Canal Blogues

BASES DEL 10u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU 2015

Axencia de noticies CPN - fai 2 hores 49 min







BASES DEL 10u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU





1- El FESTIVAL DE CINE ASTURIANU faise en celebración del Centenariu del Cine Asturianu y ye d'ámbitu internacional y podrán participar realizadores individual o colectivamente acordies coles siguientes bases.

2- El Festival recibe obres fílmiques rodaes en llingua asturiana, obres de directores,   realizadores o productores asturianos rodaes en cualaquier llingua asina como obres rodaes n'Asturies.
3- Al Concursu podrán presentase Llargumetraxes, Curtiumetraxes, Mediumetraxes, o Documentales en cualuquier formatu y duración, preferiblemente DVD, siempre que tean realizaos en llingua asturiana, tamién pueden presentase obres feches por realizadores o productores asturianos o rodaes básicamente n'Asturies o nos Países Asturianos en cualaquier llingua y en cualuquier añu de realización. Tamién podrán mandase archivos o enllaces per Internet o corréu electrónicu o a través de la plataforma FESTHOME.COM.
4- Cada autor o autores podrá presentar una o varies obres amestando una ficha técnico-artística na que puen apaecer los datos siguientes: títulu y duración de la obra, autor o autores, añu de producción, resume de la obra, teléfonu y corréu-electrónicu de contactu, amás d'otros que los autores consideren d'interés pa la obra. Tamién podrá amestase si se considera oportuno un currículu cinematográficu del autor con llugar y fecha de nacencia y premios recibíos.
5- Los galardones fallaránse na Gala d'Entrega de Premios del FESTIVAL DE CINE ASTURIANU onde se darán los premios siguientes:
a) Primer Premiu al Meyor Curtiumetraxe.b) Segundu Premiu al Meyor Curtiumetraxe.c) Tercer Premiu al Meyor Curtiumetraxe.d) Cuartu Premiu al Meyor Curtiumetraxe.e) Quintu Premiu al Meyor Curtiumetraxef) Premiu a la Meyor Película.g) Premiu al Meyor Actor.h) Premiu a la Meyor Actriz.i) Premiu al Meyor Guion.j) Premiu a la Meyor Fotografía.k) Premiu al Meyor Videoarte.l) El Festival concederá amás un Premiu d'Honor del Cine Asturianu.
5-BIS - Pa celebrar el so 10 Aniversariu el FESTIVAL DE CINE ASTURIANU convoca el I PREMIU INTERNACIONAL DE VIDEO-ARTE CINEASTUR - (PREMIU V.A.C.AS.) destináu a directores-realizadores-productores o empreses de cualaquier nacionalidá. Un xuráu concederá esti Premiu destináu a obres breves de video-arte experimental y artísticu. Tamién se mandarán en formatu dvd o mediante links o archivos descargables o tamién a través de plataformes como facebook, vimeo, youtube o por la distribuidora FESTHOME.COM.
6- Les obres seleccionaes presentaránse ante un xuráu oficial espertu dientro del FESTIVAL DE CINE ASTURIANU compuestu por trés miembros. El ganador del Primer Premiu al Meyor Curtiumetraxe cuntará amás con un añu de distribución gratuita a través de la plataforma FESTHOME salvo que'l ganador yá tenga establecío anteriormente un contratu de distribución exclusiva con una empresa.
7- Los gastos d'unvíu van a cuenta de los respectivos participantes.
8- Les obres que se presenten a esti FESTIVAL DE CINE ASTURIANU pueden ser de cualuquier añu de realización y nun tar proyectaes yá n'anteriores secciones competitives d'esti Festival.
9- El plazu presentación d'obres termina el 15 de Marzu. Presentase al concursu supón aceptar dafecho estes bases y les resoluciones de la Organización.

10- Les obres han mandase (a ser posible ensin certificar) a:
FESTIVAL DE CINE ASTURIANUC/Arturo Buylla 6 - 3ºB. 33005 Uviéu-Oviedo (Asturies)(AA Xavi VIlareyo)


FESTIVAL DE CINE ASTURIANU
festivalcineastur@wanadoo.esfestivalcineastur@gmail.com

https://www.facebook.com/festivalcineasturtfnu 620-133368Xavi VilareyoDirector del FCA.

-----------------------------------------------------------------------






BASES DEL 10º FESTIVAL DE CINE ASTURIANU






1- El FESTIVAL DE CINE ASTURIANU se hace en celebración del Centenario del Cine Asturiano y es de ámbito internacional y podrán participar realizadores individual o colectivamente según las siguientes bases.

2- El Festival recibe obras fílmicas rodadas en lengua asturiana y obras de directores,  realizadores o productores asturianos rodadas en cualquier lengua así como obras rodadas en Asturias.
3- Al Concurso podrán presentarse Largometrajes, Cortometrajes, Mediometrajes, o Documentales en cualquier formato y duración, preferiblemente DVD, siempre que estén realizados en lengua asturiana, también pueden presentarse obras hechas por realizadores asturianos o rodadas básicamente en Asturias o en territorios de lengua asturiana en cualquier idioma y en cualquier año de realización. También podrán mandarse archivos o enlaces por Internet o correo electrónico o bien a través de la plataforma FESTHOME.COM.
4- Cada autor o autores podrá presentar una o varias obras incluyendo una ficha técnico-artística en la que pudeen aparecer los datos siguientes: título y duración de la obra, autor o autores, año de producción, resumen de la obra, teléfono y correo-electrónico de contacto, además de otros que los autores consideren de interés para la obra. También podrá incluírse si se considera oportuno un currículum cinematográfico del autor con lugar y fecha de nacimiento y premios recibidos.
5- Los galardones se fallarán en la Gala de Clausura del FESTIVAL DE CINE ASTURIANU donde se darán los premios siguientes: a) Primer Premiu al Meyor Curtiumetraxe.b) Segundu Premiu al Meyor Curtiumetraxe.c) Tercer Premiu al Meyor Curtiumetraxe.d) Cuartu Premiu al Meyor Curtiumetraxe.e) Quintu Premiu al Meyor Curtiumetraxef) Premiu a la Meyor Película.g) Premiu al Meyor Actor.h) Premiu a la Meyor Actriz.i) Premiu al Meyor Guion.j) Premiu a la Meyor Fotografía.k) Premiu al Meyor Videoarte.l) El Festival concederá amás un Premiu d'Honor del Cine Asturianu.

