El pasu definitivu va ser el so preste en Plenu, posiblemente'l 16 de marzu, tres el visto bonu del Conseyu Asesor de la Llingua de Xixón. Na convocatoria celebrada'l martes participaron los representantes de tolos grupos municipales.
El documentu definitivu tendrá finalmente 68 puntos. Esta modificación d'última hora vieno por pidimientu de la Unión de Comerciantes de Gijón/Xixón por razones téuniques, pero nun modifica l'espíritu del Plan de Normalización, que vien a sustituyir el del 2008, que nun llegó a cumplise. D'esta forma, Xixón contará con una fueya de ruta pa los trés años próximos en materia llingüística cola fin de llevar la normalización de forma tresversal a toles estayes del conceyu.
El testu final ha de pasar agora pol Plenu, trámite pal que nun s'esperen sorpreses al contar cola unanimidá del Conseyu Asesor na votación d'ayeri, na que participaron tolos representantes de los grupos municipales. La fecha prevista pa l'aprobación definitiva ye la del 16 de marzu.
L'asturianu na etapa de 0 a 3 años
Ún de los coleutivos que participen nel Conseyu Asesor de la Llingua ye 'Reciella. Families pol Asturianu', qu'apostó por introducir ún de les mayores novedaes nel Plan con respeuto al anterior. Ésta yera la creación d'un programa pilotu del asturianu como llingua vehicular nel ciclu de 0 a 3 años, pola demanda esistente ente los padres y madres, pero finalmente quedó nel estudiu de la so puesta en marcha.
"Anque esti ye un bon entamu, la nuesa propuesta yera más ambiciosa", apunta'l representante del coleutivu David Guardado, que considera "clave" pa la tresmisión xeneracional del idioma esta etapa na formación de los críos y críes. Nesi sen, señala que la midida debería dir acompañada "pola inclusión del asturianu nel currículum de 0 a 3 años por parte del Principáu, daqué que garantiza la llei d'usu pero que nun se cumple".
Na semeya, Ana Montserrat López Moro, conceyala d'Educación y Cultura y presidenta del Conseyu Asesor de la Llingua de Xixón.