Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Perfecto Fernández Usatorre. "Nolón"

   Naz Perfecto Fernández Usatorre (“Nolón”) l’añu 1847 n’Uviéu, la mesma ciudá onde morrió’l 23 de xineru de 1911. De bien mozu yá tuvo que se poner a trabayar comu caxista y collaborador nos periódicos El Eco de Asturias y El Faro Asturiano. Escribió composiciones festives pa los “Martes del Bollu”, los “Miércoles de Pumarín” y l’Antroxu, que dirixía Tiadoru Cuesta.

   Marchó más tarde pa Cuba, onde vivió trenta años de tipógrafu nel Diario de la Marina. Ellí diba publicar y ver representaes con gran ésitu “Nolón” munches de les sos obrines cómiques: Camín de la romería (1882), Manín el güérfanu (1884), La vaca pinta (1890)...

   Por problemes de salú volvió pa Uviéu (anque tuvo otra vez n’Habana per un espaciu curtiu de tiempu) y dedicóse a escribir pa El Carbayón y nel carlista Las libertades. Hasta’l día que morrió llevó Perfecto Fernández Usatorre una vida mui arrastrada, enllena de calamidaes de toa triba. En 1906, con prólogu de Canella, apaez la so antoloxía Veyures y caxigalines, asoleyada n’edición facsímil en 1992 pola Academia de la Llingua. La mesma institución diba publicar en 1997  Poesía y teatru : facsímil de 24 poemes y 3 obres de teatru (1889-1907).

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques