Ana María Cano, presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), afirmó na so comparecencia énte la Comisión Especial d’Estudiu sobre Réxime de Proteición y Promoción del Asturianu de la Xunta Xeneral que la situación de la institución “ye crítica”. Intervención del Gobiernu pon torgues a la tresferencia corriente a la entidá que vien recibiendo dende la so creación al considerala privada.
Cola normativa actual que s'aplica nos presupuestos, l’ALLA ve cambiada la so categoría y obliga-y a recibir una subvención como si fora una entidá privada, dalgo que denunciara Izquierda Xunida (IX) n’avientu y que ta llevando a la institución una situación que fai peligrar la so continuidá tres 37 años de vida. L'ALLA niégase a aceptar esta subvención que conlleva un cambiu d'estatus xurídicu, al igual que refuga renovar l’alquiler de la sede nel Monasteriu de San Pelayo, como anunció Cano esta mañana énte la comisión, y demanda una solución a Educación y Cultura.
El conseyeru Genaro Alonso, mentes, apuntó que’l so departamentu ta trabayando nella y qu'ésta podría llegar con una Llei de l’Academia de la Llingua Asturiana qu’afite’l so usu públicu. Tamién señaló que ta tratando d’atopar un llocal de propiedá nacional pa la institución académica.