El presidente de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), Xosé Antón González Riaño, y el direutor xeneral de RTPA, Antonio Virgili, aconceyaron esti llunes. El recién nomáu cabezaleru de la institución pidió qu’ún de los sos espacios informativos diarios de la televisión pública asturiana seya n’asturianu.
Esti asuntu centró la reunión ente dambos, pa lo que González Riaño argumentó colos datos del avance de la III Encuesta Sociollingüística d’Asturies sobre la mesa. La propuesta ye “qu’ún de los sos espacios informativos diarios (mediu día o tarde-nueche) seya n’asturianu” col oxetivu de “que la radiotelevisión pública asturiana contribuya a la dignificación y normalización de la llingua y cultura d’Asturies”.
Asina, espuso que’l “43 por cientu de los asturianos y asturianes sigue la programación n’asturianu qu’emite la RTPA”, que “a esti 43 por cientu paez-y interesante (86), de calidá (86) y mui comprensible llingüísticamente (91)” y que “cuasi un 60 por cientu de la población asturiana reclama esta clas de programes informativos”. La intención sería que les emisiones comenzaren en mayu, coincidiendo cola Selmana de les Lletres Asturianes, y que l’espaciu informativu n’asturianu incluya portada y presentación, llocución de noticies, creitos, la información deportiva y la del tiempu.
“L’Academia de la Llingua Asturiana comprométese a diseñar un Plan de Formación Específicu y urxente pal personal de la RTPA y a llevalu alantre nes propies instalaciones de la RTPA. El citáu plan nun implicaría coste económicu pa la RTPA”, espliquen dende la institución académica.
Nel conceyu, amás de González Riaño y Virgili, tuvieron tamién presentes Marta Mori d’Arriba, vicepresidenta de l’ALLA; Francisco G. Orejas, direutor de Producción de la RTPA; Bárbara Alonso direutora d’Informativos de la RTPA; y Lucía Herrera, direutora d’Antena de la RTPA. Dende l’ente públicu de comunicación comprometiéronse a estudiar la ufierta con procuru y celebrar una reunión nueva pa setiembre.