El voceru d’IX na Xunta Xeneral, Gaspar Llamazares, defendió una reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies, que cumple 35 años. Ésta, aseguró, ha de “tener en cuenta la consolidación de los derechos sociales y de les sos instituciones”, pa lo que demandó “participación y decisión democrática”.
Llamazares entiende l’Estatutu como una pieza clave p’averar la política a los ciudadanos, pero reclama una reforma pa consolidar los derechos sociales. Entiende qu’esta norma nació con un déficit en competencies y d’autonomía que nun se consiguió superar con una ampliación, como sí fixeron otros territorios, como Catalunya.
La necesidá d’ampliar competencies, aseguró Llamazares, ye entovía mayor tres la crisis por mor del incrementu “intervencionismu” estatal y européu, señaló, dalgo que tien como consecuencia una mengua de l’autonomía económica y inclusive institucional. Pa finar, el voceru d'Izquierda Xunida (IX) afirmó qu’esta reforma ha de facese cola participación de la ciudadanía cola fin de que recupere la “ilusión, el convencimientu y la confianza”.
“Ensin participación y ensin decisión nun podremos reformar a fondu l’Estatutu d’Autonomía. Polo tanto, participación y decisión democrática”, sentenció.