Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Nené Losada

Nené Losada
Nacimientu: 
1921
Obres disponibles: 

Nené Losada, alcuñu lliterariu de la poeta popular valdesana Carmen Losada Rico, nacida en Lluarca el 10 de payares de 1921. Tres años depués, al morrer la madre, llévenla a Sanfliz de Trevías, pa con la güela. Ellí diba vivir hasta que, con diecinueve años, casa y torna pa Lluarca, onde sigue viviendo.

   De formación autodidacta, amuésase como una temprana escritora de relatos y poemes en castellano. Tiempu más tarde, empezará a facelo na llingua del so llugar, utilizando formes poétiques mui cercanes a les de la poesía oral popular. La so obra tien como modelu al Padre Galo, al que conoció de neña, y  emparenta, non sólo por tar escrito tamién en dialectu occidental, cola de la poeta Eva González de Llaciana;  amuesa a una bona recoyedora de la lliteratura oral y capacitada asgaya pa componer con estos materiales tradicionales una obra de fondu caláu líricu y d’una prestosa eufonía.

   En 1992 recoyó bona parte de la so obra en versu nel volume Cantares valdesanos, n’edición de Consuelo Vega, que se completa col nuevu llibru poéticu apaecíu en 1997 col títulu de Entre apigarcios.

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques