Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Plácido Jove y Hevia

Plácido Jove y Hevia
Obres disponibles: 

Natural de Villaviciosa, vizconde de Campu Grande, de la casa solariega de los Hevia, periodista, doctor en Derecho, académicu de Ciencies Morales y Polítiques, espertu en Derecho Internacional, desempeñó Plácido Jove y Hevia altos cargos políticos, como’l de Ministru plenipotenciariu y Subsecretariu d’Hacienda.

   Fue diputáu por Villaviciosa dende 1864 hasta que morrió, a nun ser tres años, cuando la República y al empiezu de la Restauración. Fue de los que más se distinguieron en 1869 na defensa de la restauración monárquica, y en 1873 ún de los pocos que votaron contra la República. Más p’alantre apuntóse al partíu conservador de Cánovas del Castillo.

   Fue Plácido Jove y Hevia ún de los fundadores en 1842 del órganu lliterariu del romanticismu n’Asturies, la revista El Nalón. Escribió poesía en castellano y n’asturiano. Canella, recoyó na so antoloxía de 1887 un fragmentu d’un romance pa danza prima (v. antoloxía) y da noticia de les otres composiciones debíes a Jove y Hevia: “Cuatro verdades al pueblo”, “Pachu y Pericu”, “El ferrocarril de Langreo” y otru romance pa danza prima.

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques