Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Ramón Lluis Bande Guerra

Ramón Lluis Bande Guerra
Nacimientu: 
1972

Nació en Xixón en 1972. Diose a conocer en 1993 col llibru de poemes Patries, palabres d’amor: un conxuntu breve de versos de reivindicación nacionalista y d’amor. Dos años depués publica Xixón Sound, un reportaxe sobre grupos de rock de la villa de Xovellanos, pol que–y va conceder el Premiu d’Ensayu 1995 l’Asociación Escritores y Traductores en Llingua Asturiana (ETLLA). En 1997 da a

estampa la so primer novela: Verdá o consecuencia, un relatu realista de la infancia y primer adolescencia d’un neñu na periferia xixonesa de los años setenta. Esi mesmu añu da a imprenta, coincidiendo col so estrenu nel Teatru Xovellanos, la pieza teatral: Aurelia, escrita sobre testos de Marguerite Duras. Na mesma llinia publica en 1999 De la vida de les piedres : (relatu a dos voces).

   Ramón Lluis Bande collabora en revistes como Zimbru o Reloj de Arena y ye redactor del semanariu Les Noticies. Na seronda de 1997 entama’l rodaxe de la versión televisiva del so relatu Verdá o consecuencia. Tamién ye autor del guion pal comic Mary Jean del dibuxante Sayar. Coordinó l’antoloxía Muestra de nuevos narradores (1997) de la Conseyería de Cultura.

   Como traductor fexo, en collaboración con Irene Riera, la versión al asturiano de Simbad el Marín y treslladó dellos poemes del norteamericanu Dennis Hopper.

   Fue cantante del grupu de rock radical Puxarra y escribió lletres pa otres bandes como Dixebra y Manta Ray.

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques