“El Gobiernu ha de regular l’estatus xurídicu de l’ALLA”, afirma García

|
Nicanor García

“Nun creemos que la proposición de llei que presenta IX sía la meyor forma de regular l’estatus xurídicu de l’ALLA. Ye’l Gobiernu’l qu’ha de regulalu”, afima Nicanor García, voceru de Ciudadanos na Xunta Xeneral. El futuru de la institución académica ta nel aire.

La vía escoyida por Izquierda Xunida (IX), una proposición de llei pa modificar l’artículu 2 de la Llei 5/1997 d’Academies pa que se-y reconoza’l so estatus d’institución de Derechu Públicu d’Asturies adscrita a la conseyería que lleve les competencies de Cultura, nun cuenta col apoyu de Ciudadanos. “Esti tipu de proposiciones apruébense y llueu nun se cumplen y nun valen pa nada”, señala García, que considera qu’ha de ser el Gobiernu’l responsable de modificar l’estatus xurídicu de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA).

Esta modificación de los estatutos de la institución académica al traviés d’un decretu del Conseyu de Gobiernu qu’afitaren la so naturaleza xurídica pública sería la vía más rápida de les trés que se manexen anguaño. La tercera ye la creación d’una llei específica pa l’ALLA, como se fixo na Comunitat Valenciana cola Acadèmia Valenciana de la Llengua, pero ésta allargaríase nel tiempu.

“L’Academia tien que siguir tando y hai que potenciala”, asegura García, que demanda al Executivu socialista “un estatutu que-y dea validez”, siempre dientro de la Llei d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu.

Contador Estadistiques