Los productores de lleche gallegos cobren un 13% menos que n'Asturies

|

Los productores llecheros gallegos son los que perciben los precios más baxos pola so lleche del conxuntu del Estáu, un 13,4 por cientu inferiores a los d'una casería asturiana.

Asina o informó Unións Agrarias (UU.AA)-UPA. Nun comunicáu, el sindicatu destacó qu'un ganaderu dexa d'ingresar 14.465 euros, en comparanza con un productor d'Asturies.
 
Asina, la cotización llechera ye, nesti momentu, de 0,29 euros el llitru, mientres que n'Asturies algama los 0,33; n'Andalucía los 0,318; n'Aragón y Cataluña de 0,316 y nel País Vascu y Navarra, de 0,302. Los precios en Castiella y Lleón avérense a los gallegos, con 0,291.
 
Pa Unións Agrarias, esti diferencial marca "a les clares" el grau de "absoluta precariedá" na que s'alcuentren los ingresos de los productores llecheros de la comunidá gallega.
  
Del informe d'UU.AA entiéndese que los ingresos medios d'un productor llecheru gallegu por venta de materia prima fueron en mayu de 7.697,65 euros, frente a los 8.941,34 euros de profesional asturianu; los 8.445,35 d'ún andaluz; los 8.396,07 d'ún aragonés o catalán y de 7.711,16 d'ún castellano-lleonés.
  
Too, magar qu'esos ingresos de los ganaderos gallegos se recuperaren lixeramente, un 5,9 por cientu, mientres que'l mes pasáu y mayu del 2009, al pasar de los 7.268,56 a los 7.697,65 euros.

Unións Agrarias criticó que la Conseyería de Mediu Rural de Galicia nun convocare la Mesa do Leite pa presentar propuestes frente a esta situación y consideró que "paez echase en brazos de les industries" pa que seya la patronal llechera "la que-y diga lo que tien que faer". Too, col oxetivu, añadió, de "engrosar" la cuenta de resultaos de les empreses llecheres.
 
Por ello, aseguró constatar "una vez más" la "absoluta insensibilidá" del Gobiernu d'Alberto Núñez Feijóo hacia'l mediu rural, onde, manifestó, quier "reducir a gallegos de segunda" a los sos residentes en cuanto al accesu a servicios públicos, programes sociales y posibilidaes de desarrollu económicu.

Contador Estadistiques