UNA cree necesario reflexonar y facer autocrítica “pa consolidar un proyeutu políticu asturianu”

|

“Ye’l momentu de la reflexón, análisis y autocrítica pa consolidar un proyeutu políticu asturianu”. Ésta ye la opinión d’UNA tres les eleiciones, formación que quier “ampliar los espacios de suma, de diálogos y d’alcuerdu”.
 
La executiva d’Unidá Nacionalista Asturiana (UNA), que nestes nacionales y llocales presentóse xunto col Bloque por Asturies, señaló que “el resultáu de les eleiciones tuvo perbaxo de les espectatives y posibilidaes de la coalición”. Sicasí, “UNA agradez fondamente la confianza de los casi 7.000 asturianos y asturianes que dieron el so apoyu a les distintes candidatures municipales o autonómiques de la coalición Bloque por Asturies-UNA a les eleiciones del 22 de mayu y a los cientos de persones que trabayaron y nos sofitaron na campaña d’una o otra manera”, señala la so vocera, Yolanda Huergo.
 
Tres estes eleiciones toca mirar al futuru y dende la formación nacionalista señalen que la “organización ta inda más comprometida que’l día 22 pa consolidar y ampliar los espacios de suma, de diálogu y d’alcuerdos que tán abiertos nesti momentu, y pa siguir construyendo de forma afayadiza'l proyeutu asturianu, d’izquierda y ecoloxista y non subsidiariu, qu’Asturies precisa y que nos demanda una parte de la sociedá”. Pa entamar a trabayar nello, UNA convocó una Xunta Xeneral pa esta selmana, órganu máximu d’organización ente congresos de la formación nacionalista.
 
En relación col panorama políticu qu'escoyeron los asturianos y asturianes el 22 de mayu, Huergo señaló que “dende la executiva d'UNA constatamos que n'Asturies había una demanda importante de cambiu polos años de gobiernu de redes clientelares y la xestión nefasta del  bipartidismu PSOE-IU y PP que traxeron la subordinación d'Asturies, la so invisibilidá y l’acentuación de la crisis. Esi descontentu canalizólu mayoritariamente la opción casquista, convirtiéndose na receptora d'un votu protesta énte la situación política asturiana, xenerando una falsa sensación de cambiu”. Por último, la vocera de la formación nacionalista señaló que la executiva d’UNA felicita “a los conceyales de Carreño, Nava y Ḷḷena y llaméntase que n’otros conceyos nos que se sacaren mui bonos resultaos nun se pudiere algamar la representación, anque se dexa una bona base de trabayu pa los próximos años”.

Comentarios

Sin ser de izquierdes, al mio entender el poblema que tien la izquierda nacionaliega n'Asturies ye que nesta tierra nuestra o yes Izquierda o yes Nacionaliegu, pero no les dos coses a la vez, porque la xente, la sociedá real y xeneral, de cara a votar a la Izquierda ya tien a IU y algún ilusu al PSOE, nun necesiten nuevos inventos porque la opción ya ta copá. La sociedá nun ta dispuesta a dar el so votu a un ente mirau de regueyu por la mayoría, como ye la "izquierda nacionaliega" que n'Asturies nun cuaya, a nun ser el millar d'ilusionaos utópicos aneladores d'una izquierda abertzale que aquí nin existe nin existirá.
En cambiu'l nacionalismu seriu, realista y posibilista tien raigambre pero nun tien oferta nesta nuestra tierra, PAS perdió la so oportunidá fae años. Miles de rexonalistes, asturianistes o nacionalistes votamos nestes últimes elecciones a Cascos, non por tar convencios pol so programa ni identificanos con él, si non porque nun teniemos otra cosa meyor con posibilidaes, son votos que perdió una opción nacionaliega que nunca apaeció.
El PAS-URAS fae tiempu que fendió por completo por culpa de unos líderes que nun saben aceptar el so fracasu políticu nel so personalismu y nun son capaces de camudar la imaxen lastimosa y desilusionante que xeneraron ya fae años. Xuan Xosé nun se baxa de la burra y los sos acólitos siguen fanatizaos con él pesie a los reiteraos fracasos que llegaron a desprestixar el nome del propiu partiu que ya nun tien futuru.
Si n'Asturies alguien pretende una opción nacionaliega con representación y futuru, el trabayu pasa por dos coses. Quitase la chapa de la extrellina per un llau y quitar a los carcas personalistes per otru. Ye dicir, abrise a tolos asturianos (centro, dreches, izquierdes, identitarios....) y poner cares nueves de xente que ofrezca credibilidá y confinaza, bien formada y con un pasau de éxitu no personal y no laboral. En resumen, marketing puru y duru, y dexar eso sí a los vieyos líderes de cabeces pensantes, pero nunca de cabeces visibles.

Norabona Berto,mas clares  non se poden dicir les coses,verdaes mayores tampocu,asina mesmu ye..En ve de facer dalgo pa Asturies solu dividen la xente sembrando desconciertu!!
No ye pior cosa que, nun saber acetar les coses i con elles el fracasu.Xuan Xose tiense pel mas llistu i la so xente solu tan pa insultar a quien di la verda, esin afan de menos preciar a nengun!!!
Esa non ye la xente pa dar un tiron i dar confianza:
 

Contador Estadistiques