Canal Blogues

Queima nena queima.

Palabras enrededadas - 9 Febreru, 2016
Quen vai zarrar os meus ollos
condo cansen de ver?

Quen vai zarrar os tous ollos
de cristal?

E os dous imos arder nel Inferno
como a vasoira núa incineradora,
cada quen el que merez.

Imos vernos
nel Inferno.
Imos vernos
e has chorar.
Todas as mentiras,
os silencios ensaiados,
as palabras baleiras
has chorar.

Queima nena queima,
porque vas arder
na eternidá del Caldeiro.
Daqué bon tía que ter
el descenso al Aberno.
Vai pagar a pena
se vexo al Demo esfollarte
como a un conexo.
Categoríes: Canal Blogues

Mercedines Fernández anda d’Antroxu

Trabayu de Campu - 9 Febreru, 2016

Evaristo ValleL’Antroxu, el Carnaval, siempres fue una época de rompimientu, d’insensatez, de saltase les nomes y riíse de lo serio, lo establecío, lo respetable. Aquellos Antroxos d’enantes, cenciellos y populares, esfrutaben camudando los papeles tradicionales. Los homes mazcarábense de muyeres y les muyeres de paisanos. Los neños poníen caretes de vieyos, y toos se coñaben de les autoridaes: los cures, los maestros, la Guardia Civil…

Va munchu tiempu que se perdió un poco d’esi espíritu de rompimientu, d’irreverencia. Agora l’Antroxu ye una fiesta oficial, remanada pol Ayuntamientu, y onde muncha xente quier copiar a otros Carnavales ayenos (Río, Tenerife…) onde lo que manda son los disfraces guapos, los bailles estudiaos y ensayaos y la exhibición pública, más que’l fender, per un par de díes, l’orde establecíu. Inclusive da la impresión (dámela a min) que los que participen, por exemplu, nesos desfiles multitudinarios, nun lo pasen nada bien. Véolos tocando los tambores y baillando compulsivamente, y les sos cares nun espeyen esi bon humor que sería desixible. Paez, más bien, que tán cumpliendo con un deber a fecha fixa. Güei toca diversión, como mañana tocará dir a la oficina. Pero, en fin, eso son coses míes.

De toes maneres hai dalgunos políticos que nun se resignen, nestes feches, a nun dicir y facer insensateces, comoMercedes Fernández queriendo amestase al espíritu coñón de les Carnestolendes. Pienso, por exemplu, en Mercedines Fernández, la eterna perdedora del PP asturianu, que fai unes simpátiques declaraciones afirmando que sería una falta de respetu pa colos derechos de los diputaos el que, una comisión encargada d’asesorar sobre l’usu del asturianu, espusiera los sos argumentos… n’asturianu. Faltó-y dicir, pa completar l’espíritu “antroxeru”, que deberíen esponer les sos conclusiones en Ruso, que ye un idioma  oficial nel so país, y que ñidiamente conocen toles sos “señoríes” que, como sabemos, desconocen esa llingua estraña y ayena que se llama asturianu (bable, pa la señora Fernández)

Pero la señora Fernández nun ta sola nel so espíritu “antroxeru”. Otros políticos uvieinos, alendaos por un periódicu asturianu que toos conocemos, pretenden facese los simpáticos mazcarándose de “sensatos y pensantes”, cuando sabemos qu’ellos nin piensen nin son sensatos, aprovechando’l marabayu d’estos díes onde cuela cualquier babayada nun mundu al revés.

Préstame. Pero tengo yá gana de que pasen estes fiestes d’Antroxu pa que too vuelva a la normalidá. O seya, a xunise toos al rodiu d’una llingua que según la Unesco ta a piques de esapaecer, y según el Conseyu d’Europa debería ser Oficial yá. O seya, el mundu como tendría de ser.

Categoríes: Canal Blogues, Recomendaos

El cuentu de Xandru Fernández ‘La radio interior’, publicáu en The Barcelona Review

Tierra alantre, la mesma fala - 9 Febreru, 2016

La revista lliteraria The Barcelona Review publicó nel so últimu númberu’l cuentu ‘La radio interior’, perteneciente a ‘Entierros de xente famoso’ (Ediciones Suburbia, 2008), de Xandru Fernández.

Al autor contactáronlu va unos meses los editores de la revista, interesaos en dar presencia a la lliteratura en llingües peninsulares. Asina, decidieron incluyir esta obra de Fernández nel so númberu 87.

El cuentu, escritu de primeres n’asturianu, tornólu’l mesmu autor espresamente pa esta publicación, qu’axunta dambes versiones, en castellán y en ‘llingua’.

“Nel nuesu oxetivu por visibilizar a los grandes autores de les otres llingües peninsulares d’España, ye un arguyu presentar ‘La radio interior’, de Xandru Fernández, unu de los nomes destacaos de les lletres asturianes y traductor ente otros de Kafka y Dürrenmatt”, señala la revista.

The Barcelona Review ye una revista internacional de narrativa corta contemporánea qu’ufierta en cada númberu una selección de relatos, ensayu y poesía. Tien tres versiones, n’inglés, en castellán y en catalán.

