Yá nun se pue catalogar a Fernando Valle Roso (Llangréu, 1986) como una promesa de la canción asturiana. El so discu segundu en solitariu, 'Con estes y otres palabres', confirma a esti llangreanu como ún de los intérpretes más destacaos de la música del país, fusionando'l mou de cantar tradicional con arreglos más pop.
'Con estes y otres palabres' ye una apuesta diferente na carrera de so.
Esti discu ye un proyectu bien ilusionante nel qu'apuesto por una forma nueva de presentar la música n’Asturies: una fusión ente la manera de cantar que llevo faciendo durante toos estos años y unos arreglos más actuales. La producción pa llevar too esto a bon puertu vien de la mano de Daniel Sevillano, sobre composiciones d'Ismael Arias y Ruth Suárez y arreglos de Fer Chacón. Precisamente pa facer esa complicada fusión, contamos con Fer, un músicu de Chihuahua (México), gran pianista y completamente axenu a la música tradicional asturiana. Ehí foi onde creo que radicó l'ésitu.
¿Por qué esta fusión ente una música más pop y la canción asturiana?
La trayeutoria que vengo trayendo nestos últimos años yera la de da-y una vuelta a la canción tradicional. Yá dende casi diez años nos concursos de Tonada Renovada o bien col trabayu que fici xunto a la mio hermana Marisa, 'Un pasu más', siempre fui a buscar sonoridaes nueves a la música del país. Pue vese perfectamente nel trabayu anterior, 'Camín d’ayures', onde esa fusión faise más presente, pero con un soníu más tradicional que'l que presento agora.
¿Ta teniendo un bon recibimientu ente'l so públicu?
A tola xente qu'escuchó'l discu, bien de forma física o bien dende les redes sociales como Spotify o iTunes, ta gustando-y muncho y la respuesta ye mui positiva. Inclusive los siguidores de la canción asturiana tán sorprendíos gratamente y ta teniendo mui bona acoyida.
¿Supunxo-y un desafíu esta evolución?
Más qu'un desafíu yera una responsabilidá, y tamién una incógnita, yá que nun sabíemos si diba a gustar o non a la xente. Pero tolos arreglos y toles composiciones se ficieron con muncha elegancia y respetu a la manera de cantar de la canción tradicional asturiana.
Trátase d'un trabayu mui ambiciosu, nel que contó con munchos sofitos y collaboraciones de primer nivel.
Sí, partiendo de les composiciones, con lletres d'Ismael Arias y música del propiu Ismael y Ruth Suárez, hasta los arreglos de Fer Chacón y la producción de Dani Sevillano. Y qué dicir del nivel de tolos músicos profesionales que participaron na grabación del discu.
L'esfuerciu nun quedó namái no musical.
Claro, la producción nun ye sólo musical. Tolo qu'arrodia a un discu tien que tar mui ciudao: la imaxe, les fotos, el diseñu... Too tien el so porqué. Por eso nesti sen quiero agrader el trabayu a Ramiro Fernández como asesor de imaxe, a Marcos Vega coles fotos y a Marcos Serrano col diseñu.
¿De qué temática son los cantares?
La mayor parte de los cantares tienen un tinte melancólicu, siempre recordando a la tierra, los amores o los tiempos de bonanza qu'había n’Asturies.
¿Pue-y sirvir esti discu como trampolín pa dar el saltu fuera d'Asturies?
En pricipio ye l'oxetivu col que se fizo la producción y arreglos más actuales, pa que pudieren encaxar a públicos estranxeros que nun tán abezaos a la manera cantar tradicional asturiana.
¿Cómo ve la situación de la canción asturiana?
Agora ta viviendo momentos mui dulces, con mucha xente xoven que ta empezando y con munches ganes de facelo bien. Nesi sen ta aportando muncha xente como la mio hermana Marisa, que tresmite el so buen facer a los más de 50 alumnos que tien de toles edades.
El vienres va presentar en casa'l discu. ¿Qué tien preparao?
Esi día van tar presentes prácticamente tolos que participaron nel discu, más invitaos especiales como la mio hermana Marisa Valle Roso; el coru Ensamble VOBLANA, dirixíu por Oscar Allen; o'l mio amigu David Feito. Con ellos fadré dalgún tema en conxunto. Poro, naide va poder perdese esti conciertu, que sedrá a les 20.15 hores nel Nuevu Teatru de La Felguera esti vienres.
Les entraes puen consiguise de manera anticipada a un preciu de 5 euros al traviés de la mio páxina oficial o, de forma física, nel restaurante Casa del Marqués (Casa Jovi), na cai Marqués de Bolarque en La Felguera. Y, cómo non, el mesmu día del conciertu na puerta a un preciu de 7 euros.
¿Tien zarraes más feches de la xira de presentación?
Sí, tan zarraes les presentaciones en Ḷḷuarca'l 13 de mayo, en mieres el 26 de xunu y en Llaviana el 15 d’agostu.