Cherines y el PP propunxéron-y la cooficialidá al PSOE en 1998

|
Cherines y el PP propunxéron-y la cooficialidá al PSOE en 1998

Diz el tango que "venti años nun ye nada", pero na política asturiana ye un mundu.

Ayeri Javier Fernández acusaba a la líder del PP asturianu d'impostura na so campaña radical contra l'asturianu y la so cooficilidá, y recordába-y qu'en plenu debate de la reforma estatutaria, en 1998, el PP con Álvarez-Cascos de cabezaleru, proponía al PSOE una fórmula de cooficialidá pa buscar un consensu coles fuercies que poníen como condición pa pautar coles dos fuercies polítiques mayoritaries da-y a la llingua asturiana l'estatus previstu pola Constitución.

Daquella IU y PAS nun aceptaben un estatutu que nun incluyera esti estatus xurídicu y PSOE y PP negociaben con estes dos formaciones a la gueta d'un consensu estatutariu qu'enxertara a toles formaciones presentes nel parllamentu (PSOE, PP, IU y PAS).

Depués de meses de negociaciones el PP recuperaba in extremis una fórmula que propunxera'l PAS años primero, la cooficialidá diferida, a traviés d'un testu estatutariu nel que se declarara la cooficialidá del asturianu, pero que nun se facía  efectiva si nun aprobaba primero la so aplicación la mayoría de la cámara.

A la fin, el PSOE nun aceptó esta fórmula y la reforma del Estatutu d'Autonomía aprobóse ensin oficialidá y namás colos votos afirmativos de PSOE y PP, y ente grandes protestes y manifestaciones.

Cherines y Cristina Coto niéguenlo

Anque Cristina Coto y Mercedes Fernández negaron que'l PP propunxéra esta fórmula na negociación del 98, Xuan Xosé Sánchez Vicente, daquella diputáu del PAS y presente nes negociaciones, recuperaba nel so blog nuna entrada qu'entitulaba Cristina Coto, Oficialidá, Alvarez-Cascos y mentires, dellos retayos de les hemeroteques de la dómina, que reproducimos darréu y que nun dexen nenguna dulda:

La Voz de Asturias 12/11/98
Cascos y Noval no desbloquean el Estatuto. Ambos dirigentes se reúnen sin éxito al rechazar el PSOE la cooficialidad. El encuentro duró más de una hora, y en el mismo también estuvieron presentes el presidente del PP de Asturias, Isidro Fernández Rozada, y la diputada popular Mercedes Fernández.
 
El Comercio, 10/11/98
El PP traslada al PSOE la responsabilidad sobre un consenso amplio para el Estatuto. «Deben dejar de hacer el ridículo con el bable», responde Celestino Suárez. Mercedes Fernández, Isidro Fernández Rozada e Isabel Pérez Espinosa anunciaron que el grupo parlamentario popular aceptará la cooficialidad del bable si el PSOE también lo hace.
 
LNE, 12/11/98
Cascos pide a Noval que acepte la vía para la oficialidad del bable. El PSOE se niega.
 
 

 

 

Contador Estadistiques