El presidente Adrián Barbón insistió esti llunes na so apuesta por avanzar hacia un estáu federal. “Lo que nos amosó la pandemia ye que ye’l marcu de futuru”, aseguró’l socialista, qu’acudió a Ḷḷuarca a la inauguración de la sede xudicial nueva de Valdés, primera con tola cartelería billingüe, a esceición del nome de la fachada.
“Necesitamos deprender a funcionar como un estáu federal”, apuntó a entruges de los medios, pa depués afimar que “lo que nos amosó la pandemia a los que tamos a favor d’un estáu federal en serio, con distribución de competencies, con marcu competencial, con una Conferencia de Presidencia que funcione de verdá, con un orde del día, con convocatories programaes y con capacidá d’alcuerdu, ye que ye’l marcu de futuru”. Nesi sen, apuntó que “cogobernanza ye asumir que, nun ámbitu federal, tenemos que ser quienes d’alcordar ente toos”, y recordó la so posición nun primer momentu del andanciu “de federalizar el funcionamientu del Estáu” y que’l Sistema Nacional de Salud dexara de funcionar como órganu que diera recomendaciones y que tomara decisiones en salú pública de manera cooperativa.
El socialista desplazóse a Ḷḷuarca pa inaugurar la sede xudicial nueva de Valdés, edificiu asitiáu na cai Margarita Salas, en Viḷḷar, nuna parcela de 5.073 metros cuadraos. Da serviciu a los vecinos de Valdés, Bual, Cuaña, Eilao, Navia y Villayón y sustitúi a unes instalaciones con nula accesibilidá al tar nun primer pisu d’un bloque d’edificios.
Amás, ye’l primer inmueble xudicial que cuenta con tola cartelería, tanto esterior como interior, en castellanu y asturianu, sacante’l nome de la fachada, qu’en lletres grandes lluz ‘Sede Judicial’. La so superficie útil son 800 metros cuadraos, con espacios independientes pa les oficines del xulgáu y del rexistru; despachos pa la xueza y el lletráu; sales de vista, polivalente, de reconocimientu y pa abogaos y procuradores; clínica forense; zona de deteníos; calabozu; y archivos, y nestos cinco primeros meses d’añu yá acoyó 200 xuicios.
Semeyes obra d'Armando Álvarez.