La decimocuarta propuesta de TermAst ta dedicada a la sociollingüística

|
Captura 'Terminoloxía de Sociollingüística' recortada

Héctor García Gil ye’l responsable de la decimocuarta propuesta de TermAst. Ésta ta dedicada a los ‘Términos de Sociollinguística’, con cerca de 600 entraes accesibles tanto pa téunicos sociollingüísticos como pal públicu xeneral interesao nel tema.

“Yera evidente la necesidá de contar con un TermAst dedicáu a la sociollingüística”, espresa García Gil, qu’añade que “la sociollinguística y l’asturianu tán venceyaos” al tar l’idioma nuna “situación de conflictu llingüísticu”. Asina púnxose a trabayar na ellaboración d’esti pallabreru compuestu por cerca de 600 entraes, cola so correspondiente definición, que recueye pallabres como ‘abandonamientu llingüísticu’, ‘glotónimu’, neofalante’ o ‘xurileutu’, ente otres.

Les fontes de les que bebe principalmente’l TermAst de García Gil son les catalanes, especializaes na sociollingüística del conflictu, y les belgues. “Quixi partir de cero na ellaboración de la terminoloxía”, destaca’l llingüista, qu’apostó por una pallabreru “accesible pa tol mundu a la hora d’acceder a él”.

‘Términos de Sociollinguística’ yá ta disponible na páxina de TermAst, convirtiéndose na decimocuarta propuesta dende que nel 2009 se punxera en marcha esta iniciativa de l’Academia de la Llingua Asturiana con Softastur y el Colexu d’Inxenieros n’Informática del Principáu d’Asturies. El so oxetivu ye recoyer iniciatives individuales o grupales de propuestes terminolóxiques en campos de los que sían especialistes, dexando estes pallabres al serviciu de los profesionales y falantes, que podrán, o non, faceles propies y da-y usu. Darréu, será la institución académica la que dirá inxiriéndolos dientro de los sos calces normativos.

Contador Estadistiques