Los votos de la FSA-PSOE y del PP van llevar alantre la llei de reforma del sector públicu que va regular la RTPA.
Iniciativa pol Asturianu denuncia qu’esta norma “va dexar fuera l’usu del asturianu” y pide una rectificación.
La organización que trabaya pola normalización del idioma amuesa nun comunicáu’l so descontentu pola nula presencia de la promoción del asturianu na nueva llei de la RTPA, que va aprobase en comisión de la Xunta Xeneral esti llunes que vien. La llei nun sigue, al nuesu xuiciu l’espíritu del artículu cuartu del Estatutu d’Autonomía d’Asturies, onde s’especifica que ‘va promovese la difusión del asturianu nos medios de comunicación’, asina como la Llei d’Usu del Asturianu de 1998, que nel artículu 13 ye mui clara: ‘El Principáu d'Asturies va contribuir a la difusión nos medios de comunicación del asturianu’”. Por contra, felicita a
Foro y Izquierda Xunida poles enmiendes presentaes, que sí demanden un espaciu pa la llingua asturiana na televisión pública que contribuyiría a la creación d’una industria audiovisual nel país.
Los responsables d’esti coleutivu caltuvieron nes selmanes últimes conceyos con formaciones polítiques “buscando un cambiu nesti proyectu de llei que podría suponer un importante pasu alantre pa la llingua asturiana”. Pese a que nun s’esperen cambios significativos, Iniciativa pol Asturiana espera que FSA-PSOE y PP “entren en razón y camuden el testu pa permitir que la RTPA seya una ferramienta útil pa la difusión de la llingua asturiana, lo que ye de sentíu común, y ta acordies colos resultaos de les audiencies, que dan un mayor ésitu a los programes emitíos n’asturianu na canal”.
Na semeya, los líderes del PP d'Asturies y de la FSA-PSOE, Mercedes Fernández y Javier Fernández, de manera respeutiva.