos ""sólo por un funcionariu, lo que fai imposible garantizar la normal convivencia, la seguridá interior y la integridá física, tanto d'internos como de trabayadores"".

BRANU BAXO MÍNIMOS.

En plenu periodu vacacional, la Secretaría Xeneral d'Instituciones penitenciaries destinó a otros centros del territoriu nacional a los 20 funcionarios en práutiques que realizaben la so formación en Villabona.

Según Acaip, la Direición de la prisión lleva años realizando una ""pésima"" política de personal; utilizando Comisiones de Servicios tresllada, de manera arbitraria o hasta por designación direuta, a funcionarios de vixilancia pa realizar llabores propies d'otros puestos de superior categoría profesional, lo qu'incrementa tovía más el déficit de personal en llabores de Seguridá y Vixilancia Interior.

""Demientres el branu dellos funcionarios tuvieron que prestar serviciu --ensin cobrar-- nos sos díes llibres pa que la direición pudiera garantizar el mínimu exixible d'efeutivos"", apuntaron fontes d'Acaip."

Contador Estadistiques