Xosé Fernández Quevedo y Llanos. "Pepín Quevedo"
Nacíu en Ferroñes (Llanera) alredor de 1848, estudió n’Academia d’Artillería pero dexó aína la carrera militar, que nun acoldaba col so calter tranquilu, pa estudiar Derecho, con compañeros como Aramburu, Clarín o Palacio Valdés. Trabayó en Madrid como empleáu del Ministeriu de Facienda y redactor d’El Día, collaborando n’otros periódicos y revistes. Casó con una piloñesa y vieno con ella a vivir pa L’Infiestu hasta que lu nomaron Secretariu Xeneral de la Universidá d’Uviéu, ciudá onde morrió’l 30 de xineru de 1911.
Clarín, qu’escribió’l prólogu a La batalla del Sao del Indio, sorraya’l raigañu fondamente popular de Pepín Quevedo, que tien mui presentes siempre como modelu llingüísticu a los paisanos de L’Infiestu. Diz Clarín, con munchu aciertu, que’l so créditu yera de tradición oral y que la modestia y el inxustu menospreciu en que se tenía a sí mesmu como lliteratu priváronnos seguramente del talentu satíricu y humorísticu col que, al paecer, gociaron tolos que tuvieron tratu personal con Pepín Quevedo.
La so obra nun ye mui abondante y hai que destacar, sobre too, el so primer poema, la llarga composición n’octaves reales dedicada a La batalla del Sao del Indio en la Isla de Cuba ganada por el general Canella (1896), que güei puede lleese na edición facsímil que fixo l’Academia de la Llingua en 1991.