El 71% de los vascos resabia de la voluntá d'ETA

|

El 71% de los vascos resabia de la predisposición d'ETA y la so redolada social a poner fin a la violencia y un 66% de la voluntá de la esquierda abertzale p'aceptar les regles del xuegu.

Ente los simpatizantes abertzales, más de la metá asegura sofitar los fines de la banda pero refuga los sos métodos y namás un 2 por cientu amuésa-y un respaldu esplícitu y total, según los datos del postreru Euskobarómetro fechos públicos esti vienres.
  
L'estudiu, que l'equipu del Euskobarometro de la UPV/EHU realiza de manera semestral y recueye la opinión de los 1.200 ciudadanos entrevistaos nes sos cases ente'l 6 y 28 de mayu, amuesa un optimismu mayoritariu, del 60 por cientu d'encuestaos, en rellación a la evolución de la violencia nel últimu añu, qu'ameyora once puntos al respective de va seis meses y atropa casi 40 nos tres últimos semestres. Daqué más d'una cuarta parte velo con escepticismu y namás unu de cada diez ye pesimista.
  
En tolos territorios, ye mayoritaria la opinión del que creen que la situación ameyoró y, teniendo en cuenta los electoraos, namás consideren qu'empeoró los simpatizantes de la esquierda abertzale illegalizada.
  
Nel conxuntu de la población, inviértese l'enclín del últimu semestre sobre'l final del terrorismu a curtiu o mediu plazu, de manera que s'equiparen sopesen pesimistes  41%) y optimistes 37%". El 72 por cientu de los encuestaos, sicasí, cunta qu'ETA ta menos fuerte, con un aumentu de 20 puntos nel últimu añu.
  
Casi tres de cada cuatro vascos caltienen la opinión de que n'Euskadi se pueden defender toles aspiraciones y oxetivos políticos ensin necesidá de recurrir a la violencia, mayoritaria sacante los simpatizantes abertzales -que nun 43% refuga esta afirmación-.
  
El refugu frontal a ETA caltiénse nun 62 por cientu de los encuestaos y ye l'actitú mayoritaria nos trés territorios, anque s'aprecia una diferencia ente los encuestaos que se declaren nacionalistes 48% y los non nacionalistes 75%.
  
Amás, un 12 por cientu camienta qu'antes taba xustificada la violencia d'ETA pero agora yá non, el mesmu porcentaxe que comparte fines pero non los métodos violentos. L'estudiu apunta "la práctica desapaición" del sofitu esplícitu y total a ETA, d'un 0,2 por cientu, y l'amenorgamientu a 2,5 puntos de la xustificación crítica de los que sofiten a la banda reconociendo los sos errores.
  
Nel electoráu de la esquierda abertzale illegalizada, un 2 por cientu amuesa un sofitu esplícitu y total a ETA, ente qu'el 19 por cientu apunta un respaldu críticu. La mayoría d'esti electoráu, un 52 por cientu, asítiase ente los que dicen sofitar los sos fines, refugando los sos métodos violentos. El sofitu remotu arrexunta al 10 por cientu y el 5 por cientu espresa un refugu frontal.
  
D'acordies colos responsables del Euskobarómetro, "dempués de mermar un terciu de los sos sofitos nes últimes elecciones autonómiques, vuelve reproducise y consolidase l'anterior enclín interañal d'una mayor dificultá d'estos sectores d'opinión pa siguir llexitimando la violencia d'ETA, tres el desconciertu inicial causáu pol fracasu del procesu de diálogu, la reacción de durez ya inflexibilidá de la banda, les divisiones internes y l'actual acosu policial y xudicial".
  
Ente los ciudadanos vascos, sigue la rocea mayoritaria na predisposición d'ETA y la so redolada social de poner fin a la violencia 71%), lo mesmo que de la voluntá de la izquierda abertzale illegalizada p'aceptar les regles del xuegu democráticu 66%), anque se rexistra un recule semestral per primer vegada d'esta última percepción 11 puntos menos).
  
Otra manera, un 11 por cientu ve "muncha o bastante voluntá" n'ETA pa rematar los actos violentos y 16 por cientu na esquierda abertzale pa integrase nel sistema. Esti enfotu ye mayor ente los nacionalistes 19% y 23%, respectivamente y, con enfotu, nos simpatizantes de la esquierda abertzale illegalizada 53% y 60%, respectivamente).
  
Casi siete de cada diez vascos piensa que'l caltenimientu de la violencia per parte d'ETA ta perxudicando los intereses políticos de la esquierda abertzale frente a poco más d'unu de cada diez, que piensa lo contrario. El 69 por cientu de los encuestaos sofita la formación del llamáu 'polu soberanista' ente desaveraes formaciones, anque un 46 por cientu condiciónalu a la condena de la violencia.
  
Los nacionalistes, anque favorables, amuésense estremaos ante'l so calter incondicional 40%) o condicionáu 42%), y namás la izquierda abertzale illegalizada 90%) y Aralar 49%) sofiten mayoritariamente ensin nenguna condición.

Política antiterrorista
  
En rellación a la política antiterrorista, un 44 por cientu de los ciudadanos vascos nun ve diferencies na eficacia de la desenvuelta del actual gobiernu de Patxi López en rellación a la del anterior gobiernu tripartitu encabezadura por Juan José Ibarretxe. El 29 por cientu considera más eficaz l'actual y el 21 por cientu menos, tres un incrementu de nueve puntos de la valoración positiva nel últimu semestre.
  
Tamién esiste una división ente los que ven positiva la política del Executivu de José Luis Rodríguez Zapatero nesta materia 42%) y negativa 31%), tres una meyora semestral de cinco puntos de les opiniones positives.
  
Nel últimu semestre recula llixeramente la preferencia mayoritaria de los vascos (76%) por una eventual negociación ente Gobiernu y ETA. D'ellos, un 47 por cientu condiciónenla al abandonu de les armes, frente al 29 por cientu que sofitaríen una negociación incondicional. Un 20 por cientu nun sofitaríen una negociación en nengún casu.
  
Daqué menos d'un terciu, tres un retrocesu semestral de nueve puntos, piensa que tolos presos que se penen y espresen la so decisión d'abandonar les armes tendríen de beneficiase de midíes de reinserción social. Frente a ellos y de forma paralelamente creciente, daqué más d'unu de cada trés cunta qu'éstes namás podríen aplicase a aquellos que nun tengan delitos de sangre, ente que casi unu de cada cuatro piden que cumplan íntegramente les sos penes.
  
El 81 por cientu de los encuestaos, con mayoría en tolos territorios y "casi ensin distinciones ideolóxiques", reclama unidá y alcuerdu de los partíos democráticos vascos pa lluchar escontra'l terrorismu. L'estudiu destaca que, ente la mesma esquierda abertzale illegalizada, amuésase a favor el 37 por cientu y escontra'l 44 por cientu.

Contador Estadistiques