(d’Europa Press, 08-02-2016)


Categoríes: Canal Blogues

PSOE y Somos frenen la idea d'IX de que los nuevos funcionarios falen asturianu

Falar y lleer - 9 Febreru, 2016
Socialistes y podemistas dulden de la llegalidá de la midida de la coalición, que-yos anima a nun dexar en papel moyáu" la llei de protección de la llinguaPSOE  y Somos niéguense a que los nuevos funcionarios falen asturianu
Miguel L. SERRANO         La propuesta de IU de que el conocimiento del asturiano puntúe en algunas oposiciones para entrar a trabajar en el Ayuntamiento no ha entusiasmado a sus dos socios de gobierno: PSOE y Somos. Ambos partidos rechazaron el domingo valorar la cuestión para evitar otro incendio en el tripartito local (Somos, PSOE e IU). Ayer, sin embargo, los dos grupos mostraron sus reticencias con una medida que forma parte, en realidad, de un paquete de seis acciones elaborado desde la concejalía de Interior (IU) para impulsar la lengua regional en el municipio, y que fue adelantado el domingo por este periódico.
  En público, la versión de los socialistas y los podemistas sonó ayer muy parecida. Los dos grupos dudaron de la legalidad de pedir asturiano en las oposiciones municipales y consideraron que se trata de una cuestión que merece un debate que, afirmaron, todavía no se ha producido en el seno del tripartito. En privado, sin embargo, las posturas tuvieron más matices. En el PSOE creen que es un asunto que no es prioritario a día de hoy en un Ayuntamiento que sigue sin aprobar el presupuesto municipal. Para Somos, el asunto de la llingua es una cuestión "estratégica", pero en el grupo municipal evitaron ayer profundizar en la valoración sobre las medidas de IU por dos motivos: porque no les han entregado la propuesta ("sabemos sólo lo que publicó LA NUEVA ESPAÑA") y porque mantienen con IU una reñida disputa por el control de la competencia, prevista para el área de Cultura (IU).
  "Puede haber un problema de encaje legal. Todo está sin hablar. Yo (el asturiano) no lo veo muy claro en una oposición", admitió ayer la concejala de la formación morada Isabel González Bermejo, que compareció a mediodía en una rueda de prensa conjunta en el Ayuntamiento. Fue la única reacción oficial en el partido liderado por Ana Taboada. Como lo fue en el PSOE la del concejal Diego Valiño, presente también en la misma comparecencia: "Es una idea que no se ha hablado. Habrá que ver su encaje legal porque igual tiene reservas", aseguró el edil socialista, que quiso dejar claro que "nosotros seguimos firmes con nuestro programa. El asturiano tiene que normalizarse en la ciudad".
  El edil socialista y la edil podemista se desmarcaron así de la iniciativa de IU, que quiere que el conocimiento del asturiano sume puntos a la hora de optar a ciertos trabajos municipales. La coalición se refiere a puestos específicos en el área de Cultura, de Estadística, en algunos de cara al público como bibliotecas o centros sociales o en las plazas que se vayan a crear en la futura oficina de normalización de la llingua. "La creación de esta oficina debe ser una prioridad para el equipo de gobierno y no sería aceptable que el responsable de esta oficina no tuviera conocimientos de asturiano", aseguró el edil de Personal, Iván Álvarez. "No se entendería que a alguien que tiene que traducir textos en asturiano, hacer duplicados y promocionar la llingua no se le pida hablar asturiano", abundó el concejal, que señaló que en otros concejos como Siero o Laviana ya se piden en las bases de algunas oposiciones el conocimiento del asturiano.
  Álvarez continuó: "Esto no es cuestión de ver o no ver. Estamos hablando de aplicar la ley de protección del asturiano, que es lo que pide IU. Por algo reclamamos las competencias en materia de la llingua. No estamos en ningún tipo de radicalismo. Se trata de defender una ley y velar por su desarrollo", agregó. El edil del área de Interior, de donde salieron las propuestas, deja claro que el asturiano no se pediría para todas las oposiciones: "Son puestos específicos. No sólo en la oficina de normalización. También en determinados puestos de atención al público. Valorar positivamente el asturiano es una obligación legal. A nadie le puede temblar las piernas por aplicar la ley, como se están haciendo en otros concejos y en el Principado", agrega el edil comunista.Detrás de las opiniones de los socios subyace una disputa interna entre Somos e IU por el control del asturiano, con el PSOE en el medio. IU la quiere en Cultura, una de sus dos concejalías, y Somos reclama que sea una competencia transversal y que se gestione desde cada área. En la formación morada, de hecho, creen que si se queda en Cultura pueden formarse "guetos". La líder podemista, Ana Taboada, considera al edil Fernando Villacampa una "referencia" y la persona idónea para gestionar la llingua. En IU advierten de que no cederán, como hicieron por ejemplo con juventud, y que el asturiano debe estar en Cultura. El Alcalde, Wenceslao López, es partidario de dejar el asturiano en Cultura. De momento, lo que hay son propuestas sin consenso.                                                                Fonte: lne.es
Categoríes: Canal Blogues

Iniciativa denuncia que la RTPA sigue escaeciendo l’asturianu

Tierra alantre, la mesma fala - 9 Febreru, 2016

Iniciativa pol Asturianu denuncia la falta d’impulsu al idioma 100 díes dempués del alcuerdu que renovó a Antonio Virgili na dirección de la RTPA, qu’apuesta polos conteníos dixitales pero escaez l’asturianu.

Iniciativa pol Asturianu denunciaba esti día nuna nota de prensa “l’ausencia de midíes favoratibles a la llingua na RTPA cuando se cumplen 100 díes del alcuerdu ente PSOE, PP ya IX pa caltener a Antonio Virgili como director xeneral”.

La organización de defensa de los derechos llingüísticos alvierte de que’l porcentaxe d’emisiones na llingua propia nun medró nin nestos 100 díes nin nos más de seis meses dende que PSOE ya IX alcordaron incrementar la presencia del asturianu nos medios de comunicación de titularidá pública a cambiu de facer presidente a Javier Fernández: “esta circunstancia produzse amás nel contestu d’una cayida hestórica de les audiencies, que, no que llevamos d’añu, baxaron al 4 por cientu, datu qu’amuesa los perxuicios de nun apostar pola llingua propia, una y buenes ye conocíu l’interés qu’espierten ente los ciudadanos los programes n’asturianu, siempres con mui bonos datos. La falta de voluntá de Virgili vióse tamién estos últimos díes al proponer al Conseyu d’Alminstración una nueva dirección de Conteníos Dixitales en cuenta d’una de Conteníos n’Asturianu que valiera p’afalar la presencia de programes na llingua propia”.

Sicasí, la organización cívica recuerda que tovía falten por cubrir dellos puestos de dirección que son estratéxicos pa la sobrevivencia del idioma. Iniciativa pol Asturianu considera imprescindible que les incorporaciones nueves a la dirección de la RTPA tengan un mayor compromisu cola normalización llingüística qu’el que vien demostrando l’actual director xeneral. Pa ello, Iniciativa pol Asturianu pide a les fuercies polítiques firmantes del alcuerdu que cumplan colos sos compromisos y que l’asturianu gane espacios de normalidá, con tresversalidá y calidá, na RTPA.

(d’Asturnews, 08-02-2016)


Categoríes: Canal Blogues

Cago en mi madre.

Palabras enrededadas - 9 Febreru, 2016
Cago en mi madre: Expresión que se usa pra mostrar sorpresa por daqué.


Cago en mi madre,
al final el mundo non vai er tan escuro
anque non me alumes tu,
todo ollos,
todo labios,
todo chuchos
sempre pra outro,
nunca pra min.

Cago en mi madre,
al final el mundo
vai ser a luz da inocencia,
dos ollos abertos
aos versos inacabados
deste andar perdido.

Cago en mi madre,
al final vou sonrir
nun trozo de papel
escrito pola inocencia nena
das maos novas.

Cago en mi madre,
quen mo iba dicir. 
Categoríes: Canal Blogues

Riscar (VI)

El blog de Xuan Xosé - 9 Febreru, 2016
El 19/01/16. A les 8,42.


Categoríes: Canal Blogues

IU propón que se convoque a los diputaos de la Xunta n’asturianu y el PP opónse

Tierra alantre, la mesma fala - 9 Febreru, 2016

La diputada d’IU na Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies Concepción Masa propunxo esti llunes que puea convocase n’asturianu a los diputaos pa la Comisión especial d’estudiu sobre’l réxime de protección y promoción del Asturianu y les sos distintes alternatives. El PP opúnxose frontalmente.

Anque’l voceru d’IU nel parlamentu asturianu, Gaspar Llamazares, nun se refirió al asuntu na so comparecencia selmanal ante los periodistes tres la xunta de los representantes de los grupos, foi la so homóloga del PP, Mercedes Fernández, la que reveló que falara del tema y qu’ellos taben en contra dafechu.

“Nós queremos que les convocatories oficiales que fai la Xunta Xeneral se realicen na llingua oficial del Principáu d’Asturies, que nun ye otra que’l castellán; ye de sen común”, insistió la dirixente del PP.

Barrunta Mercedes Fernández qu’IU tea intentando llograr “pela puerta d’atrás” qu’otru tipu de notificaciones del parlamentu asturianu se faigan n’asturianu. Por eso, consideró la iniciativa d’IU “un atayu indebíu” que nun respeta a los diputaos que nun comparten “les prioridaes que tienen los comunistes n’Asturies al respective de la oficialidá del bable”. Fernández dixo qu’ella siempre va respetar qu’haya diputaos que puean utilizar l’asturianu, porque ye’l so derechu, pero dexó claro que la propuesta d’IU afecta a les comunicaciones oficiales de la Xunta Xeneral.

Tres les declaraciones del PP, foi la mesma Concepción Masa, que preside la comisión especial d’estudiu sobre’l réxime de protección y promoción del Asturianu y les sos distintes alternatives, la que quiso esclariar la so propuesta, que va debatise a lo último na próxima xunta de Voceres.

Masa esplicó que’l so oxetivu ye que la comisión que trata precisamente del asturianu, pudiera enviar tamién convocatories n’asturianu al empar qu’en castellán. “Nun esperábamos qu’hubiera nenguna reacción en contra, porque hai una llei d’usu del asturianu aprobada precisamente por un gobiernu del PP”, apuntó.

Preguntáu pol asuntu, el voceru del PSOE, Fernando Lastra, dixo que nun ve inconveniente dalgunu pa que se faigan les convocatories n’asturianu y castellán, al tratase d’una comisión de calter específicu sobre la llingua. En tou casu, dexó claro que nel so grupu parlamentariu nun tán a favor de la cooficialidá nin que la mesma s’esprese “nin por activa nin por pasiva”.

El voceru de Podemos, Emilio León, dixo que los diputaos de la so formación qu’asina lo deseen faen un usu dafechu normalizáu del asturianu. “Nun vemos nengún problema, creo que les dificultaes que pasen los asturianos son d’otru tipu y a naide a estes altures tendría que preocupáu-y si nesti parlamentu se fala n’asturianu o non”, apuntó.

Ciudadanos

Nes sos crítiques a la propuesta, Mercedes Fernández (PP), mostró la so sorpresa pol “entusiasmu” col qu’acoyera Ciudadanos la iniciativa d’IU, que, según ella, nun mostró “nin oxeción nin resistencia”. A xuiciu del PP, la posición de Ciudadanos n’Asturies ye distinta al “discursu nacional” que lleva’l líder de la formación, Albert Rivera, per toa España.

Preguntáu sobre l’asuntu, el voceru de Ciudadanos, Nicanor García, dixo que ye favorable a que s’envíen convocatories n’asturianu y en castellán pa una comisión específica que trata sobre la llingua asturiana.

Mientres, Cristina Coto (Foru) consideró que les convocatories de la Xunta Xeneral, como norma xeneral, han facese n’asturianu. Sicasí, dixo que podría almitise una convocatoria billingüe (asturianu y castellán) pa esa comisión específica. Pero siempre como “una escepción”.

(d’Europa Press, 08-02-2016)


Categoríes: Canal Blogues

Güei en La Nueva España: Noli me tangere (Camín de Santiagu)

El blog de Xuan Xosé - 9 Febreru, 2016
(Trescribo, como davezu, los primeros párrafos.)
L'aprecederu
Noli me tangere09.02.2016 | 04:17Noli me tangereXuan Xosé Sánchez Vicente No, no. No se trata de citar las palabras de Jesús a la Magdalena, sino de intentar describir cuál está siendo progresivamente la conversión en territorio acotado de una gran parte de Asturies, en la mayoría de los casos, además, a jornal de la pena y el cuidado de los particulares.El Gobierno tiene preparado un Plan de Ordenación del Camino de Santiago en virtud del cual su entorno queda sometido a una protección (es decir, una limitación de usos) de 30 metros a cada lado del mismo en las zonas rurales. En las zonas urbanas, afecta también a los edificios colindantes. En total, 540 kilómetros lineales de rutas y 34 concejos afectados.Después de no haber tomado nunca en serio el Camino de Santiago, sin duda por sus connotaciones religiosas, como no toma en serio el Arte Asturiano, ahora el Gobierno se pasa a la otra orilla: [.......................................................................................................................]
Categoríes: Canal Blogues

Ye segredo

froles mirandesas - 9 Febreru, 2016

Categoríes: Canal Blogues

[sen título]

Palabras enrededadas - 9 Febreru, 2016
Arráncalle todo el amor aos ollos,
todas as soledades aos versos,
todas as pasiois aos xenitales
secos
        estériles
                    orfos.

Arráncalle todos os días á vida,
toda a vida aos soños
das noites de insomnio.

Arráncalles ás coradas
todo sentir morto
e chora sonrisos,
que mañá 
ha ser outro día
pra verquer todo el sangre
nun novo engano.

Que a vida é andar
e aínda non estamos mortos.
Categoríes: Canal Blogues

El Conceyu d’Uviéu podría valorar l’asturianu nes oposiciones

Falar y lleer - 9 Febreru, 2016

El Conceyu d’Uviéu podría valorar l’asturianu nes oposicionesLa valoración de la llingua asturiana como méritu nes prebes d’oposiciones y concursos cuando les calterístiques de los puestos lo necesiten ye una de les propuestes novedoses que’l gobiernu d’Uviéu camienta desendolcar y va proponer nel plenu d’esta selmana.Amás d’esta propuesta que supón un apueste nidiu pola normalización social de la llingua asturiana n’uviéu tamién s’alcuentren midíes inmediates que cinquen a la carteleria y señalética de les instalaciones municipales y de la maquinaria del Ayuntamientu. Amás, la normalización de la toponimia y ufiertar cursos de formación del personal del Ayuntamientu son otres de les midíes que se plantegarán.L’apueste por normalizar la llingua asturiana yera una de les promeses eleutorales tanto d’Izquierda Xunida como de Somos Uviéu, qu’agora entamen a cumplir.Fonte: Asturnews
Categoríes: Canal Blogues

Dedicáu a la Conseyería de Desarrollu Rural y a los del Conseyu de Denominación de la Faba

El blog de Xuan Xosé - 9 Febreru, 2016
Como recordarán, anduvieren persiguiendo a los tenderos, prohibiéndo-yos que llamasen fabes a les fabes (salvo que tuviesen la etiqueta del Conseyu Regulador de la Faba Asturiana) y que les llamasen otra cosa, "alubias", por exemplu, o "judías".Miren si yá ye vieya la zuna, que yá protesta APC (probablemente, según Xurde Blanco, embaxo les sigles ta la persona d'Antonio Peláez Campomanes) en 1843 (3 d'avientu) na revista La Risa.


Categoríes: Canal Blogues

‘DESTINO’, DENDE LA INSPIRACIÓN DE WALT DISNEY Y SALVADOR DALÍ

Humberto Gonzali - 9 Febreru, 2016

Destino ye un curtiu d’animación que s’estrenara en 2003 , pero entamáu orixinalmente en 1946, cuando Walt Disney encargó a Salvador Dalí la fechura d’un filme de seis minutos de duración basáu na canción d’igual títulu del autor mexicanu Armando Domínguez.

Del proyectu namás se rodaran daquella 20 segundos de preba, quedando aparcaú, hasta que Roy Disney y el productor Baker Bloodwort decidieron desarrollalu en 2003 partiendo de los bocetos que dexara Dalí. El resultáu, con dirección de Dominique Monfery, ye esta ayalga cinematográfica.


Archivado en: CINE, PINTURA Tagged: Armando Domínguez, Baker Bloodwort, Destino, Dominique Monfery, Roy Disney, Salvador Dalí, Walt Disney
Categoríes: Canal Blogues

Les barbes del vecín

Trabayu de Campu - 8 Febreru, 2016

Vuelven les alarmes a les sociedaes industrializaes. Yá sabemos: durante tiempu y tiempu naide s’interesa polo que pasa nos paises subdesarrollaos, África, Sudamérica, India… Si nun tienen vacunes, que se joroben. Son muertos que nun se contabilicen. Pero como haya una posibilidá de contaxu nos nuestros cómodos ya insolidarios paises: ¡ai, amigu, la cosa cambia! Agora yá tan cagaos por esi mosquitu Zika que pue llegar a picar a los nuestros fiínos. En fin, nun ta de más echar una güeyada a esti vidiu de Mélicos ensin Fronteres pa que veamos lo que pasa per esos mundos de Dios, o del Diañu, cuandu quieren vacunar a un neñín como los nuestros. Ye una parodia mui seria.

Categoríes: Canal Blogues, Recomendaos

Dina.

Palabras enrededadas - 8 Febreru, 2016
Sempre
           Sempre
                       Sempre
podo contar coel tou sonriso,
mesmo condo hasta el célo mouro
chora ácido.
Sempre
           Sempre
                      Sempre
úa luz brilla
ente tanta escuridá
nel faro dos tous ollos.
Categoríes: Canal Blogues

<div class="text_exposed_root

froles mirandesas - 8 Febreru, 2016
Nua pinga d´ourbalho



Quando la nuite abaixa a la mie mano
i sperta ls faleitos 
que alhá nacírun cun l ourbalho,
medra an mi la gana de beisar ls rebentos,
d´sigurar las fuolhas,
de cerrar las puortas al friu,
d´abrir ls braços a la Primabera.


Quando la nuite abaixa a la mie mano,
me refresca la rosa i alisa ls spinos,
me speilha l rostro ne l setin de las pétalas,
i cun las fuolhas m´ancera la piel,
ferbe l bulcon, calece-se l tiempo
i medra an mi l deseio de quedar
i de m´ abrir, al nuobo die.



(eimage de la net)
Categoríes: Canal Blogues

Unidá

Nacionalismu Asturianu - 8 Febreru, 2016

Unidá (Carlos X. Blanco)Versión en castellán: Spengleriana

Cada vez más: soi un partidariu firme de la unidá d'España. Cada vez más creo que la frase “patria común ya indivisible de toos el españoles”, pa referise a la Nación, ye un aciertu. Dizlo daquién que s'apreció –va años - de ser nacionalista asturianu y partidariu del confederalismu. Los recién aportaos acontecimientos n'Europa (La Yihad sexual n'Alemaña, la invasión d'Europa per parte de los falsos refuxaos, la imposición de la sharia y la islamización del continente, l'aumentu de la violencia fanática), y los que se dan asegún n'España (el separatismu catalán, non ayenu al mesmu fenómenu de la islamización, la puxanza del populismu totalitariu de “Podemos” y les sos franquicies) espertáronme d'un suañu, y disparáronseme les alarmes. Nunca foi tan importante la Unidá. Tenemos De tar xuníos. Una España estazada por obra y gracia d'esta allianza del populismu de pseudoizquierda ye solidaria –consciente ya inconsciente- del islamismu. Somos la puerta d'África”, y los fenómenos de 711 d'equí p'arriba pueden repitise. Costónos ocho sieglos espulsar a el musulmanes d'España, pero con firme voluntá y col proyectu nunca escaecíu de recuperar España, pero fíxose. Un proyectu que nació n'Asturies y nunos pequenos territorios pirenaicos, y que se peracabó felizmente cola Toma de Granada y el control de la mariña berberisca. Por eso reclamo la Unidá, porque xuníos podemos faelo real de nuevu, defender la nuesa identidá, pero estazaos, los españoles nun seremos quien enxamás.


Siempres fui bien sensible al problema identitariu y territorial de los pueblos d'España. Pero envaloro, dende va unos años, qu'esti problema tien de quedase circunscritu a les tesis rexonalistes, ensin concesiones al “derechu a decidir” o demás venaes separatistes. La hestoria sigue les sos lleis, nunca se decidió plebiscitariamente nada que faiga hestoria. En llugar de los 17 reinos de taifas, en llugar del inventu invidable de les “Autonomíes” (arbitraries, absurdes dende'l puntu de vistu étnicu, cultural, y hestóricu) tendríamos de volver a una división rexonal-alministrativa escrupulosa cola hestoria, que siga les llindes de los antiguos reinos peninsulares y entamar estes amplies rexones en forma foral, que non federal, onde l'Estáu Central recuperara pa sigo competencies fundamentales como la Sanidá, la Educación, etc. y menguárase el gastu. D'esta manera podría caltenese l'Estáu del Bienestar y modernizar l'Exércitu y les fuerces de seguridá, esaniciando parásitos, y fomentando la industria y l'empléu col rearmamientu y el serviciu de les armes. Emponemos escontra una guerra, y xusto ye dicir que l'elementu keynesianu que supon invertir en defensa: va dar prosperidá. Porque, repito, empobinamos escontra una guerra.

N'España nun esisten “nacionalistes periféricos”. Acasu´l PNV sía'l partíu más acordies, otra manera conservador y d'ideariu cristianu, seique sía´l grupu que más s'avera al conceutu clásicu o románticu de nacionalismu. N'España, al pie de un debilitáu nacionalismu español esisten “soberanismos”. Y, amigos mios, el soberanismu nun ye nacionalismu. El soberanismu alpenes fai por recuperar los signos identitarios d'un pueblu. El soberanismu escueye unu, les más de les vegaes de forma arbitraria y manipoliada, y utilízalu pa otros propósitos, bien otros que la defensa de los raigaños, la identidá colectiva o la tradición. Tamos viéndolo col llamáu soberanismu catalán (Esquerra, CUPS): ye un nial pobláu de xentes antisistema. De la defensa d'una supuesta “nación catalana” namá-yos queden dos arietes, nengunu lexítimu nin honestu: la llingua y el separatismu. Nin unu nin otru son –en sí- elementos verdaderamente identitarios: per cientos de miles cunten los catalano-falantes (o de les sos variantes valenciano y mallorquín) que nun quieren independencia y que se sienten bien españoles. Les llingües degolen les fronteres. El catalán” nun ye namá de los catalanes. Ye una llingua d'otres rexones tamién, ye una llingua española. Otra manera, la independencia d'un territoriu ye, les más de les vegaes, un fechu “convencional”. Llevántense fronteres y a entrambos llaos, quiciabes, haya una evolución separtada que marque les identidaes estremaes, namás. Portugal podría ser otra rexón” d'España, pero nun lu foi. Les fronteres de los países suramericanos tampoco se deben, polo xeneral, a criterios identitarios. Bien podríen ser menos les repúbliques americanes independizaes, y, poro, más grandes. Bien podríen siguir siendo parte d'España. Son fechos continxentes. Gánase una guerra y llevántase una frontera, pocu más.


Estos soberanistas catalanes, como los sos hermanos vascongaos, gallegos o andaluces son toos ellos demasiao españoles, mal que-yos pese. Son idénticos n´enclín, en vicios, en tou. En namás estrémense, acasu na llingua rexonal que más o menos chapurreen, que maltraten y que deformen. Pero nun pueden reclamar nenguna traza identitaria al marxe de los sos bobaes altermundistes, anti-sistema y neotrotskistes. Tolos soberanistes d'España son iguales, cola so estrella colorada y les sos banderes inventaes. A los d'Asturies conocílos perbién. Son pocos, de cifres risibles, casi exigues, pero desaxeradamente radicales. Falen, cuando lo falen, un bable de llaboratoriu o d'invención propia. Munchos, tienen apellíos que delaten un orixe bien alloñáu a Les Asturies, pero al qu'incorporen el pertinente “Xurde”, “Xicu” o “Xuacu” pa hiperasturianizar la so persona, bien acomplexada ella por nun tener raigaños. Son imitadores de la Batasuna, de les CUPs y de les gallegaes de siempres y pretenden una fantástica y risible independencia d'Asturies, ¡nun país d'apenes un millón d'almes y baxando!. Toos coinciden n'oficializar una llingua, l'asturiana, que sigue viva a pesar de l'Academia (Academia de la Llingua Asturiana) supuestamente encargada de protexela y promovela. Ende siguen los trés variantes bables (Central, Oriental y Occidental) que'l pueblu fala, a pesar del “batua” mal enllantáu, xuntu col eonaviego o “fala”, que la mesma Academia llama “gallegu asturianu” (¿nun falábamos d'estazar?). Ende siguen eses difíciles riegles d'apostrofar y esos enclíticos con guión y “y” griega, pa faer del bable una llingua anti-castellana, cuasi china. Ende sigue morriendo'l bable, o los bables (si asina lu preferís, en sanu plural) a pesar de la lloca política que los “asturianistes”. Sí, falemos de los “asturianistes”: sacantes unes poques esceiciones dignes de respetu, ¿quién son? esa serie d'egos inflaos de soberbia que cunten con reproducir en Les Asturies esi procesu de “normalización” qu'ellos almiren y envidien de catalanes, vascos y gallegos.


Pero'l tal “asturianismu” ye incapaz de faer valir unes señes d'identidá asturianes que'l pueblu llanu y indoctu conoz perfechamente, tal que-yos socede a los sos correlixonarios d'otres “periferies”. L'asturianista mediu (repito, sacantes unes esceiciones nobles) ye autista y anti-español hasta'l migollu. Nun fai casu a los que, con más conocencia y prudencia, fomentaron un nacionalismu identitario asturianu, que, a éstes en nengún momentu paez tener combayao col separatismu: lléase a Xuan Xosé Sánchez-Vicente, lléase a Xaviel Vilareyo y Villamil. Fora d'estos dos figures, la última tristemente finada, nos asturianistes atópase un despreciu absolutu a lo que significa la hestoria compartida d'España y Asturies. Polo xeneral, llate un despreciu por tolos fechos referente a la Reconquista, al orixe históricu del Reinu en 722, a la Santina, numen protector de Les Asturies, a la Cruz de la Victoria y a los oríxenes hispanogodos del reinu. Gusten, sí, d'un celtismu infantil y indocumentáu, celtismu ñoñu que “corrixen” de momentu con proclames internacionalistes y neomarxistes que'l pueblu, como ye lóxico, nun entiende o de les que, abiertamente, ye a burllase.

 ¿A qué, si non, esi enfotu asturianista por aponderar la “revolución” de 1934, verdaderu golpe d'Estáu perpetráu pol PSOE xuntu con comunistes y anarquistes? Aquelles hordes destruyeron la Cámara Santa de la Catedral d'Uviéu y dexaron feches trices les reliquies, ente les que s'atopa la Cruz de la Victoria, ellaborada sobre los maderos qu'alzó Pelayo nel so combate a los moros. Solamente n'Asturies festexa la destrucción de la so identidá y de los sos símbolos sagraos. Les xoyes de la Catedral y les ayalgues documentales de la Universidá volaron pel aire, o sumieron. Esa “revolución” tien de ser festexable, polo visto. L'embullador y dirixente del PSOE, Belarmino Tomás, preséntase, en medios ástur-soberanistes, como una especie de líder independentista o un nuevu Arnaldo Otegui. Hasta tal grau llega la manipulación. Les hordes de mineros engañaos o fanatizados preséntense como lluchadores del “pueblu trabayador asturianu”, como si en 1934 tuvieren engarrando por una lliberación colonial, por una independencia, como fadríen el irlandeses o los hindús. Con esti soberanismu intosicáu nun se va a nenguna parte.

Sicasí, nun 90 % , el soberanismu ástur ingresó en Podemos o nes sos franquicies rexonales o locales. Y sumáronse a tolos demás sectores de la esquierda asturiana, siempres bien radical nes sos mires, sectores non necesariamente soberanistes pero toos ellos bien amigos de la islamización y de l'acoyida de la emigración. Asistí a tol procesu en que'l nacionalismu más seriu pudo salvase n'Asturies, en 2009-2010, nuna perspectiva plural, democrática, interclasista y vi cómo los actores que fixeron fracasar esa unión identitaria (la Xuntanza), traicionándola, teníen yá na so axenda secreta'l verdaderu y ocultu proyectu: edificar la sucursal asturiana de “Podemos”. Cola traición a la Xuntanza demostróse qu'alpenes esistíen nacionalistes, y sí munchos anti-sistema y enforma odiu (odiu a España, a la identidá cristiana y europea d'Asturies, odiu a la hestoria, odiu a la Verdá).


Los últimos sucesos, d'un añu a esta parte, referíos a la imposición sobre Europa del Islam (Charlie Hebdo, atentaos de París, yihad sexual n'Alemaña), nun van faer sinón apinar les tensiones, les lluches. O ellos o nós. Reconozo abiertamente qu'ésta clase de sucesos a escala europea ye la que m'abrió los güeyos sobre la verdadera cara del “soberanismu” (n'absolutu identitariu) y el “izquierdismu radical” (n'absolutu lleal para colos valores fundamentales de la Civilización Europea). Dambos “ismos”, soberanismu y izquierdismu del tipu “Podemos” son el Caballu de Troya del Islam. L'amenaza del Islam nunca sería una amenaza seria pal mundu Civilizáu, pa Europa, de nun cuntar con eses nada despreciables quintacolumnes. Los moros de Tariq y Musa en 711 tuvieron al so favor a los witizianos y a los hebreos. Con esa quinta columna y un Estáu degradáu, en pocu fixéronse los amos d'España. Agora, amigos y llectores, el peligru ye bien seriu. Esto que vamos vivir ye una invasión en toa riegla. Y ye una invasión que nos pilla en plena crisis educativa (dende la LOGSE p'acá) y de una crisis moral y económica. El pueblu ta bien desnortiáu y afrelláu. La globalización ye imparable, y faise preciso pone-y diques. Dalgunos d'esos diques consiste en volver a práctiques bien antigües, mas non por ello desfasaes: repoblar el campu, multiplicase, ser autárquicu (recuérdovos el lema col que titulé un llibru mio: “Casería y Socialismu”) y, sobremanera, defender les identidaes. Tou ello nel contestu d'un Estáu recentralizáu no fundamental, y rearmáu.



