La población d’oses con cría recupérase n’Asturies

|

La Conseyería de Mediu Ambiente, Ordenación del Territoriu y Infraestructures ta desarrollando un censu añal d'oses con cría en dellos conceyos d'Asturies. Los resultaos conocíos hasta’l momentu confirmen l'enclín a l'alza de la población d'esta especie.

Hasta'l momentu, y de forma provisional (puesto que podríen confirmase nuevos avistamientos) contabilizáronse 21 oses adultes con 43 críes, frente a los 18 exemplares y 31 críes rexistraes el pasáu añu.
   
El trabayu fízolu la Patrulla Osu del Principáu d'Asturies, col apoyu de la Guardería de Mediu Natural de la Conseyería, la Fundación Osu Pardu, el Fondu pa la Protección de los Animales Salvaxes (FAPAS), y particulares qu'entregaron datos d'acolumbramientos, buelgues o rastros d'exemplares d'esta especie. Tamién se contó cola collaboración de Sociedaes de Cazadores, como les de Proaza, Belmonte, Cangas y Ibias.
   
Los exemplares detectaos acolumbráronse n'ocho conceyos asturianos y trés estremeros de la provincia de Lleón. El grupu más numberosu atópase nel conceyu de Somiedu, onde se rexistraron 6 exemplares con trece críes. Tamién se censaron cinco oses con nueve críes nel conceyu de Cangas y una osa con dos críes en Degaña.
    
Ente los conceyos de Grau y Balmonte alcontróse una osa con dos esbardos; y ente Proaza y Quirós prodúxose un avistamientu con dos críes. A lo último, nel conceyu de Teberga, rexistróse una osa con cría.

 

Contador Estadistiques