Israel diz que los activistes trataron de secuestrar soldaos

|

Los activistes de la flota solidaria trataron de secuestrar a tres efeutivos de los comandos qu'asaltaron el navíu'l, motivu pol que l'oficial al mandu daría la orde d'abrir fueu.

Según la versión israelina, tres de los primeros soldaos que baxaron de los helicópteros utilizaos poles fuerces hebrees perdieron la conciencia depués de recibir golpes de los activistes y de siguíos treslladáronlos a una sala asitiada so la cubierta del barcu. Depués de que decenes de soldaos algamaren entrar nel interior del navíu los tres efeutivos supuestamente secuestraos repunxeron la conciencia y uniéronse a los sos compañeros.

L'asaltu, que prodúxose n'agües internacionales y causó la muerte de polo menos nueve activistes, consideróse como un actu de piratería per gran parte de la comunidá internacional y como un gran fracasu pola opinión pública israelina. L'Armada d'Israel negó les acusaciones qu'apunten a una mala planificación del operativu y calca en que los incidentes violentos entamar depués de que los activistes atacaren a los comandos d'élite esplegaos.
    
La operación pa detener a la 'Flota de la Llibertá', que pretendía romper el bloquéu marítimu que caltién Israel dende hai tres años sobre la Faza de Gaza pa treslladar decenes de tonelaes d'ayuda humanitaria a la población gazací, empezó sobre les 4.30 hores (5.30 na España peninsular), señalen les investigaciones preliminares de l'Armada hebrea.
 
Por cuenta de la presencia d'activistes incondicionales, ente ellos miembros d'IHH -organización turca qu'entamó la espedición humanitaria-, l'atención centróse nel 'Mavi Marmara', indica 'Haaretz', citando siempre los informes de l'Armada y añadiendo que'l xefe de les fuerces navales, Eliezer Meron, según el direutor de les tropes d'élite de l'Armada, teniente coronel A., siguieron l'operativu dende un barcu de guerra cercanu y hasta llegaron a subir al navío turcu.
  
"Como se ve nos vídeos tomaos mientres l'asaltu, los primeros cuatro soldaos en baxar sufieron ataques con palos, hachos y cuchiellos", indica'l diariu. Ún d'ellos, K., "vio al so xefe d'equipu na cubierta y cómo un activista turcu-y apuntaba na cabeza cola pistola que-y arrebatare". Nesi momentu, K. baxó de la cuerda y disparó al activista que tenía la pistola. "Eso asocedió malpenes 20 segundos dempués de que'l primer soldáu aterrizara sobre la cubierta", añade.
  
El restu d'efeutivos sufrieron golpes de los activistes según aterrizaben. A los seis minutos d'empezar la operación, más tropes d'élite empezaron a baxar d'un segundu helicópteru con un comandante a bordu, y ye entós cuando se dieron cuenta de que trés compañeros desapaecieren, polo qu'empezaron a buscalos.

Intercambiu de disparos
  
Apoyaos yá poles tropes que baxaben d'un tercer helicópteru, y col xefe de les unidá d'élite de l'Armada na cubierta del barcu, foi cuando se produxeron "intercambios de disparos" na ponte de mandu y nel interior de barcu, momentu nel que pudieron recuperase a los trés homes, supuestamente secuestraos.
  
Dos minutos depués d'estos incidentes, el xefe de les unidaes d'élite autorizó l'usu de les armes per radio. Anque los disparos empezaren antes, el teniente coronel A. esplicó que diera la orde porque quería asegurase de que les so tropes se dieren cuenta de que "el carácter del incidente cambiara".
  
Coles mesmes, los soldaos consultaos polos investigadores dicen que los activistes dispararen contra ellos provocando firíes de bala a dos militares. Depués del incidente, señala 'Haaretz', atopáronse casquillos de nueve milímetros nel interior del barcu, un tipu de bala que nun utilicen los comandos militares.  
  
Sicasí, y a pesar de les fuertes presiones de la comunidá internacional, Israel nun apurrió públicamente pruebes que demuestren que los activistes pro palestinos portaben armes o municiones a bordu. Los integrantes del barcu humanitariu turcu aseguren que taben desarmaos dafechu y tan sólo utilizaron cuchiellos, palos de madera y otros materiales que puen atopase en cualquier barcu pa defendese de les tropes militares armaes y mazcaraes qu'asaltaron el so navío n'agües internacionales.

Contador Estadistiques