El plan pilotu pa usar l’asturianu como llingua vehicular en dalgunes materies va echar a andar el cursu que vien

|
Colexu Alfonso Camín

Dellos centros asturianos van impartir materies en llingua asturiana’l cursu qu’entra en Primaria. La Conseyería d’Educación y Cultura ta presentando’l proyeutu pilotu a aquelles escueles que tiene una matriculación cercana al cien por cien en Llingua Asturiana pa escoyer una cantidá superior a la media docena nel que ponelu en marcha.

La decisión final va depender del sofitu de tola comunidá educativa del centru. La intención d'Educación ye que sían los propios maestros titulaos de cada asignatura, non los de la materia de Llingua Asturiana o Gallego-asturiano, los que dean al menos el 50 por cientu de la so materia nel idioma. Ciencies Sociales, Educación Física o Plástica podríen ser les asignatures escoyíes pa dar estes clases.

L’establecimientu de proyeutos pilotos d’usu del vehicular del idioma en tolos niveles educativos yera ún de los puntos qu’afitaba la petición d'un Plan de Dignificación del Asturianu, consensuáu pola FSA-PSOE, Podemos, IX y Foro y que recibió’l preste de la Xunta Xeneral el 16 d’ochobre del 2015 cola astención de Ciudadanos y el votu en contra del PP.

Esta propuesta instaba al Conseyu de Gobiernu “a aprobar, enantes del final del periodu de sesiones próximu, un plan de dignificación y normalización de la llingua asturiana, que contenga un conxuntu d’aiciones urxentes col oxetivu d’algamar la so dignificación sociollingüística, la so proteición y el so puxu, con suficiente dotación presupuestaria pa cumplir tolos oxetivos, y nel que s’especifique la entidá responsable de la so execución, la previsión del costu de caúna de les aiciones, la so temporalización y los criterios pa la so evaluación”.

Otru puntu importante que va desendolcar yá la conseyería, según anunció Genaro Alonso na Comisión Especial d’Estudiu sobre'l Réxime de Proteición y Promoción del Asturianu, ye la modificación del currículu del segundu ciclu d’Educación Infantil –neños y neñes de 3 a 6 años– pa dar la asignatura de Llingua Asturiana y Gallego-asturiano nesta etapa.

Contador Estadistiques