Dun país o rexón onde había una Cruz de la Victoria o una figurina de don Pelayo en cada antoxana (fachada o pórticu d'una casa) difícilmente l'islam fadrase dueñu. Cada aldeanu , cada muyer, cada obreru, sería un milicianu, y tres cada matu habría un fusil apuntando al invasor. Porque, repito, invádennos y tendríamos de dir pensando n'estratexes de autodefensa, que pasen pola unidá. Invádennos, sí: Primero con subterfuxos, dempués con fusiles y llanzacuhetes. Primero con demandes “cíviques”, dempués con cimitarres y degollamientos. Lo que ta asocediendo n'Europa cola invasión de falsos refuxaos, y el descubrimientu repentín de qu'hubo censura mientres años, censura sobre la colonización del nuesu suelu (porque Europa ye un únicu suelu) tien de faenos cavilgar. Yo fágolo. Yo dexé tras tou micronacionalismo de campanariu, abrí'l campu de güeyada, y agora veo que los fueos amburen alredor. Si los españoles y los europeos nun nos xunimos, al empar que si nun volvemos a les nueses señes d'identidá más fondes, tamos perdíos. Vamos ser esclavos.
Categoríes: Canal Blogues

El PP diz qu'usar l'asturianu pa falar del asturianu ye "una falta de respetu"

Falar y lleer - 8 Febreru, 2016
Mercedes Fernández
  El PP d'Asturies truñó esta mañana contra la propuesta d'un usu del asturianu llendáu a una comisión sobre'l propiu asturianu, algamando un nivel desconocíu de surrealismu argumental  Según Cherines, “les convocatories y notificaciones de la Xunta Xeneral tienen de faese na llingua oficial d'Asturies, el castellán, y non en bable, lo que supondría un atayu indebíu y poco respetuosu colos derechos de los diputaos, y acabaríamos estableciendo pela puerta de tras lo que nun recueye nin la Constitución nin l'Estatutu d'Autonomía”.  El PP fai estes declaraciones ente la propuesta d'IX de que les notificaciones de la comisión sobre l'asturianu de la Xunta Xeneral, se faigan n'asturianu.Los demás apoyen la iniciativa d'IX, con matices      Les demás fuerces parllamentaries sofitaron la propuesta d'IX, anque Cristina Coto, de Foro, matizó que la llingua na Xunta Xeneral tien de ser el castellano, anque nesti casu concretu podría permitise un usu billingüe "como una escepción".                                                                                Fonte: asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

AMPA del Aniceto Sela amuesa’l so malestar pol tratu a l’asignatura de Llingua

Tierra alantre, la mesma fala - 8 Febreru, 2016

L’Asociación de Madres y Padres (AMPA) del colexu públicu Aniceto Sela, en Mieres, manifestaron esti xueves el so “malestar” pola situación na que s’atopa l’alumnáu d’Educación Infantil cola asignatura de Llingua.

Al traviés d’un comunicáu la AMPA esplica que dende va años lleva impartiéndose nel centru, de manera habitual y con gran demanda, esta asignatura. Sicasí, esplicaron que al empiezu del cursu escolar informóse-yos de que nun se podrá impartir mientres anguaño por cuenta de que la profesora que tien axudicada esta materia ta contratada a media xornada y vese obligada a amenorgar toles sos clases a la etapa de primaria, dexando al alumnáu d’infantil ensin clase de llingua.

Tamién esplicaron que nel colexu públicu Licéu Mierense, que comparte edificiu y patiu col Aniceto Sela, si impartir diches clases en toles etapes educatives. “Consideramos qu’esto supon un agraviu comparativu pa los neños que s’atopen nel Aniceto Sela y que, compartiendo paré colos neños del colexu vecín, nun pueden disponer de les mesmes oportunidaes d’aprendizaxe”, apuntaron.

El pasáu mes d’avientu, añeden nel comunicáu, presentaron un escritu nel que solicitaben l’ampliación de la xornada de la profesora de llingua pa poder impartir clases al alumnáu d’educación infantil, “tal que se llevaba realizando mientres años”. Y encamentaron al Conseyeru d’Educación “por que se axuntara col AMPA y que nos formulara una solución, ensin recibir a día de güei, contestación al respective”.

“Gustaríanos aprofiar la situación na que s’atopen alumnos de 4 y 5 años, que dende la so llegada al colexu tuvieron cursando esta materia y anguaño, dempués d’unu o dos años atópense, ensin saber la razón, con que nun pueden siguir cursando l’asignatura. Lo cual, de nuevu, supon otra discriminación, colos alumnos que cursaron estudios nesti colexu”, conclúin.

Esta crítica xunir a la formulada va escasos díes pola Asociación de Madres y Padres (AMPA) d’otru colexu mierense, el Llerón.

(d’El Digital de Asturias, 05-02-2016)


Categoríes: Canal Blogues

Pages