‘Cultura Sidrera Asturiana’ yá ye la candidatura oficial del Estáu a Patrimoniu Cultural Inmaterial. El pasu siguiente ye l’aceptación por parte de la UNESCO, depués d’una evolución formal una vegada presentáu en marzu l’informe, lo que se conocerá’l 30 de xunu, abriendo un procesu que s’allargaría hasta'l final del 2023.
Allegría nel Gobiernu y nel mundu sidreru pola declaración por parte del Conseyu de Patrimoniu Históricu del Ministeriu de Cultura y Deporte de 'Cultura Sidrera Asturiana’ como la candidatura oficial del Estáu. “Nun puedo más que ratificar la mio satisfaición por tolo qu’implica pal nuesu patrimoniu cultural y pa la identidá asturiana’l fechu de que se reconozan los rasgos diferenciadores de la cultura sidrera y que se promueva la so conservación y difusión”, espresó Berta Piñán.
La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Turismu participó nuna rueda de prensa xunto al conseyeru de Medio Rural y Cohesión Territorial, Alejandro Calvo; el direutor xeneral de Cultura y Patrimoniu, Pablo León; el presidente del Conseyu Regulador de la DOP Sidra d’Asturies, Guillermo Guisasola; y el direutor de la Cátedra de la Sidra de Asturias de la Universidad d’Uviéu, Luis Benito García. León detalló na mesma los pasos a siguir agora cola candidatura, que se va presentar énte la UNESCO enantes del 31 de marzu, “momentu nel que s’abre un periodu de 3 meses nos que va comprobar que formalmentu cumplimos con toles esixencies”, y, d’algamalo, “el 30 de xunu darála por aceptada”.
Nesi puntu abraríase un procesu que s’allargaría hasta los dos meses últimos del 2023, cuando aconceye’l Comité Intergubernamental de Salvaguarda del Patrimoniu Inmaterial. Sicasí, podría dase la circunstancia de qu’asellargaren los plazos d’haber un importante númberu de candidatures d’otros estaos, porque la UNESCO “dende hai unos años namái evalúa 50 al añu, polo que tar ente eses 50 nun depende yá de nosotros, sinón de cuántes presenten países que tengan poques o nenguna na Llista de Patrimoniu Inmaterial”.
Na semeya, García, León, Guisasola, Calvo y Piñán.