Canal Blogues

Convocáu`l concursu de microrrellatos n`asturianu “Entaina a escribir”

Falar y lleer - 29 Abril, 2017
Ye la segunda edición d`esti certame
 El concursu, empobinau a mozos d`ente 14 y 35 años d`edá, ta enmarcáu na celebración de la Selmana de les Lletres Asturianes y p`inscribise basta con unviar un corréu ellectrónicu a la dirección cridjasturias.org, qu`incluya`l nome, los dos apellíos y la fecha de nacencia del concursante. El plazu pa realizar les inscripciones remata a les 14:00 hores del día 2 de mayu. La prueba, que se va cellebrar en la Salar Borrón d`Uviéu (C/ Juan Benito Argüelles, 3) el 9 de mayu, consiste na redacción d`un microrrellatu nun tiempu másimu de 20 minutos, col tema ya les indicaciones que`l xuráu dicte nel momentu d`empecipiar a escribir. Tolos participantes van recibir un llibru como regalu.                                   Fonte: infoasturies.com
Categoríes: Canal Blogues

“Los gavilanes”

Trabayu de Campu - 29 Abril, 2017

Tocóme plancha. Y colo del Sporting en Villarreal nun tenía yo gana de muncha folixa. Asina que punxe nel CD una de les zarzueles que más me presta, o meyor dicho, la que más: “Los  gavilanes”, con música del maestru Guerrero y un prestosu llibretu de José Ramos Martín. Pal que nun la conoza, que serán pocos, trátase d’una historia qu’a los asturianos píllanos mui de cerca: la emigración. Juan, el prota, vuelve de facer les amériques ricu y poderosu, como él mesmu canta, al so pueblu de nacencia. Una villa marinera que bien podría ser Llastres, Tazones, Cuideiru o cualquier otra de les nuestres. Ellí alcuéntrase colos vieyos amigos y los sos descendientes y entre ellos Adriana, el so amor de mocedá a la que dexó pa dir en cata de fortuna. L’alcuentru de los dos antiguos namoraos ye mui señaldosu: “Dulces recuerdos/ de nuestra infancia/ hoy al mirarte/ vuelven a mí…” dirá Adriana. Juan vien dispuestu a emplegar parte de les sos perres n’ameyorar al pueblu y los sos habitantes, talo que ficieron munchos indianos n’Asturies: escueles, traídes d’agua, xardinos… y esti pueblu canta gociosu al fíu que marchó y torna millonariu. ¡Pero hai, amiguinos! Juan conoz a Rosaura, la fía que tuvo Adriana y que agora nun tien padre, y anque ye cuasi una guah.a, namórase perdidamente d’ella. Al puntu que si nun ye a casase con ella, de les perres nun hai nada dicho. ¡Menuda presión pa la moza y pa so madre! El pueblu, peseteru, lo que quier ye que Juan dexe ellí les perres, o seya que la cosa ta qu’arde. Bueno, nun cuentu’l final por si dalgún entovía nun la vio y anímase.

La versión que yo tengo ye estraordinaria. La grabación orixinal ye de 1952, anque la copia remasterizada ye de 1995, poro, los editores, con bona vista comercial ponen nel repartu, en primer llugar, a Teresa Berganza una de les meyores sopranos del mundu. Un poco engañu, pues la Berganza interpreta a Rosaura que tien un papel mui pequeñu. Los verdaderos trunfadores de la obra son, en primer llugar el gran barítonu Manuel Ausensi, plenu de voz y bon gustu, que fai un Juan inmeyorable. Y xunto a él, Toñy Rosado, una soprano poco conocida pal gran públicu, que tamién fai una Adriana xenial. El tenor Carlos Munguía, qu’interpreta a Gustavo, el mozu de Rosaura zarra’l repartu con bona voluntá y ensin desmerecer, anque con esa guapísima voz de Manuel Ausensi dante ganes de que seya ésti el que se case cola mocina. La orquesta diríxela otru grande: Ataulfo Argenta y los Coros Cantores de Madrid, el maestru Perera. Total, que petecíame tener otra colada entera pa siguir planchando, pues dábame pena tener que la interrumpir. En fin, el tercer actu, pa otru día.

Categoríes: Canal Blogues, Recomendaos

RPA va radiar n'asturianu l'Uviéu-Alcorcón

Falar y lleer - 29 Abril, 2017

El Lealtad-Somozas tamién va poder sentise na radio asturiana y vese pela TPA dientro de la programación especial pola Selmana de les Lletres del ente públicu de comunicación.Miguel Fernandi va ser l'encargáu de radiar pa la RPA'l partíu que va enfrentar el vienres 5, Día de les Lletres Asturianes, nel Carlos Tartiere Nuevu al Uviéu col Alcorcón, correspondiente a la xornada 37 de Segunda División. L'aniciu del partíu ta previstu pa les 20 hores y el comentarista va tener, como ye vezu, l'apoyu na retresmisión d'Armando.El domingu 7 al meudía, mentes, Fernandi va tener como compañeru a Nacio González en TPA nel choque de Les Caleyes que va enfrentar al Lealtad y al Somozas na penúltima xornada del grupu 1 de Segunda División B. Nesti casu, Fernando García de Dios va comentar el choque ente asturianos y gallegos en RPA en llingua asturiana.
Fonte: asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

Sporting: Douglas y Domínguez

El blog de Xuan Xosé - 29 Abril, 2017
Nun veo casi'l fútbol. El primer día que vi a Douglas diez minutos díxeme: ¿quién dixo qu'esti yera defensa? -yá lo punxe en daqué post- y alcordeme nun de Mariana (como Pachín cuando fue pa la siega), sinón de Domínguez, aquel otru futbolista, creo que "defensa" tamién, que ficho'l Sporting y que, cuando lu vieron xugar -pémeque de defensa tamién-, quitárenlu llueu. Dempués andaben diciendo que yera ciclista, nun futbolista, y que lu tracamundiaren con otru de nome igual.

Categoríes: Canal Blogues

«Escribo cartas de señaldá a la señora poesía para que venga a mi casa»

PABLO A. MARÍN ESTRADA

El escritor y colaborador de El Comercio Xuan Bello (Paniceiros, 1965) presentó ayer en la Biblioteca de Asturias de Oviedo ‘El llibru nuevu’ (Saltadera), su regreso a la poesía, veinte años después de su último libro. Y lo hizo de la mano de la filósofa Amelia Varcárcel en un acto organizado por Foro Abierto, con la colaboración del Aula de Cultura, que contó con la presencia de destacadas figuras del ámbito de la cultura como la presidenta de la Academia de la Llingua, Ana Cano, los escritores José Luis García Martín y Pelayo Fueyo o el autor de la pintura que sirve de portada al volumen, Miguel Galano.

Antón García, responsable de la editorial Saltadera y amigo del poeta desde su juventud, recordó que, en ese mismo salón de actos, ambos -«apenas unos nenos que veíemos abrise el mundu énte nós»- arroparon al poeta portugués Eugenio de Andrade, invitado a leer sus versos en una Semana de les Lletres Asturianes.

«Hoy Xuan está aquí interpretando el papel que mejor sabe hacer: el de escritor, tras veinte años de silencio poético en el sentido convencional», afirmó, para expresar, a renglón seguido, su satisfacción personal por reencontrase con el amigo en la publicación de su nuevo libro: «Lo que más me gusta es editar los libros de los amigos, algo que me hace especialmente feliz y este es el caso».

‘Lo bien fecho bien parez’

A la larga y fructífera amistad de los dos escritores aludió Amelia Varcárcel, extendiendo sus palabras a toda una generación de autores en lengua asturiana que buscaban alcanzar una voz propia desde su inquieta inexperiencia: «Una voz que no despertó mucho cariño en su salida al mundo, pero los dioses son benévolos y saben que ‘lo bien fecho bien parez’».

La nueva obra de Xuan Bello sería una prueba del valor intelectual que marcó a esa generación, un libro de poemas que hablan «del dios ciego de los días, el tiempo como vida vivida», señaló la presentadora.

En su turno de intervención, el poeta, que el próximo viernes 3 recibirá el Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana, antes de pasar a leer algunos de sus textos quiso recordar que independientemente de las experiencias vitales sobre las que surgieron muchos de ellos: «El poema no hace biografía, aspira a ser una autobiografía del lector y, si no lo consigue, es solo un intento de poema».

De su escritura declaró que «hay en ella una voz plural que se esfuerza por resolver ciertos enigmas, aunque esa solución no siempre me convenza», para concluir con una bella sentencia: «En realidad, escribo cartas de señaldá a la señora poesía para que venga a mi casa».

(d’El Comercio, 29-04-2017)


Categoríes: Canal Blogues

Iniciativa pol Asturianu saca a la venta camisetes col llema “Oficialidá pal asturianu ye futuru”

Falar y lleer - 29 Abril, 2017
Iniciativa pol Asturianu vieno acabante de facer anuncia que va sacar darréu a la venta camisetes col llema “Oficialidá pal asturianu ye futuru”. La organización va vender estes camisetes col envís de visibilizar esi mensaxe na manifestación del vienres 5.

Iniciativa pol Asturianu pon a la venta esti nuevu productu por encargu que va dir con un llema bien representativu del envís de la organización: “Oficialidá pal asturianu ye futuru”. La organización va entrgar les camisetes encargaes na manifestación del 5 de mayu, col envís de ayudar al sofitu d’una movilización que consideren fundamental pa defender l’asturianu y na qu’acompañaran a otres organizaciones y miembros de la sociedá civil que defienden los drechos llingüísticos de los asturianos.Les camisetes son de color blancu y pueden escoyese ente distintes talles (S, M, L, XL, XXL) d’home o de muyer. El preciu de salida son 15€ (12€ pa los socios de l’asociación). Los pidíos tienen de facese encargándoles nel corréu de la entidá: contautu@iniciativapolasturianu.orgFonte: Asturnews
Categoríes: Canal Blogues

"Altu-Irlandés" del norte d'Irlanda

El Güeyu L'Agua - 29 Abril, 2017
Nun puedo negar que Pepe y yo teníamos una bona pigorcia cuando decidimos tomar la espuela.

Salimos del pub y vimos entós aquella farola y va él y dixo:

-Venga, el que mexe más alto na farola paga la ronda.

-Pues val-contesté yo.

Saquemos les mingues y entamemos mexar contra la farola. Y entós sentimos que nos falaben per detrás.

-¡Eh, señores, acompáñennos!.

Yeren dos municipales que nos llevaron pa les dependencies del cuartel. Na oficina, una muyer con cara d'utre mirábanos penriba unes gafes que llevaba mesmamente na pica les narices. Yá me dio entós l'aquello de que nun se diba enterar de muncho.

Punxímonos a charrar, o meyor diría a apapiellar, Pepe y yo. Y va ella clísase en nosotros y entrúganos:

-¿En qué jerga hablan ustedes que no hai quien les entienda?.

Como Pepe yera de la mano d'abaxo del cordal y yo de la d'arriba púnxime internacional y contesté trabucándome y banciando pa los llaos de la siella mientres quitaba la baba que me pingaba col pañuelu:

-As...tur...llio...nés...

Entós la muyer nun sé qu'empecipió a escarabayar nun papel. Dempués llevantóse y foi pa un cuartu al delláu. Garré entós la fueya onde taba escribiendo y pudimos lleer:

"Los detenidos hablan una extraña jerga que llaman "alto-irlandés", suponemos por ello que será de alguna zona del norte de Irlanda probablemente próxima al mar".

Yá-y lo encamentare yo a Pepe namás vela:

-Esti espantayu con cara d'utre nun tien pinta d'enterase de muncho, manín...
Categoríes: Canal Blogues

Güei, en LNE: España entera, agraviada

El blog de Xuan Xosé - 29 Abril, 2017
(Trescribo, como davezu, los primeros párrafos)
España entera, agraviadaTras la presentación de los Presupuestos Generales del Estado para 2017Xuan Xosé Sánchez Vicente 29.04.2017 | 04:07España entera, agraviadaLa presentación de los Presupuestos Generales del Estado para 2017 (menos de medio año en muchos aspectos) ha provocado una efervescencia de agravios en toda España. Busquen ustedes y verán que no hay una sola comunidad autónoma ni prácticamente una comarca o población que no haya levantado la voz por la disminución de inversiones en tales o cuales infraestructuras o actuaciones. 
Y en principio, es cierto. En todas las autonomías baja la inversión con respecto al 2016, excepto en Canarias, acaso porque en los últimos años recibió una menor inversión pública, pero, sobre todo, porque de Canarias depende un voto, acaso dos, necesario para la aprobación de los presupuestos. Y, por completar el panorama, hay que señalar que la inversión pública disminuyó entre 2009 y 2014, en el conjunto de España, en un 58%. 
Ahora bien, se pierde la perspectiva adecuada si no se señala que, pese a todos los discursos sobre el "neoliberalismo" y el "austericidio", auténticas vaguedades dialécticas cargadas de connotaciones negativas, durante todos estos años los presupuestos del Estado han venido manteniendo y acrecentando las políticas sociales y los servicios y prestaciones del Estado del bienestar. Así, en el proyecto presupuestario 7 de cada 10 euros se destinan a pensiones, sanidad, educación y ayudas sociales, un 56%. Por ejemplo, se contemplan para el pago de las pensiones 139.647 millones de euros, lo que supone un incremento neto respecto a 2016 de 4.198 millones de euros, un 3,1 por ciento más. Crece la partida de Educación un 1,7% y un 2,3% Sanidad. Asimismo, aumentan también las transferencias a las comunidades, que servirán, a su vez, para otro tipo de actuaciones gubernamentales. (No es extraño, pues, que desde perspectivas "liberales" se acuse al Gobierno del PP de ser un gobierno "socialdemócrata"). 
[..................................................................................................................................................]
Categoríes: Canal Blogues

La sidra de pera y lo de siempre

El xanu'l caborniu - 28 Abril, 2017
"Yera de peral/yera de peral la sidra/yera de peral/y por eso la botella cuesta un rial".

Asina diz la lletra d'un cantarín asturianu qu'avecen a echalu a manera d'estribillu la xente de l'asturianada. Afita un fechu conocíu por quien tea averáu a la cultura sidrera asturiana. Arriendes de la mazana, fruta principal de la nuestra sidra, tamién s'usaba dacuando la pera pa tresnar esta bebida, por exemplu cuando la collecha de los pumares yera escasa y había qu'echar mano de les perales pa completala.

El casu ye que va unos años un llagar asturianu, bien conocíu pola so llabor sidrera (Viuda d'Angelón), escurrió sacar al mercáu una sidra de pera usando fruta sólo asturiana. Nun ye d'echar como la otra y tien pinta asemeyada al albariñu blanco. Competencia pa cola sidra nenguna, simplemente una innovación pa ofrecer al mercáu arrecoyendo'l vezu d'usar la pera pa pisar. Paez ser que cayó bien y tuvo dalguna reconocencia fuera de les nuestres llendes. Pero...

Entró entós en xuegu lo de siempre. El cainismu y les zunes, d'un llau, y los pilancos alministrativos qu'atopen los que quieren entamar daqué n'Asturies. Como la normativa, mal iguada, recueye sólo cola denominación de sidra la fecha con mazana, daquién punxo la correspondiente denuncia. De siguío entró la conseyería de turnu del gobiernín en danza y prohibieron la comercialización del productu, siguiendo con una perllarga costume de poner torgues a tolo autóctono por parte de les alministraciones públiques de nueso. Y eso que la etiqueta dexa bien encamentao que se trata de sidra de pera, evitando asina que nengún cliente s'empixe.

Too ello ye más de lo mesmo de lo que siempre sucede ente nós. Entamar daqué n'Asturies y llograr qu'espoxigue ye casi un milagru. Les zunes enseguida apaecen pa valtalo. Agora sí, el primer foriatu que llega a vendenos gafes de gaxapu triunfa y empicorótiase como a un dios amiyáu de les estrelles.

Tal paez que'l llagar afectáu nun tien intención de tirar p'alantre col proyectu. Yo camiento que nun debieren dase y tendríen qu'escurrir dalguna otra denominación pa tirar p'alantre. Per equí vamos siguir llamándolo sidra de pera como siempre se dixo. Pero esi tema nun me finca a min, evidentemente.

Total qu'apocayá entamábenla escontra'l cachopu. Agora tóca-y a la sidra de pera. A ver qué va ser lo siguiente, que de xuro que la cadena nun acaba equí. Lo de siempre sigue imponiendo la so llei implacable sobre cualquier intentu de sestaferiar caminos económicos, culturales, o del tipu que seya nel nuestru mancorniáu país asturianu. Ye lo qu'hai.
                                                                                

                                                                       
Categoríes: Canal Blogues

La reciella tien el vienres n’Avilés dos actividaes en llingua asturiana

Falar y lleer - 28 Abril, 2017

 El taller ‘Traxinando n’Avilés’ y una sesión nueva de La Reciella de La Factoría van tener llugar esti vienres n’Avilés. Nesta ocasión Kamante Teatro va representar ‘Montesín’, obra de marionetes basada nel clásicu infantil de María Xosefa Canellada. Susana Sela va poner el taller de baldre –apuntándose previamente nel llugar onde va desendolcase– ‘Traxinando n’Avilés’ na Biblioteca de La Carriona, el segundu de los trés previstos tres el celebráu’l mes pasáu na de La Xungarosa, nel barriu La Luz. Mientres 90 minutos, a partir de les 17.30 hores, neños y neñes de 5 a 10 años va poder averase a los traxes del país al traviés de les histories d’Oneta, una neña con muncho que contar. Tamién manaña, a les 19 hores, l’Espaciu Escénicu de la Factoría Cultural d’Avilés va acoyer la tercer actividá de les cuatro programaes pa esti primer semestre del añu pola Estaya de la Llingua y ‘Reciella. Families pol Asturianu’. Trátase de la representación con marionetes de ‘Montesín’, un cabritín qu'anda perdíu cerca d’El Escorial al qu’atopen y cuiden dos neños del llugar.  Fonte: asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

TPA va estrenar el doblaxe n’asturianu de ‘Ocean’s eleven’ nel Día de les Lletres Asturianes

PABLO R. GUARDADO

La RTPA va ufrir una programación especial dende’l martes con motivu de la XXXVIII Selmana de les Lletres Asturianes. El vienres 5, Día de les Lletres Asturianes, la TPA va estrenar la versión n’asturianu del ‘remake’ de la película estauxunidense d’aición ‘Ocean’s eleven’, doblada por Gonzali Producciones.

Dirixida nel 2001 por Steven Soderbergh, cuenta con un repartu de primer nivel formáu por George Clooney, Matt Damon, Andy García, Brad Pitt y Julia Roberts. ‘Ocean’s eleven’ rellata la historia d’un ladrón, Danny Ocean (Clooney), que pretende entamar el mayor atracu fechu dende siempre a casinos, pa lo que va formar un equipu d’once persones, los meyores nel so campu.

La película, que dao l’ésitu en cines tuvo dos continuaciones, va estrenase’l vienres 5 a les 22.15 hores. Nun va ser l’únicu filme que va poder vese en TPA esos díes, yá que’l sábadu va emitise en redifusión ‘Greystoke’ (15.30 hores) y ‘Orixe (Inception)’ (00.30 hores), ésta última doblada tamién por Gonzali Producciones.

Otra manera, con motivu de la Selmana de les Lletres la canal pública va cubrir les informaciones de la mesma en llingua asturiana en ‘TPA Noticias’ y va ufrir espacios pa la llectura de testos escritos por muyeres, mentes que la RPA tamién tien previsto una progamación na que l’asturianu va tener más pesu.

‘Sherlock Holmes: A game of shadows’

‘Ocean’s eleven’ nun va ser la única película que va poder vese en TPA n’asturianu próximamente, yá que tamién tien encargáu a Gonzali Producciones el doblaxe de ‘Sherlock Holmes: A game of shadows’. El 82 por cientu del repartu de voces d’esti filme, dirixíu nel 2011 por Guy Ritchie y protagonizáu por Robert Downey Jr., procede de la Escuela de Doblaxe d’Asturies, de la productora xixonesa.

(d’Asturies.com, 27-04-2017)


Categoríes: Canal Blogues

Madrid acoyó'l Día de les Lletres nel Esterior

Falar y lleer - 28 Abril, 2017

 La xornada d'ayeri abrió de manera oficial la XXXVIII Selmana de les Lletres Asturianes. El Centro Asturiano de Madrid foi la sede del Día de les Lletres nel Esterior, que va cuntó con delles actividaes  qu'empezó a les 20 hores, destacando la presentación del llibru editáu pola Conseyería d'Educación y Cultura con motivu de la gran fiesta de la nuesa lliteratura, de nome 'Escritores asturianes. Antoloxía de testos n'asturianu y gallego-asturiano'. Les autores Lurdes Álvarez, Sofía Castañón y Sabela Fernández participaron darréu nun alderique sobre esta espublización. Una actuación musical d'Anabel Santiago y la representación del sainete 'Llíu', de José Ram,n Oliva, a cargu del grupu de teatru Señaldá, completaron les actividaes d'esta xornada que tien l'oxetivu  d'homenaxar xunto cola emigración les nueses lletres. L'añu pasáu esta celebración entamóse en Buenos Aires.                                                     Fonte: asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

Matacabres

El blog de Xuan Xosé - 28 Abril, 2017
La Miñota, Morís, Güerres, 12/04/1.


Nombre científico o latino: Osteospermum ecklonis- Sinónimo: Dimorphoteca ecklonis- Nombre común o vulgar: dimorfoteca, matacabres, estrella polar, margarita del Cabo, caléndula del Cabo.- Familia: Asteraceae.- Origen: Sudáfrica.- Planta herbácea de hoja perenne o anual.- Es una planta perenne de porte erguido moderadamente resistente.- Altura: 45 cm. Puede alcanzar hasta 1 m.- Hojas verdes, ovales y tormentosas.- Produce flores con forma similar al de las margaritas, es decir, con un centro más oscuro y numerosos pétalos blancos.- Florece en primavera y verano.
Categoríes: Canal Blogues

Anformaçon / Informação

froles mirandesas - 28 Abril, 2017




L’Ounibersidade Senior de l Seixal (Unisseixal) drento de l “Plano de Actividades pa l més de Maio”. Agendou pa l die 24 (quarta feira) a las 17.00 horas, ne l Ouditório de la Junta de Freguesie de Amora-Seixal. Ua sesson subre la “Lhéngua Mirandesa: Cun salimiento de l lhibro “Meia Ambuça de Cuontas”, palhestra i anterbençon de António Cangueiro.

Stá assi mais ua beç, a eisemplo de ls anhos datrás, de parabienes la Lhéngua i Cultura Mirandesa, pulas manos de ls repunsables desta Anstituiçon (Unisseixal) que acarina i pormobe l ansino i cultura.

Ye de lhoubar, l'abertura i aceitaçon que la Reitorie çponibliza na dibulgaçon deste património cultural que ye la Lhéngua i Cultura Mirandesa. Será pula cierta mais ua sesson adonde l’amportáncia de screbir i publicar an mirandés nun será squecida.  ____________________________________________
(Em português)
A Universidade Sénior do Seixal (Unisseixal) dentro do “Plano de Actividades do més de Maio”. Agendou para o dia 24 (4ª feira) as 17.00 hn no auditório da Junta de Freguesia da Amora-Seixal uma sessão de Lingua Mirandesa: Lançamento do livro “Meia Ambuça de Cuontas” com palestra e apresentação de António Cangueiro.
Esta assim mais uma vez, a exemplo de anos anteriores, de parabéns a Língua e Cultura Mirandesa, pela orientação dos responsáveis da instituição que acarinha e promove o ensino e cultura.
É de louvar a abertura e aceitação que a Reitoria disponibiliza para a divulgação deste património cultural que é o mirandês. Será pela certa mais uma tarde cultural, onde a importância de escrever e publicar nesta língua não será esquecida

Categoríes: Canal Blogues

Les Lletres viajan hasta Madrid

El Centro Asturiano de Madrid acogió ayer el Día de les Lletres nel Exterior, con una presentación-coloquio del libro ‘Escritores asturianes’, una antología de textos en asturiano y gallego asturiano dedicada a las mujeres que escriben en llingua, protagonistas indiscutibles de la 38 Selmana de les Lletres Asturianes.

(d’El Comercio, 28-04-2017)


Categoríes: Canal Blogues

El Llazarín (presentación)

El blog de Xuan Xosé - 28 Abril, 2017





El casu ye que'l 3 de mayu, nel salón d'actos del RIDEA, preséntase Llazarín de Tormes. El llibru ye'l primeru d'una serie que la editorial Laria entama de clásicos universales tornaos al asturianu.
La torna, magnífica, faela Pablo Suárez (Pablo Suárez ye l'autor de la torna d'El Quixote, que recomiendo enfotadamente lleer). A mi tocóme face-y el prólogu, nel que creo qu'apunto daqué perspectiva nueva sobre la obra anónima.
La mesa, como veis, nun acena aburrimientu.
Categoríes: Canal Blogues

TPA va estrenar el doblaxe n’asturianu de ‘Ocean’s eleven’ nel Día de les Lletres Asturianes

Falar y lleer - 28 Abril, 2017

por Pablo R. GuardadoLa RTPA va ufrir una programación especial dende’l martes con motivu de la XXXVIII Selmana de les Lletres Asturianes. El vienres 5, Día de les Lletres Asturianes, la TPA va estrenar la versión n’asturianu del ‘remake’ de la película estauxunidense d’aición ‘Ocean’s eleven’, doblada por Gonzali Producciones.Dirixida nel 2001 por Steven Soderbergh, cuenta con un repartu de primer nivel formáu por George Clooney, Matt Damon, Andy García, Brad Pitt y Julia Roberts. ‘Ocean’s eleven’ rellata la historia d’un ladrón, Danny Ocean (Clooney), que pretende entamar el mayor atracu fechu dende siempre a casinos, pa lo que va formar un equipu d’once persones, los meyores nel so campu.La película, que dao l’ésitu en cines tuvo dos continuaciones, va estrenase’l vienres 5 a les 22.15 hores. Nun va ser l’únicu filme que va poder vese en TPA esos díes, yá que’l sábadu va emitise en redifusión ‘Greystoke’ (15.30 hores) y ‘Orixe (Inception)’ (00.30 hores), ésta última doblada tamién por Gonzali Producciones.Otra manera, con motivu de la Selmana de les Lletres la canal pública va cubrir les informaciones de la mesma en llingua asturiana en ‘TPA Noticias’ y va ufrir espacios pa la llectura de testos escritos por muyeres, mentes que la RPA tamién tien previsto una progamación na que l’asturianu va tener más pesu.‘Sherlock Holmes: A game of shadows’‘Ocean’s eleven’ nun va ser la única película que va poder vese en TPA n’asturianu próximamente, yá que tamién tien encargáu a Gonzali Producciones el doblaxe de ‘Sherlock Holmes: A game of shadows’. El 82 por cientu del repartu de voces d’esti filme, dirixíu nel 2011 por Guy Ritchie y protagonizáu por Robert Downey Jr., procede de la Escuela de Doblaxe d’Asturies, de la productora xixonesa.Fonte: Asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

¡Qué antigualla! (El PP y los salmones)

El blog de Xuan Xosé - 27 Abril, 2017
Asina, nun plenu de la Xunta Xeneral:

El diputado Luis Venta (PP) tacha de "capricho socialcomunista" la negativa del Gobierno a vender los salmones de los ríos asturianos.
Nun entró a valorar si tien o nun tien razón. Pero ¿qué retórica ye esa? "Capricho socialcomunista". ¡Qué bárbaro! Pero estos, ¿a quién falen?



Y, per otru llau, ayer, na Xunta del PP asturianu, doña Mercedes, refiriéndose a los presumibles atracos de Ignacio González y otros al erariu públicu, diz que son:

"sucesos no deseados"
¡Home, muyer, nomenón!  Deseaos sí que fueren: deseaos, naguaos, arranaos, allampaos..., lo que quies decir ye que son "indeseables".

Defenderán el castellanu frente al asturianu, pero con esa retórica y esi dominiu de la llingua nun sé ónde van dir nin cómo queda lo que defenden.


Categoríes: Canal Blogues

Pendientes de la reina

El blog de Xuan Xosé - 27 Abril, 2017
El 12/04/17.


Categoríes: Canal Blogues

El ‘Llazarín de Tormes’ va presentase na Selmana de les Lletres Asturianes

Pablo Suárez García ye’l responsable de la torna al asturianu del clásicu castellanu.

La Editorial Laria sigue asina cola so apuesta pola traducción d’obres a la llingua asturiana tres l’ésitu de la espublización nel 2015 de les dos partes del Quixote, trabayu tamién del filólogu y investigador d’Udrión. Nesta ocasión trátase del ‘Llazarín de Tormes’, una novela más curtia, anque tamién de gran relevancia na lliteratura universal, que tien el nome orixinal de ‘La vida de Lazarillo de Tormes y de sus fortunas y adversidades’ y del que se desconoz al so autor, siendo les ediciones más antigües que se conserven del 1554.

L’actu de presentación del llibru va celebrase’l miércoles 3 de mayu, en plena Selmana de les Lletres Asturianes, nun actu que va tener llugar nel Real Institutu d’Estudios Asturianos (RIDEA) a les 19.30 hores. Suárez García va tar acompañáu nel eventu pol conseyeru d’Educación y Cultura, Genaro Alonso; la presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana, Ana María Cano; l’editor Juan Carrio; el prologuista del llibru, Xuan Xosé Sánchez Vicente; y la escritora Vanessa Gutiérrez.

(d’Asturies.com, 26-04-2017)


Categoríes: Canal Blogues

Pages