5-BIS - Para     celebrar  su 10 Aniversario el FESTIVAL DE CINE ASTURIANU convoca el I PREMIU INTERNACIONAL DE VIDEO-ARTE CINEASTUR - (PREMIU V.A.C.AS.) destinado a directores-realizadores-productores o empresas de cualquier nacionalidad. Un jurado concederá este Premiu destinado a obras breves de video-arte experimental y artístico. También se mandarán en formato dvd o mediante links o archivos descargables o también a través de plataformas como facebook, vimeo, youtube o por la distribuidora FESTHOME.COM.
6- Las obres seleccionadas se presentarán ante un jurado oficial experto dentro del FESTIVAL DE CINE ASTURIANU compuesto por tres miembros. El ganador del Primer Premiu al Meyor Curtiumetraxe contará además con un año de distribución gratuita a través de la plataforma FESTHOME salvo que el ganador ya tenga establecido anteriormente un contrato de distribución exclusiva con una empresa.
7- Los gastos de envío van a cuenta de los respectivos participantes.
8- Las obras que se presenten a este FESTIVAL DE CINE ASTURIANU pueden ser de cualquier año de realización y no estar proyectadas ya en anteriores secciones competitivas de este Festival.
9- El plazo de presentación de obras termina el 15 de Marzo. Presentarse al concurso supone aceptar completamente estas bases y las resoluciones de la Organización.

10- Las obras tienen que mandarse (a ser posible sin certificar) a:



FESTIVAL DE CINE ASTURIANUC/Arturo Buylla 6 - 3ºB. 33005 Uviéu-Oviedo (Asturies)(AA Xavi VIlareyo)

FESTIVAL DE CINE ASTURIANU
festivalcineastur@wanadoo.esfestivalcineastur@gmail.com
https://www.facebook.com/festivalcineasturtfnu 620-133368Xavi VilareyoDirector del FCA.
Categoríes: Canal Blogues

La Xunta Xeneral pide que se reconoza la especialidá docente de llingua asturiana

Tierra alantre, la mesma fala - fai 7 hores 59 min

La Xunta Xeneral aprobó na sesión plenaria d’esti vienres una moción d’IU que pide al Principáu que negocie col Gobiernu central “con tolos medios al so algame” pa que s’incluyan nos decretos de primaria y secundaria la especialidá del asturianu “pa normalizar y equiparar a los profesores de ‘llingua’ col restu del profesoráu”.

Foi la diputada d’IU Emilia Vázquez la encargada de defender la iniciativa nuna intervención que realizó íntegramente en llingua asturianu. Alcontró apoyos en 33 de los 45 diputaos de la Xunta Xeneral. De fechu tantu IU, como los grupos parlamentarios de PSOE, Foru y Mistu (UPyD) apoyaron la moción.

L’únicu grupu que votó en contra foi’l PP. Na so vez d’intervención, el diputáu del PSOE Vicente Herranz criticó a los ‘populares’ por pronunciase en contra y llamentó la so posición. “Tendrán qu’esplica-y lo a los votantes”, dixo a los ‘populares’ el diputáu socialista.

(d’Asturias24, 21-11-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Recital poéticu de Rubén d’Areñes en Nava

Tierra alantre, la mesma fala - fai 10 hores 48 min

Dientro de los sos talleres de llectura n’asturianu que se vienen celebrando dende va trés años, el Serviciu de Normalización Llingüística de la Comarca de la Sidra, en collaboración col Conceyu de Nava, entama pa esti próximu sábadu 13 d’avientu a les siete la tarde, na sala Marta Portal de la Casa la Cultura del conceyu, un recital del poeta Rubén Suárez Sánchez (Areñes-Siero, 1983), más conocíu col nomatu de Rubén d’Areñes, ún de los autores más destacaos dientro de les nueves xeneraciones de la lliteratura n’asturianu.

Estrenáu nel mundu lliterariu con Los venticinco pasos (2008), col qu’algamó’l premiu Nené Losada Rico, ye autor tamién de Les páxines blanques (Premiu Fernán Coronas 2008), Pequeñu álbum de familia (2010) y La solombra del flacu (2011). En Nava fadrá un repasu per tola so trayectoria y los asistentes podrán comentar col autor impresiones sobre la so obra y el fechu poéticu en xeneral.

(d’Infoasturies, 19-11-2014)


Categoríes: Canal Blogues

La voz de lo que somos

La radio interior - 20 Payares, 2014

Nuevo artículo en Asturias24 pinchando aquí.


Categoríes: Canal Blogues

Pennywise - Bro Hymn Tribute

Lletres N'Ast - 20 Payares, 2014




Pal nuesu meyor collaciu, presente, pasáu y nel más allá,
anque nun tuviste con nós munchu tiempu
La to vida ye’l bien más apreciáu que podíemos perder
Mientres tuviste ehí, la gayola enxamás finaba.
Riir un minutu, namái l’entamu
Jason (mio hermanu) Mattew Thirsk, esta ye pa ti
Enxamás sentir que nun puedes siguir p’alantre
Namái remembra en qué llau tas
Ties collacios contigo hasta’l final
Si dalguna vegada tas nuna situación abegosa
taremos ellí aína
L’amistanza ente hermanos ye una riegla que nun puede valtasa
Cuando tas sintiendo que toques fondu
sabes en quién puedes confiar, dalguien que va recoyete de nueu.
Podemos algamar cualquier cosa xuntos
Toos nós cuntamos cola to confianza pa siempres
Si tú muerres, yo muerro, asina furrula l’asuntu
Categoríes: Canal Blogues

Esto ye más qu’una crisis económica y de réxime: ye una crisis de civilización

Atlantic Prau - 20 Payares, 2014

El Manifiestu

(in English)(em português)(in Deutsch)(en français)(in italiano)(στα ελληνικά)(en català)(en galego)(euskeraz)(en Esperanto)

«Última llamada»

Esto ye más qu’una crisis económica y de réxime: ye una crisis de civilización

Los ciudadanos y ciudadanes europeos, na so gran mayoría, asumen la idea de que la sociedá de consumu actual puede “ameyorar” escontra’l futuru (y que tendría de faelo). Mentanto, bona parte de los habitantes del planeta esperen dir averándose a los nuesos niveles de bienestar material. Sicasí, el nivel de producción y consumu consiguióse a cuenta de escosar los recursos naturales y enerxéticos, y romper los equilibrios ecolóxicos de la Tierra.

Nada d’esto ye nuevu. Les investigadores y los científicos más lúcidos lleven dándonos fundaes señales d’alarma dende principios de los años setenta del sieglu XX: de prosiguir colos enclinos de crecedera vixentes (económicu, demográficu, nel usu de recursos, xeneración de contaminantes y medría de desigualdaes) la resultancia más probable pal sieglu XXI ye un colapsu civilizatorio.

Güei atrópense les noticies qu’indiquen que la vía de la crecedera ye yá un xenocidiu a cámara lenta. El cayente na disponibilidad d’enerxía barata, los escenarios catastróficos del cambéu climáticu y les tensiones geopolítiques polos recursos amuesen que los enclinos de progresu del pasáu tán quebrándose.

Frente a esti desafíu nun basten los mantras cosméticos del desenvolvimientu sostenible, nin el meru apueste por tecnoloxíes ecoeficientes, nin una supuesta “economía verde” que tapa la mercantilización xeneralizada de bienes naturales y servicios ecosistémicos. Les soluciones tecnolóxiques, tantu a la crisis ambiental como al cayente enerxéticu, son insuficientes. Amás, la crisis ecolóxica nun ye una tema parcial sinón que determina tolos aspeutos de la sociedá: alimentación, tresporte, industria, urbanización, conflictos bélicos… Trátase, a última hora, de la base de la nuesa economía y de les nueses vides.

Tamos atrapaos na dinámica perversa d’una civilización que si nun crece nun funciona, y si crez destrúi les bases natural que la faen posible. La nuesa cultura, tecnólatra y mercadólatra, escaez que somos, de raigañu, dependientes de los ecosistemes ya interdependientes.

La sociedá productivista y consumista nun puede ser sofitada pol planeta. Precisamos construyir una nueva civilización capaz d’asegurar una vida digna a una enorme población humana (güei más de 7.200 millones), entá creciente, qu’habita un mundu de recursos menguantes. Pa ello van ser necesarios cambeos radicales nes maneres de vida, les formes de producción, el diseñu de les ciudaes y l’organización territorial: y sobremanera nos valores qu’emponen tou lo anterior. Precisamos una sociedá que tenga como oxetivu recuperar l’equilibriu cola biosfera, y utilice la investigación, la tecnoloxía, la cultura, la economía y la política p’avanzar escontra esi fin. Vamos Precisar pa ello tola imaxinación política, arrogancia moral y creatividá técnica que llogremos esplegar.

Pero esti Gran Tresformamientu atopa con dos torgues titánicos: la inercia de la manera de vida capitalista y los intereses de los grupos privilexaos. Pa evitar el caos y la barbarie escontra onde güei tamos dirixiéndonos, precisamos una rotura política fonda cola hexemonía vixente, y una economía que tenga como fin el prestu de necesidaes sociales dientro de les llendes qu’impon la biosfera, y non la medría del beneficiu priváu.

Por suerte, cada vez más xente ta reaccionando ante los intentos de les elites de fae-yos pagar los platos rotos. Güei, nel Estáu español, l’espertar de dignidá y democracia que supunxo’l 15M (dende la primavera de 2011) ta xestando un procesu constituyente qu’abre posibilidaes pa otres formes d’organización social.

Sicasí, ye fundamental que los proyectos alternativos tomen conciencia de les implicaciones que suponen les llendes de la crecedera y diseñen propuestes de cambéu muncho más coraxosos. La crisis de réxime y la crisis económica namá podrán superase si coles mesmes supérase la crisis ecolóxica. Nesti sentíu, nun basten polítiques que vuelvan a les recetes del capitalismu keynesiano. Estes polítiques lleváronnos, nos decenios que siguieron a la segunda guerra mundial, a un ciclu d’espansión que nos asitió nel estragal de les llendes del planeta. Un nuevu ciclu d’espansión ye invidable: nun hai base material, nin espaciu ecolóxicu y recursos naturales que pudieren sofitalo.

El sieglu XXI va ser el sieglu más decisivu de la hestoria de la humanidá. Va Suponer una gran prueba pa toles cultures y sociedaes, y pa la especie nel so conxuntu. Una prueba onde se dirimirá la nuesa continuidá na Tierra y la posibilidá de llamar “humana” a la vida que síamos capaces d’entamar dempués. Tenemos ante nós el retu d’un tresformamientu de calibre análogu al de grandes acontecimientos históricos como la revolución neolítica o la revolución industrial.

Atención: la ventana d’oportunidá ta cerrándose. Ye ciertu qu’hai munchos movimientos de resistencia alredor del mundu en pro de la xusticia ambiental (la organización Global Witness rexistró casi mil ambientalistas muertos namá nos últimos diez años, nes sos lluches contra proyectos mineros o petroleros, defendiendo les sos tierres y les sos agües). Pero a lo sumo tenemos un llustru p’asitiar un alderique amplio y tresversal sobre les llendes de la crecedera, y pa construyir democráticamente alternatives ecolóxiques y enerxétiques que sían al empar rigoroses y vidables. Tendríamos de ser capaces de ganar grandes mayoríes pa un cambéu de modelu económicu, enerxéticu, social y cultural. Amás de combatir les inxusticies aniciaes pol exerciciu de la dominación y l’acumuladura de riqueza, falamos d’un modelu qu’asuma la realidá, faiga les paces cola naturaleza y faiga posible la vida bona dientro de les llendes ecolóxiques de la Tierra.

Una civilización acábase y hemos de construyir otra nueva. Les consecuencies de nun faer nada —o faer demasiao pocu— llévennos directamente al colapsu social, económicu y ecolóxicu. Pero si empezamos güei, inda podemos ser les y los protagonistes d’una sociedá solidaria, democrática y en paz col planeta.

— En diversos llugares de la Península Ibérica, Baleares, Canaries, Ceuta y Melilla, y nel branu de 2014

Ilustración de El Roto

Descarga el Manifiesto

Manifiesto Última llamada (PDF)

 

Algunos firmantes del manifiesto:

Ada Colau, Alberto Garzón, Antonio Turiel, Antonio Valero, Arcadi Oliveres, Belén Gopegui, Cayo Lara, Enric Duran, Esther Vivas, Ferrán Puig Vilar, Florent Marcellesi, Joan Herrera, Joan Martínez Alier, Joaquín Araujo, José Manuel Naredo, Juan Diego Botto, Juantxo López de Uralde, Justa Montero, Marina Albiol, Olga Rodríguez, Pablo Iglesias Turrión, Teresa Forcades, Teresa Rodríguez, Xosé Manuel Beiras, Yayo Herrero… (Ver lista completa al pie de la cual podrás firmar tú también)

(Traducción: Paco Ramos.)

