Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana

Bernardino Fuenteseca Alvarez. "Mino"

Bernardino Fuenteseca Alvarez. "Mino"
Nacimientu: 
1910
Muerte: 
1981
Obres disponibles: 

Naz Bernardino Fuenteseca Álvarez el 30 de xineru de 1910 en Carrea (Teberga). Yera’l segundu de siete hermanos d’una familia de llabradores. Crióse de mui nuevu col güelu pa ingresar depués nel colexu de los maristes de Tui. Con esa congregación relixosa diba tar hasta’l 7 d’ochobre de 1981, l’añu que morrió nesa villa gallega.

   Home políglota, d’una gran cultura y abonda formación humanística, dio clase d’humanidaes en dalgunos colexos de la orde (Lleón, Mérida, Toulouse,...)

   Escribió en castellano, n’asturiano y en francés, primero poemes y más p’alantre teatru lírico, pero nun publicó nada hasta 1975 na revista Asturias Semanal, col acuñu de “Mino Pandietso”.

   En 1975, dientro del llibru Teverga, historia y vida de un concejo, inxertábense dalgunos poemes en castellano de Fuenteseca, un sainete en tres actos (n’asturiano y castellano) y el poema n’asturiano “Penas que fonon rosas”. Namás qu’unos meses antes de morrer, en 1981, l’Ayuntamientu de Teberga publicó el llibru a comuña de Fuenteseca y Celso Peyroux Señaldá na seronda.

    La fala tebergana de Mino Fuenteseca cuerre llimpia y natural per unos poemes onde asoma una preocupación, más que social, cívica y un humorismu sele que nun desdexa nin lo picante nin el sermón contra les zunes de los atrasaos llabradores.

Noticies
Deprendi Asturianu
La Llingua Asturiana
Archivu oral
Proyectu Caveda y Nava
Coneyería d'Educación y Cultura
Espaciu y Tiempu de la Llingua Asturiana
--Araz.net, © 2010. Tolos derechos reservaos.
Contador Estadistiques