Más de 50.000 persones, unes 100 personalidaes y organizaciones sociales de tolos ámbitos d'España, Suiza y Holanda exixeron güei nun manifiestu la llibertá del director de Greenpeace España y otros tres activistes de la ONG, deteníos el 17 d'avientu demientres una cena de gala ofrecida a 120 líderes mundiales pola Reina Margarita II de Dinamarca, con motivu de la Conferencia de les Partes de la ONU sobre Cambiu Climáticu, que se celebró en Copenhague del 7 a 18 d'avientu.
Asina, la organización entregó güei a la Embaxada de Dinamarca n'España estos apoyos recoyíos al traviés de la páxina d'internet de Greenpeace y de redes sociales, especialmente Facebook, onde exixen la so "inmediata" puesta en llibertá.
Amás, nesi actu, la esposa de Juan López de Uralde y representantes de la organización aconceyaron en Madrid con un representante de la delegación diplomática pa entrega-yos estes firmes, asina como una carta dirixida al ministru de Xusticia danés, Brian Arthur Mikkelsen, que según esplicó --antes del alcuentru-- la coordinadora de campañes de Greenpeace España, María José Caballero, ye "el que debe decidir si tien que siguir nesta prisión preventiva o cuálos son los cargos de los que se-yos acusa".
Caballero señaló que la misiva sorraya que "pola llexislación europea, nun hai necesidá de tenelos en prisión preventiva y menos con estes estricciones na comunicación", dao que tán incomunicaos dafechu y denuncia que les cartes qu'unvíen a los deteníos "nun-yos tán llegando, y que la Policía o la prisión tán filtrándoles y censurándoles".
Concretamente, los activistes sólo puen visitalos los sos abogaos y un conseyeru de la Embaxada d'España en Copenhague, que "hasta tuvo problemes pa dir a visitar" a Uralde. Nestos momentos, la ONG ta realizando xestiones pa que la so familia puea dir visitalu pero de momentu, nun saben "nada", nun siendo que tará en prisión preventiva hasta'l 7 de xineru del 2010.
"Pensamos que nun ye necesario (la prisión preventiva), nun hai peligru de fuga y nun queremos torgar la investigación. Greenpeace nuncá faltó a una cita xudicial nos sos más de 40 años d'historia y ésta nun va ser la primer vez, por supuesto", añadió Caballero.
De la mesma manera, calcó en que les posibilidaes "son mui abiertes" y que, d'acordies colo que-yos dicen los trés abogaos que lleven el casu, podríen lliberales el día 7 de xineru y poner una fecha de xuiciu pa más alantre, que'l xuiciu seya'l mesmu día 7 o bien, que la Policía pida ampliar la investigación y solicite que los activistes sigan na cárcel. "Esperamos que'l día 7 los lliberen y la fecha del xuiciu damos igual cuándo seya", insistió.
De momentu, la representante de Greenpeace indicó que los cuatro activistes alcuéntrense "bien de salú" pero que tán "indignaos cola situación d'incomunicación y el por qué d'esa prisión preventiva de 21 díes".