Categoríes: Canal Blogues

Deprendemos el nome con bubbl.us

Llingua nel aula - 20 Payares, 2014
Vamos a deprender a usar una ferramienta perinteresante:



¿Pa qué val el bubbl.us?
Ye una ferramienta (n'ingles) pa facer mapes conceptuales, ye dicir, cadarmes o esquemes pa organizase meyor a la hora de preparar o estudiar un tema, sacando en puntos les idees más importantes, les sencundaries,...etc...y lo meyor de too ye que ye on line (nun hai que instalar nenguna app nin programa) y de baldre.
Pa poder furrular con él sólo hai que dir a la dirección bubbl.us rexistrase col corréu llectrónicu de caún y caúna y a trabayar.
Nos vamos probalu facien una cadarma conceputal al rodiu'l nome o sustantivu (que ye lo te tamos trabayando agora)
Pa si teneis más duldes, esti ye un manual espublizáu pola Xunta d'Andalucía: manual bubbl.us
Categoríes: Canal Blogues

La quemunidade Zeníziense stá de lhuito

froles mirandesas - 20 Payares, 2014





La quemunidade Zeníziense stá de lhuitoQueremos anformar que mos chegou la ambora de que l nuosso stimado cunterráneo Mário Neto , que yá algun tiempo s'ancuntraba doliente se muorriu (faleceu) esta madrugada ne l spital de Bergancia.Se mos chegaren anformaçones de l sou antierro las publicaremos.
Siempre este stimado cunterráneo stubo de coraçon i alma cula quemunidade Zeníziense, rebelando-se ser un de ls mais dedicados i tenendo pula parte deilha la maior stima i cunsidraçon. De muita eidade, arrimado a 90 anhos, siempre acumpanhou to l mundo an caminadas pul termo i outros eibentos até hai bien pouco tiempo, até que la salude l deixou d'ajudar.Poucas séran siempre las palabras que puodamos dezir para angrandecer l sou cumpanheirismo, home que se daba a la fala cun todos i an todos ls lhugares, fui-se un mundo de saberes, puis mesmo que las nuobas geraçones nun sában este nuosso cunterráneo para alhá de las atebidades de la lhaboura tamien fui un artesano, dedicou-se a fazer cestos i cestas de bime.
Nesta hora triste, queremos eiqui deixar ls nuossos sentidos pésames a toda la sue família, que DIUS arrecuolha sue alma an paç, nós guardaremos siempre un lhugar ne l nuosso coraçon deste amigo i cumpanheiro.
Teneremos siempre persente sues palabras i recomendaçones.

Adius tiu Mario, adius amigoAdius tiu Mario, adius amigo
Categoríes: Canal Blogues

L’asturianu nel XV Congresu Internacional de la SEDLL, en Valencia

Tierra alantre, la mesma fala - 20 Payares, 2014

La Sociedá Española de Didáctica de la Llingua y Lliteratura (SEDLL) celebra los díes 19 al 21 de payares el so XV Congresu a comuña cola Facultá de Maxisteriu de la Universidá de Valencia y el Departamentu de Llingüística Aplicada de la Universidá Politécnica de Valencia.

Baxo’l títulu xenéricu de «Reptes en l’adquisició de les literatures i de les llengües en l’era digital / Retos en la adquisición de las literaturas y las lenguas en la era digital», el congresu cuenta con cuatro conferencies plenaries (de los profesores Ken Bain, Kristi Jauregi, José Ignacio Aguaded & María Amor Pérez Rodríguez y Laura Borràs) y divídese en 8 paneles, referíos a diversos aspectos temáticos. Nel panel númberu 1, tituláu «Cultura y sociedá na enseñanza de la lliteratura y la llingua», intervién el día 19 Ramón d’Andrés, profesor titular de Filoloxía Asturiana de la Universidá d’Uviéu (Seminariu de Filoloxía Asturiana), cola comunicación titulada «L’oblidada situació de l’asturià, amb esment especial a l’ensenyament».

ENLLAZ: XV Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i la Literatura.

(del Seminariu de Filoloxía Asturiana, 15-11-2014)


Categoríes: Canal Blogues

El pantalán y los cuervos

El blog de Xuan Xosé - 20 Payares, 2014

El "pantalán", el restu l'antigua estructura onde cargaben los barcos el carbón que venía de Carrandi en vagonetes aérees.Dende él tírense nel veranu los "fueos del pantalán. Suelen añerar nél (como güei) los cuervos o cuervos marinos (cast. "cormorán").
El 06/11/2014.
Categoríes: Canal Blogues

Nun podia ser d'otra miente

El Regatu - 20 Payares, 2014

Categoríes: Canal Blogues

SOLIDARIDÁ CON NOELIA COTELO

La Semiente - 20 Payares, 2014
Dende'l C.S.A. La Semiente queremos manifestar tol nuesu sofitu a Noelia Cotelo, moza gallega, que lleva 7 años quitada de la llibertá baxo un estrictu réxime d'aislamientu en distintos centros penitenciarios del Estáu español. Noelia entró na cárcel pa cumplir 2 años y 4 meses de prisión, pero la so actitú insumisa y contestataria, fexo que nueves condenes vaigan aumentando la so estancia en prisión, viéndose sometida de forma continua a abusos, vexames y negación de l'asistencia médica.

Esiximos el cese de la tortura, que nun ye sinón una manifestación más, quiciabes la más brutal, del abusu de poder exercíu pol aparatu represor del Estáu, dotáu de plena impunidá pal exerciciu d'esta práctica.

L'Artículu 1 de la Convención de les Naciones Xuníes contra la Tortura y Otros Tratos o Penes Crueles, Inhumanos o Degradantes espónse la definición llegal de tortura, alcordada a nivel internacional:

“(…) va entender pol términu “tortura” tou actu pol cual se someta intencionadamente a una persona dolores o sufrimientos graves, yá sían físicos o mentales, col fin de llograr d'ella o d'un terceru información o una confesión, de castigala por un actu que cometiera o s'abarrunta que cometió, o d'amedranar o coaccionar a esa persona o a otres, o por cualesquier razón basada en cualquier tipu de discriminación, cuando dichos dolores o sufrimientos sían fechos por un funcionariu públicu o otra persona nel exerciciu de funciones públiques, a instigación baxo o col so consentimientu o aquiescencia (…)”.




¡SOLIDARIDÁ COLES PRESES!

¡QUEREMOS A NOELIA LLIBRE! 






Categoríes: Canal Blogues

Sal a la cai’l segundu númberu de Brixel, Revista de lliteratura

Tierra alantre, la mesma fala - 20 Payares, 2014

L’axencia de comunicación B. Alto Creativos acaba de sacar a la cai’l segundu númberu de la segunda época de la revista Brixel, una publicación añal dedicada , principalmente, a la lliteratura escrita n’asturianu, anque ensin dexar de llau a autores y testos relevantes de la lliteratura universal. Nesti sen, Brixel garra, como revista añal, el relevu del suplementu lliterariu del mesmu nome que, ente xunu del 2010 y xineru del 2012 se publicara col periódicu Les Noticies con una periodicidá mensual.

Esti segundu númberu abre con un artículu de Manuel Campa n’alcordanza del poeta Felipe Prieto, fallecíu en xunetu d’esti añu, y sigue con una entrevista a la escritora Consuelo Vega, que vien de publicar el llibru de rellatos Más espeso que l’agua. Ente los artículos de fondu, destaquen los dedicaos a la poesía de Kavafis (qu’escribe Henrique G. Facuriella) y d’Eugénio d’Andrade (al cargu de Raquel Fernández Menéndez), poesía qu’hai poco editó n’asturianu la editorial Saltadera (Xosé Gago foi’l traductor de Los 154 poemes de Kavafis, mentes qu’Antón García fixo la escoyeta y la versión asturiana de l’antoloxía Les manes enceses, dedicada al poeta portugués).

Pela so parte, Raquel Friera destaca la importancia que tuvo la primer edición d’El Principín n’asturianu (de la que se cumplieron yá 30 años), Rosario Hernández Catalán fai repasu de los festivales teatrales de más sonadía nel espaciu rural y Juan Carlos Aparicio, na sección d’artes plástiques, mira pa la colección pictórica tan importante que foi axuntando la familia Masaveu. En cuantes al articulismu lliterariu, hai que destacar los testos de Xosé Bolado y Sibisse Rodríguez, mentes que, nel terrén de la creación, la revista ufre cuatro cuentos de José Luis Rendueles y dellos poemes del gallegu Eusebio Lorenzo Baleirón, que traduz Antón García.

Nun se puen escaecer tampoco les entrevistes al escritor Xurde Álvarez (que ta acabante de publicar la novela Si’l temblor niega’l fríu) y a Marina Lobo, responsable de la editorial Impronta. La revista complétase cola sección de crítica lliteraria, onde se reseñen con procuru dellos de los títulos más relevantes que se publicaron n’asturianu a lo llargo de los últimos doce meses, tanto de narrativa como de poesía o teatru, ensin escaecer la lliteratura infantil o’l cómic.

La publicación, de la que s’imprimieron 5.000 exemplares, pue garrase de baldre nes biblioteques públiques d’Uviéu (El Fontán), Xixón (Xovellanos y Antiguu Institutu), Avilés (Casa de Cultura), Mieres, Llangréu, Samartín del Rei Aurelio, Llaviana y La Pola Siero, amás d’en llibreríes y quioscos de toa Asturies. Tamién se pue consultar per internet na dirección http://www.balto.es/p/brixel.html.

(d’Asturnews, 19-11-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Neños invisibles, neños que nun importen

Trabayu de Campu - 20 Payares, 2014

Pues, señor, ésta es la pequeña historia de dos reinos vecinos y que, como tales, deberían haber sido amigos desde siempre. Porque lo normal es que uno se lleve bien con su vecino: se le den los buenos días por la mañana, y la buenas tardes por la tarde. Si uno llega primero a la puerta del ascensor, se le deja pasar delante. Y si en alguna ocasión llamara a nuestra puerta porque se le ha acabado la sal o el aceite, debería regresar a su casa con un salero de nuestra propiedad o una botella de aceite y una gran sonrisa en la cara...”

Esti ye l’empiezu del cuentu: “Los dos reinos mellizos“, qu’escribí pa l’antoloxía solidaria, en favor de los neños bielorrusos afeutaos pola contaminación de Chernobil, y que lleva por títulu xenéricu “Imaginaria”. L’importe íntegru de la recaldación va a la Ong “Matrioska”, que ye la que facilita la so venida a España, en tres turnos, pa que se recuperen na midida que puedan. Too esto yá lo dixi en delles otres ocasiones, pero’l fechu de que me repita ye que, por parte del responsable de l’antoloxía, mandáronse unes pequeñes notines a la prensa pa que recoyeren la noticia y, si pudiere ser, ficieren un pocoñín de propaganda pa esta bona causa. A Asturies mandáronse a los diarios El Comercio y La Nueva España y, que yo sepa, nengún de los  dos se dignó poner una sola lletra del tema. Diariamente, un y otru, enllenen docenes de páxines con noticies y reportaxes de toa frasca: escándalos, corrupción, estafes, neños asesinaos polos sos proxenitores, vida de famosos y famoses… pero paez que nun hai un pequeñu requexín ente toes eses noticies y reportaxes pa una causa solidaria. Pa unos neños que lo necesiten. Debe ser esi famosu códigu deontolóxicu del que presumen dalgunes veces.

En fin, igual ye qu’hai temes que como nun traen escándalu nun interesen. Val. Pero taría bien que, polo menos, esi códigu deontoloxicu obligara a los direutores de los periódicos a mirar a los güeyos a esos neños y neñes qu’aguarden una axuda, y a dici-yos: “Quedái na vuestra casa, nun nos interesáis”. Pa que polo menos tuviera que cae-yos la cara de vergoña.

Categoríes: Canal Blogues

‘L’Arume de la tierra’, d’Enrique Carballeira, gana’l Premiu Alfonso Iglesias de Cómic en llingua asturiana

Tierra alantre, la mesma fala - 20 Payares, 2014

L’escritor y periodista Enrique Carballeira ganó la sesta edición del Premiu Alfonso Iglesias de Cómic en Llingua Asturiana, que concede la Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte y ta dotáu con 3.000 euros.

El xuráu encargáu de valorar les obres presentaes, formáu pol dibuxante Netu, l’escritor y guionista Chechu García y el técnicu en materia llingüístico Luis Casteleiro, reunióse güei baxo la presidencia de la directora xeneral de Política Llingüística, Ana María Fueyo.

A esti galardón podíen presentase cómics d’estilu, tratamientu y tema llibres, escritos en llingua asturiana, y con una estensión mínima de cincuenta páxines, siempre que fueren inéditos y non premiaos n’otros concursos.

Ente les obres presentaes, el xuráu decidió, por unanimidá, conceder el premiu al cómic L’arume de la tierra’, del que destaca “l’usu de los recursos propios del llinguaxe del cómic, la calidá gráfica y el manexu de los tiempos narrativos al serviciu d’una historia con transfondo actual”. L’autor, Enrique Carballeira, presentóse al concursu col seudónimu Mozer.

Enrique Carballeira (L’Infiestu, 1970) ye periodista, escritor, diseñador y ilustrador. Collaborador avezáu d’Onda Cero y del diariu El Comercio, escribió dellos llibros pa públicu infantil, cómics y cuentos p’adultos.

Nel ámbitu del humor gráfico, ye autor de la tira selmanal ‘Les coses de Nardo y Quina’, qu’apaez dende va dos décades nos periódicos El Nora y El Fielatu. Amás, nos últimos años punxo en marcha dellos proyectos editoriales, talleres d’escritura, illustración y llingua asturiana, asina como delles iniciatives audiovisuales y d’animación.

(d’Europa Press, 19-11-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Sobre democracia, bilordierismu, igualitarismu y redes sociales

El blog de Xuan Xosé - 20 Payares, 2014


CONTICUERE OMNES, INTENTIQUE ORA TENEBANT...
            A la memoria de Baltasar Vicente Montes
            “Callaron todos y alzaban, atentos, sus rostros”. Tal es el conocidísimo comienzo del Libro II de la Eneida. Poco antes, la infeliz Dido había pedido al ascendiente de Augusto que contase su historia, desde la desgracia de Troya hasta la llegada a Cartago. Y cuando Eneas comienza su narración, los súbditos de la Reina siguen sus palabras con la avidez en esos versos expresada. También Alcínoo, el Rey de los feacios, pide a Ulises: “Pero vamos, dime –e infórmame en verdad- por dónde has andado errante y a qué regiones de hombres has llegado”.                        Esa necesidad de saber nuevas ha generado en nuestra literatura todo un subgénero, el del “diálogu noticieru o bilordieru”, en el que el encuentro entre dos personajes suscita la información proporcionada a uno de ellos (y, a su través, al lector) de las realidades del momento. Como en tantas cosas, es el primero Reguera (“Diálogu ente Xuan y Toribiu sobre les coses que pasaren en tiempu del autor”), y le siguen una pléyade, en la que destacan Balvidares o Xosefa de Xovellanos. Así arranca, de ésta, el “Debuxu de les funciones que se ficieren na ciudá d´Uviéu pa celebrar la coronación de Carlos IV”: Munchu me fuelga, compadre, / afayate cabu casa, / que trayo que te cuntar / arriendes d´una selmana.            ¿Es sólo el hecho de gozar de un relato el que suscita la concurrencia o sostiene la atención de los oyentes? Sin duda hay mucho más. Cuando Atenea (disfrazada de heraldo) discurre entre los feacios para excitar entre ellos el favor hacia su protegido Ulises, le dice a cada uno: ¡Vamos caudiellos y señores de los feacios! Dii al ágora pa que vos informéis sobre´l forasteru que llegara de va pocu  a ca´l prudente Alcínoo dempués de percorrer el pontu, netu nel so cuerpu a los inmortales! Y es que la diosa conoce de sobra una de las ansias más profundas de los humanos: saber de los otros.            Así, pues, es la misma la concupiscencia de conocer del prójimo que anidaba en la psique de nuestros antepasados –y posiblemente, la tutela con que se fingía los dioses protegían a los forasteros no constituía más que una formalización ritual para amparar ese vehemente deseo de conocer nuevas-, la que se cobijaba en los bilordios de las matronas de barrios y pueblos y la que aguija con dedo impaciente el mando de los televisores en busca de dramas reales y confesiones, de desnudos del alma. Responde todo ello a una profunda necesidad de nuestra constitución, que nos lleva a devorar el ser de los otros (su externidad y su internidad) con una doble finalidad: salir de nosotros, de nuestro yo, para no sentirnos aislados, solos; sumergirnos en otros yos para, así –sin dejar de ser nosotros- sentirnos parte de un todo. No son otras las demandas emocionales que están detrás del amor y de las religiones.            La globalización, las nuevas tecnologías, la multiplicación de los bienes y servicios ha disparado ahora las posibilidades de esa observación y proyección, la variedad de las mismas, su multiplicidad, su inmediatez; pero no representa novedad alguna, sino más bien, la posibilidad de dar mejor satisfacción a ese antiguo anhelo.             Por otro lado, algunas de estas nuevas opciones han significado una radical mutación para dar cumplimiento a otra profunda aspiración humana, la de ser reconocido por los otros como único (lo que previamente implica, obviamente, el ser conocido). Algo semejante a lo que en la Fenomenología del espírituHegel ha llamado “el deseo de reconocimiento”, un sentimiento cuya ausencia o menosprecio constituía para Hobbes una de las causas de la heraclitiana guerra universal en el estado de naturaleza. Es así como se explica la imparable demanda del “minuto de gloria” en la televisión –aun a costa de humillaciones o impudores- y el éxito de blogs o chats en internet: cada uno de los intervinientes o entrevistados puede “ser” tanto como “es” otro cualquiera.             Las quejas que en muchos “intelectuales” y exquisitos provoca esta situación de vulgaridad y tabla rasa tiene mucho que ver con que han dejado de ser los únicos que poseían derecho a ocupar el espacio público en busca de “reconocimiento”. Pero, sobre todo, a que desconocen que esas, la de la ausencia de jerarquías de opinión, la de la igualdad de las propuestas y de sus emisores ante la colectividad, no son más que una consecuencia de la democratización progresiva del mundo contemporáneo, que avanza no a través de la apropiación de lo de unos por los otros o mediante el triunfo final de la razón o la clase –como se profetizó-, sino por la multiplicación de bienes y servicios, que, por su propia existencia, se ponen, cada vez más al servicio de todos.            Quizás convenga aquí citar, para concluir, unos párrafos de Alexis de Tocqueville, el hombre que vio con absoluta claridad, en la temprana democracia estadounidense (en la primera mitad del XIX), las características del predominio social del hombre común en una sociedad igualitaria. “En cuanto al influjo –dice- que la inteligencia de un hombre puede ejercer sobre la de otro, necesariamente ha de ser muy restringida en un país cuyos ciudadanos, muy cerca de la igualdad y del mutuo conocimiento, no reconocen a nadie una grandeza o una superioridad indiscutibles”. “Todo cuanto digo de los americanos es aplicable, por lo demás, a casi todos los hombres de nuestros días –anuncia en otro capítulo-. La variedad desaparece de la especie humana; las mismas maneras de obrar, de pensar y de sentir se dan en todos los rincones del mundo. Y no sólo porque los pueblos tengan ahora un trato más frecuente unos con otros y se copien con más fidelidad, sino porque en cada país los hombres /.../ llegan simultáneamente a lo que más se acerca a su naturaleza, que es en todas partes la misma. Terminan así siendo iguales aunque no se imiten”.            En el último capítulo de La democracia en América Tocqueville señala que el despotismo que amenaza al mundo futuro no será tanto la tiranía o un aristocratismo clásico, sino el de la vulgaridad aplastante e igualitaria: “Veo una inmensa multitud de hombre parecidos y sin privilegios que los distingan incesantemente girando en busca de pequeños y vulgares placeres con los que contentan su alma, pero sin moverse de su sitio.”            Y es que no en vano los griegos, que nos mostraron el impagable bien de la democracia, no pudieron ocultar que, como una ganga indesarreyatible, los sicofantes, la demagogia y el ostracismo utilizado contra los mejores formaban parte inevitable de la misma.

             (28/11/05, La Nueva España)
Categoríes: Canal Blogues

TANGO

Aguantando Cachones - 20 Payares, 2014
-Va poco mandé estes cuatro páxines a un premiu de cómic. La parte mala ye que nun lu gané, la parte bona ye que puedo compartilu con toos vosotros y vosotres, que yá tenía ganes de dir subiendo coses nueves de la llínia na que toi trabayando anguaño no qu'espero seya en 2015 "Aguantando Cachones 2". Como siempre, trabayo n'asturianu, pero les lletres orixinales de los cantares qu'equí apaecen, yera un crimen que nun salieran nel arxentinu orixinal, espero que nun vos dean muncha guerra pa entendeles. Recomiendo qu'aprovechéis a oyer los cantares mientres lleéis el cómic.

Que vos preste tanto como a mi me prestó faceles.

Besos.

RUMA







Categoríes: Canal Blogues

"Nel sieglu XII hebo una sofisticadísima reconstrucción memorial de los símbolos d'Asturies", señala Alonso Álvarez

Falar y lleer - 19 Payares, 2014
Na semeya, Alonso Álvarez y Amadéu Benaventa, d'Ástura.
     Raquel Alonso Álvarez protagonizó la charra mensual d’Ástura cola intervención ‘Ruinas, reliquias y cruces: la construcción histórica de los símbolos de Asturias’. “Nel sieglu XII hebo una sofisticadísima reconstrucción memorial de los símbolos d’Asturies”, apuntó la esperta medievalista. Éstos caltiénense anguaño ente la población.   El llocal social del Atenéu Obreru de Xixón acoyó esta actividá na qu’Alonso Álvarez contestualizó en primer llugar la época a tratar, los sieglos XI y XII, momentu de recuperación n’Europa tres la cayida del Imperiu Carolinxu. Ye nesti momentu cuando en tol continente principien a reconstruyise elementos memoriales, na mayor parte de les veces con manipulaciones y engaños, “dalgo mui común tres grandeses crisis pa la conservación de determinaos privilexos”. Y Asturies nun foi esceición, yá que dende Uviéu buscóse l’afitamientu de símbolos cola fin de marcar diferencies colos episcopaos de Braga y Toledo.   Estes reconstrucciones memoriales facíense al traviés de testos, en concreto con cartularios, onde se recopilaben documentos anteriores, u oxetos. Nel primer casu, atopábense los cartularios solemnes, propagandísiticos y falsos de manera parcial, como’l Mercator de Corbie (1050), mentes que nel segundu utilizábense antigüedaes descontastualizaes, como l’A de Carlomagono esistente na Abadía de Concas o el tronu de Dagobertu de l’Abadía de Saint-Denis –que fundó–, anguaño na Biblioteca Nacional de Francia.El casu asturianu        Col avance de la Reconquista y el treslláu de la corte a Lleón por Alfonso III (852-910), l’Arzobispáu d’Uviéu viose cuestionáu por Braga y Toledo, lo que llevó al entamu d’una reconstrucción d’elementos memoriales dende la diócesis pa responder a estes amenaces. Alonso Álvarez fala de que nesti procesu diose en dos fases, una primera nel episcopáu d’Arias Cromaz, obispu ente’l 1069 y 1093, basada n’hipótesis; y una segunda, probada dafechu, protagonizada pol obispu Pelayo (ente’l 1101 y 1130).   Arias Cromaz, primer abad del Monasteriu de Courias, foi’l promotor de la ceremonia d’apertura del Arca Santa nel 1075 col rei Alfonso VI presente, una reliquia procedente de Xerusalen que tres la invasión persa nel 614 treslladóse al norte d’África y Toledo pa finar n’Uviéu ente’l 812 y el 842 pa la so proteición de la conquista musulmana del sur peninsular, onde se caltién na Cámara Santa. Testos del sieglu XIII falen del Arca Santa y d’esti actu –dalgún apunta a qu’El Cid acudió como testigu–, pero presenten duldes de la so autenticidá. D’esta época ye tamién el ‘Testamentu Ecclesie Sancti Salvatori’ con testu d’Alfonso II, el cartulariu más antiguu de la Península Ibérica, “aparentemente manipuláu”.   Pelayo, posiblemente del círculu d’Arias Cromaz, utilizó un complexu corpus testual conformáu pol ‘Liber Testamentorum Ecclesiae Ovetensis’ y el ‘Corpus Pelagianum’ nos que “recontestualiza elementos anteriores que garren significaos nuevos”. Asina, fala de ‘Lucus Asturum’, ciudá romana que cita Ptolomeo próxima a Llugo de Llanera, nel ‘Liber Testamentorum Ecclesiae Ovetensis’ basándose na Historia Wandelorum d’Isidoro de Sevilla. El testu sufre modificaciones, faciendo católicu a Guntamundu y nomándolu fundador de la ciudá episcopal cuya sede se treslladó depués a Uviéu. “¿Por qué? Pa da-y a uviéu una antigüedá que nun-y correspuende realmente”, apunta la doctora en Xeografía y Historia. Otros testos de’esta época son les inscripciones fundacionales de San Salvador d’Uviéu o la reelaboración pelayana de la tresllación a la ciudá del Arca Santa, nel qu’equipara a esta reliquia cola Arca de l’Allianza.Les cruces d’Uviéu         Los testos pelayanos tamién reconstrúin dos elementos memoriales qu’anguaño tienen un posu importante ente la población, como son les dos cruces d’Uviéu: la de los Ánxeles, donada por Alfonso II nel 808, y la de la Victoria –la que portó Pelayo–, por Alfonso III nel 908. Les dos son son cruces recubiertes por xoyes, siguiendo una tradición bastante estendida n’Europa na época basada na cruz del Gólgota, como pueden ser la de Brescia y la de Lotario.   Sobre la primera, símbolu d’Uviéu, Alonso Álvarez apuntó desconocer la función orixinal de la mesma, yá qu’estes cruces solíen tar suspendíes sobre l’altar. “Ésta carez d’enganche”, señala, polo que se supón que se custodiaría y que nel cultu sería enarboliarda pol celebrante. Sábese con certeza que nel sieglu XII sería la cruz del altar mayor de San Salvador d’Uviéu y que la so llenda nun apaez hasta esti tiempu. Nella, dícese que la cruz fixéronla dos ánxeles –los que se conserven xunto a ella na Cámara Santa nun son más antiguos del sieglu XIX–, convirtiendo asina la cruz en reliquia y pasando ésta al Tesoru –el nome de Cámara Santa nun s’utiliza hasta más alantre– nun altar mayor nel sieglu XIII.   No que respeuta a la Cruz de la Victoria, con pieces d’oru sobre alma de madera, foi posiblemente una cruz procesional nos sos anicios. La llenda sobre la so presencia nes manes de Pelayo na batalla de Cuadonga nun apaez hasta’l sieglu XVI refiriéndose a un inventariu del sieglu XIV nel que yá se noma esta historia, anque nel ‘Corpus Pelagianum’ yá apaez una imaxe de Pelayo sosteniéndola.   Los testos del obispu Pelayo tamién sitúen los destinos d’enterramientos de tolos reis asturianos hasta’l Alfonso II, monarca que fixo la so corte n’Uviéu, y afita’l papel protector d’Asturies de reliquies frente a los ataques esternos. Poro’l relixosu ye protagonista d’un sieglu XII nel que “hebo una sofisticadísima reconstrucción memorial de los símbolos d’Asturies” qu’anguaño se caltién, como ye la Cruz de la Victoria na bandera del país.                                                                                     Fonte: asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

"L'Arume de la tierra", d'Enrique Carballeira, gana'l Premiu Alfonso Iglesias de Cómic en llingua asturiana

Falar y lleer - 19 Payares, 2014

Enrique Carballeira, responsable de la Editorial Asturtoons y ganador del VI Premiu Alfonso Iglesias de Cómic en llingua asturiana
   L'escritor y periodista Enrique Carballeira gano'l ganó la sesta edición del Premiu Alfonso Iglesias de Cómic en Llingua Asturiana, que concede la Conseyería d'Educación, cultura y Deporte y ta dotáu con 3.000 euros.

   El xuráo encargáu de valorar les obres presentaes, formáu pol dibuxante Netu, l'escritor y guionista Chechu García y el técnicu en materia llingüístico Luis Casteleiro, reunióse güei baxo la presidencia de la directora xeneral de Política Llingüística, Ana María Fueyo.

   A esti galardón podíen presentase cómics d'estilu, tratamientu y tema llibres, escritos en llingua asturiana, y con una estensión mínima de cincuenta páxines, siempre que fueren inéditos y non premiaos n'otros concursos.

   Ente les obres presentaes, el xuráo decidió, por unanimidá, conceder el premiu al cómic "L'arume de la tierra", del que destaca "l'usu de los recursos propios del llinguaxe del cómic, la calidá gráfica y el manexu de los tiempos narrativos al serviciu d'una historia con trasfondo actual". L'autor, Enrique Carballeira, presentóse al concurso col seudónimu Mozer.

   Enrique Carballeira (L'Infiestu, 1970) ye periodista, escritor, diseñador, ya ilustrador. Collaborador avezáu d'Onda Cero y del diariu El Comerciu, escribió dellos llibros pa públicu infantil, cómic y cuentos p'adultos.

   Nel ámbitu d'humor gráficu, ye autor de la tira selmanal "Les coses de Nardo y Quina", qu'apaez dende va dos décades nos periódicos El Nora y El Fielatu. amás nos últimos años punxo en marcha dellos proyectos editoriales, talleres d'escritura. illustración y llingua asturiana, asina como delles iniciatives audiovisuales y d'animación.                                          Fonte: europapress.es
Categoríes: Canal Blogues

Sal a la cai'l segundu númberu de Brixel, Revista de lliteratura

Falar y lleer - 19 Payares, 2014
La publicación, onde se recueye lo más destacao que se publicó n’asturianu nel añu 2014, pue garrase de baldre en biblioteques, quioscos y llibreríes
   L’axencia de comunicación B. Alto Creativos acaba de sacar a la cai’l segundu númberu de la segunda época de la revista Brixel, una publicación añal dedicada , principalmente, a la lliteratura escrita n’asturianu, anque ensin dexar de llau a autores y testos relevantes de la lliteratura universal. Nesti sen, Brixel garra, como revista añal, el relevu del suplementu lliterariu del mesmu nome que, ente xunu del 2010 y xineru del 2012 se publicara col periódicu Les Noticies con una periodicidá mensual.
   Esti segundu númberu abre con un artículu de Manuel Campa n’alcordanza del poeta Felipe Prieto, fallecíu en xunetu d’esti añu, y sigue con una entrevista a la escritora Consuelo Vega, que vien de publicar el llibru de rellatos Más espeso que l’agua. Ente los artículos de fondu, destaquen los dedicaos a la poesía de Kavafis (qu’escribe Henrique G. Facuriella) y d’Eugénio d’Andrade (al cargu de Raquel Fernández Menéndez), poesía qu’hai poco editó n’asturianu la editorial Saltadera (Xosé Gago foi’l traductor de Los 154 poemes de Kavafis, mentes qu’Antón García fixo la escoyeta y la versión asturiana de l’antoloxía Les manes enceses, dedicada al poeta portugués).
   Pela so parte, Raquel Friera destaca la importancia que tuvo la primer edición d’El Principín n’asturianu (de la que se cumplieron yá 30 años), Rosario Hernández Catalán fai repasu de los festivales teatrales de más sonadía nel espaciu rural y Juan Carlos Aparicio, na sección d’artes plástiques, mira pa la colección pictórica tan importante que foi axuntando la familia Masaveu. En cuantes al articulismu lliterariu, hai que destacar los testos de Xosé Bolado y Sibisse Rodríguez, mentes que, nel terrén de la creación, la revista ufre cuatro cuentos de José Luis Rendueles y dellos poemes del gallegu Eusebio Lorenzo Baleirón, que traduz Antón García.Nun se puen escaecer tampoco les entrevistes al escritor Xurde Álvarez (que ta acabante de publicar la novela Si’l temblor niega’l fríu) y a Marina Lobo, responsable de la editorial Impronta. La revista complétase cola sección de crítica lliteraria, onde se reseñen con procuru dellos de los títulos más relevantes que se publicaron n’asturianu a lo llargo de los últimos doce meses, tanto de narrativa como de poesía o teatru, ensin escaecer la lliteratura infantil o’l cómic.
   La publicación, de la que s’imprimieron 5.000 exemplares, pue garrase de baldre nes biblioteques públiques d’Uviéu (El Fontán), Xixón (Xovellanos y Antiguu Institutu), Avilés (Casa de Cultura), Mieres, Llangréu, Samartín del Rei Aurelio, Llaviana y La Pola Siero, amás d’en llibreríes y quioscos de toa Asturies. Tamién se pue consultar per internet na dirección http://www.balto.es/p/brixel.html.                                 Fonte: asturnews
Categoríes: Canal Blogues

Pages