Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Xosé Alvarez Fernández

Xosé Alvarez Fernández
Nacimientu: 
1948
Obres disponibles: 

Xosé Álvarez Fernández ñació en Cigüedres (Balmonte de Miranda) en 1948. De bien nuevu emigró, primero p’América y depués pa Madrid, cola so familia. Na capital española, xunta otros estudiantes asturianos, fundó en 1976 l’asociación cultural Conceyu d’Asturies, de la qu’elli fue secretariu xeneral.

   Xosé Álvarez ye ún de los narradores más interesantes de la primer xeneración del Surdimientu. Escritor en dialectu occidental nos sos empiezos, va dir enclinándose por un idioma cada vez más axustáu al modelu d’estándar basáu nel asturiano central. Como narrador ye autor de dos llibros de relatos: El bable de Xuanín ya outros cuentus (1981) y Fíos de Naide (1983). Nel primeru d’ellos, l’escritor mirandés busca una xuntanza cola lliteratura oral tradicional al través de relatos onde’l mundu de referencia ye l’occidente rural de la so infancia y de la so memoria. En Fíos de naide prosigue esta rebusca de la propia alcordanza campesina y al empar alcuentra nuevos ámbitos nos que desarrollar los sos relatos: el mundu urbanu, la emigración, etc. Podemos dicir d’él que ye’l primer narrador realista del Surdimientu. Autores posteriores como Fonsu Velázquez, Antón García o Xuan Bello reivindicaránlu como ún de los escritores que marcaron dende la llingua asturiana’l so aldu estéticu..

   Aparte de la so faceta d’escritor, Xosé Álvarez, fue fundador y presidente del Conceyu Asturies de Madrid, asociación dende la que llevó a fechu una importante xera de difusión de la cultura y la llingua asturianes na capital del estáu y otros llabores relativos a la edición de llibros, propuestes normalizadores del idioma y convocatoria de concursos lliterarios.

   Ye miembru correspondiente de l’Academia de la Llingua Asturiana dende la so constitución en 1981.

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques